Roadtrip 2015

Home Forum Porsche Uitstappen Roadtrip 2015

• Maker
    Discussie
  • T’ Is zover, we gaan vertrekken :driver: , ik heb het gehad met dat rusten, ik kan evengoed onderweg rusten, althans, ik vergelijk rijden met mijn P als rusten. Of mijn dokter er mee akkoord is zal me worst wezen, ik zeg het hem niet dus kan hij het niet afkeuren, toch?

Maar eerst nog naar AC/DC, mijn jeugdidolen. Zij komen op 6 juli naar Dessel en ik wil erbij zijn. Ik was 14 jaar toen de ouders van een kameraad terugkwamen uit London met een LP van een nieuw groepke, AC/DC genaamd met het glorieuze nummer “Whole lotta Rosie” er op dat ik na twee dagen perfect naspeelde op mijn luchtgitaar. Nooit van AC/DC gehoord alhoewel wij zeer goed op de hoogte waren van alles wat hardrock betekende. Toen noemde dat nog hardrock en niet metal, metal is later gekomen toen wannabees als Def Leppard of Jon Bon Jovi :puke: er kwamen met hun afgrijselijke gestylde kapsels en songs, zij waren geen hardrockers maar zogenaamde metal groepen, neen, bullshit was het, het is maar met Metalica of Mötorhead dat men de metal, metal kon noemen. Van deze groepen had ik ook de eerste LP’s in België vermoed ik. Mijn vrouw heeft later, op een onbewaakt ogenblik al mijn LP’s verkocht op de rommelmarkt met als reden dat we geen pick-up meer hadden, en dat er toen CD’s waren, en dat er nooit nog pick-ups zouden gemaakt worden. Het was toen, dat ik mijn eerste moordpoging gepland heb :what: :what: , maar onderzoek wees uit dat ik daar veel te lang voor in de gevangeins moest en daar had ik geen zin in. Maanden heb ik niet meer gesproken 👿 tot ze zei dat ze er spijt van had. We hebben toen een flesje opengemaakt en de goedmaaksex was heerlijk. Ik heb eigenlijk een schat van een vrouw.

Maar soit, de roadtrip 2015 komt er dus. De planning is ruw geschetst, ik ben volop aan’t zoeken naar de dagelijkse trip verblijven want de aankomst is Bedoin in de Provence, aan mijn geliefde Mont Ventoux, alwaar we een weekje blijven. Ik wacht eerst Meteovista nog even af om te zien langs welke weg het goei weer is want de duizenden liters regen en de sneeuw op de passen vorig jaar heb ik wel gehad.

Enkel mijn hond nog voorbereiden, hij weet het nog niet maar merkt aan mijn doen dat er iets niet klopt, hij gaat tegen zijn zin mee naar het bos. Waar ik ga, gaat hij, ga ik in de P zitten is hij mij voor en zit er al in, tja na 15 jaar wordt het steeds moeilijker om hem iets wijs te maken. Hij blijft thuis bij de housesitter maar wil eigenlijk mee, zoals gezegd, waar ik ga wil hij ook, maar het zal deze keer niet pakken.

Wordt vervolgd.

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 141)
    • Hahaha, Sir Jack ziet er wel heel erg bijdehand uit achter die laptop. Dat zou wel es op een illegale passagier uit te kunnen lopen!

XXX

Die tweede foto doet iedere dierenliefhebber wel wat pijn.
        Maar de derde foto ‘in the pool’ maakt alles 200% beter, mega 😀

Deel 2

Het valt me dit jaar niet mee om een planning te maken, uuuuuuren ben ik er mee bezig en telkens is het wel iets, maar vandaag heb ik eindelijk de verblijven vastgelegd. We rijden via het Zwarte Woud, door Zwitserland, Italië, Frankrijk, terug een stukje Italië, door de Franse Alpen om uiteindelijk in de Provence te belanden. Tegen mijn eigen principes in rijden we de eerste 500 km over de Duitse autostrades naar het noorden van het Zwarte Woud, daar gaan we er af en rijden van dan af volledig binnendoor over, hopelijk weer mooie wegen. Maar,…

Zoals reeds eerder geschreven is er een probleem, mijn hond, hij noemt Jack, “Jack de Russel” eigenlijk, vermits hij volgens mij van adel is. Waarom ik denk dat hij van adel is? Hij doet namelijk vooral zijn eigen zin, luistert alleen als hij er zin in heeft en dat is zeer zelden. Hij luistert eigenlijk alleen naar het woord “Mee?” Dan is hij niet te houden. Maar de laatste tijd telt het woord “mee” niet meer, hij denkt, beslist, dat hij altijd meegaat, of je het vraagt of niet. Ja, dat heb je met honden die 15 jaar enkel hun eigen zin doen, vanaf nu wil hij altijd mee.

Het probleem met “Jack de Russel “is dat hij zeer slim is. Het is warm, de baasjes spreken over vakantie, het baasje is veel op zijn computer bezig met landkaarten, dus één van de dagen zijn ze weg, en ik zal er bij zijn. Maar het zal niet waar zijn, hij gaat niet mee op roadtrip, ik moet het hem alleen duidelijk maken.
          Dit is makkelijker gezegd dan gedaan want terwijl ik even naar het toilet ga en terugkom zie ik het, en hij ook, betrapt door mijn eigen schuld, hij ziet de roadmap op de computer waar ik mee bezig ben, fuck…

20150702_193829.jpg

Ik moet duidelijke regels stellen en neem hem mee naar het bos waar ik hem voor keuzes stel, of aan zijn vertrouwde boom, ….

20150702_131332.jpg

Of thuis, bij de housesitter, met zijn eigen zwembad, één van de twee maar mee op roadtrip zal NIET waar zijn.

20150701_133813.jpg

En zoals het een hond van adel beaamd antwoord hij niet, hij negeert mij compleet en besluit zelf ten gepasten tijde wel te oordelen of hij meegaat of niet, daar heeft een oude headbanger zoals het baasje niets aan te zeggen.

@Igor, ik kon het zelf niet beter verwoorden, waarvoor dank. Dat maakt het verschil tussen een oude headbanger als ik en een rasmuzikant als uzelf. Er gaat een vorm van pure nostalgie door mij wanneer ik uw bijdrage lees. :respect2:

veel plezier met de roadtrip!
              ik kijk al uit naar de dagelijkse update’s!

I know, 100%’tje, de virtuoos aller tijden, maar toen zat ik zelf nog een beetje in de luiers. En Saxon ja, ja, ja, … The Strong Arm of the Law! Hahaha … mooi man. Denk nu toch dat het Rock geronk van toen me uiteindelijk bij de grote motoren heeft gebracht… :mrgreen: :drink:

De eerste plaat die ik kocht na Elvis was “Fair warnig” van Van Halen, gevolgd door “For those about to rock” ‘(want de kanonnen waren koel), “If you want blood” (dat was een grave hoes) en “let there be rock” (met whole lotta Rosie) van AC/DC. Eddie Van Halen en Angus Young waren mijn helden en toen ik de vroegere hard-rock verder ontdekte (Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin en Uriah heep bvb.) werd Richie Blackmore een voorbeeld. Ik ben gitarist geworden door deze heren. De naam “heavy metal” werd voor het eerst gebruikt door een journalist die de LP “in a gadda -da-vida” van Iron Butterfly recenseerde.
                  Motorhead komt uit de New wave of british heavy metal, afgekort. NWOBHM. Een stijl die voorla in GB vele groepen kende: Iron Maiden, Judas Priest, Saxon maar ook Diamond Head, waar een jonge Lars Ullrich (ja die van Metallica en van Metallica gesproken, voor mij is Hetfield “god”) een tijdje mee optrok en daardoor beïnvloed geraakte. Metallica covert bvb. “Am I evil” van Diamond head en Metallica speelde als beginnend groepje in het voorprogramma van bvb. Saxon en Moterhead in San Fransisco. Metallica vormt samen met Anthrax, Slayer en Megadeth de “big 4” van wat nu gekend is als “Metal”. Def Leppard en Bon Jovi sluiten meer aan bij de AOR (Adult oriented rock) waar Boston, Foreigener and Yourney de eerste bands uit deze stroming zijn.
                  Metal kent ondertussen vele sub genres ( ik speel zelf de zoganaamde Death metal) maar het volgende filmpje maakt het mss net iets duidelijker.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zvQAQKh4RIE[/video]
                  Tot zo ver de “muziekgeschiedenisles” 🙂 Ik wens je alvast een fijne trip en kijk alweer uit naar je dagelijkse “reiscolumn”

@ Mart: de versie van Jimi Hendrix blijft toch onovertroffen, ik wil Bonamassa wel is een poging zien wagen btw.

XXX

Laat maar komen dat verhaal Luc.
                    Fijne vakantie en veilige kmtrs

:up:

Bedankt om ons dit jaar ook weer mee op sleeptouw te nemen. 🙂

Ik kijk enorm uit naar het mooie beeldmateriaal, maar nog meer naar het ontzettend sterke schrijfwerk. Puur genieten!

Succes met de trip!

Ben benieuwd naar je avonturen!

Ja man, jeugd sentiment, mijn old time favorites: AC/DC, Stevie Ray Vaughan en de Dire Straits.

Heel veel plezier ook bij de show!

En eentje voor onderweg …

[video]https://www.youtube.com/watch?v=An4uDegHB8s[/video]

F

We kijken met z’n allen al uit naar het verslag (en de foto’s uiteraard). Enjoy the ride…. :driver:

hey luc
                              goede reis geniet ervan samen met de Porsche
                              :drink:

Geniet van je vakantie!

Kijken uit naar het dagelijks verslag je schrijfstijl is :up: :up: :drink:

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.