- Dit onderwerp bevat 72 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
20 juni 2017 om 00:21
Nog 3 weken…, nog 3 weken werken en dan zouden we vertrekken op onze jaarlijkse roadtrip met de Targa. Is het nu de vijfde of zesde keer dat we gaan? Ik weet het niet meer, ook hier slaat Alzheimer toe.
Anyway, nog 3 weken en er is niets, maar dan ook nog niets beslist waar we heen gaan. Wordt het terug Frankrijk, of rijden we via de Romantische route van Wurzburg naar Füssen en zo via de Oostenrijkse en Zwitserse Alpen naar Italië? Piëmonte komt in ons op, nog nooit geweest en mijn huisarts, die er een stulpje heeft, kan er niet over zwijgen. Moest ik niet zijn langst, nog levende patiënt zijn, hij zou al lang de bloeddruk aan ’t meten zijn bij de boeren in Piëmonte. Vooral wijnboeren zegt hij, want iedereen verbouwt er wijn, zo ook hij, ja hij heeft zelf een wijngaardje voor eigen gebruik. En of ik eens wil proeven vraagt hij dan. Neen, nooit van mijn leven drink ik wijn of bier, geef mij maar een gezond glaasje water zeg ik hem. De grapjas als hij is geeft hij mij ook een glaasje, eigengetapt bruiswater, uit zijn Sodastream. Moest ik hem niet nodig hebben om mijn bloeddruk- en cholesterolpillen voor te schrijven, ik zoop verdomme zijn hele wijnkelder leeg, zo’n lekkere wijn heeft hij.
Nog een probleem, alhoewel probleem, is “Jack de Russel”. Al jaren denken we dat het zijn laatste jaar is. Zeventien wordt hij binnenkort en koppig als hij is weigert hij, zoals hij alles weigert, ook om dood te gaan. Hij, en alleen hij beslist hoelang hij het nog volhoud. Selectief doof, manken, beetje eten, wat drinken, hele dagen slapen, kortom, de zielenpoot uithangen tot de moment dat er teveel beweging in huis komt, de zon schijn, de dagen langer worden, de koffers van de zolder gehaald worden, de Porsche buiten gehaald wordt. Ja, dan komt hij terug tot leven, dan staat hij op de eerste rij, want vastbesloten als hij is zal hij dit jaar niet achtergelaten worden. Alles zal hij er aan doen om mee te gaan. Naar waar speelt geen rol, als hij er maar bij is. Maar we hebben een plan. Elk jaar komt de Bomma house- en dogsitten maar ipv dat de Bomma naar hier komt brengen we hem daags tevoren naar de Bomma en dat doet hij graag, ja, hij gaat, net als alle kleinkinderen, graag bij de Bomma slapen want daar wordt hij verwend, en de dag dat we weg zijn komt de Bomma dan naar ons huis om hier op te passen. Ja, dat is het plan.
Maar, waar naar toe? Dat is de grote vraag? :think:
Maar we hebben nog 3 weken de tijd. 😎
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.