Roadtrip 2017

Home Forum Porsche Uitstappen Roadtrip 2017

• Maker
    Discussie
  • Nog 3 weken…, nog 3 weken werken en dan zouden we vertrekken op onze jaarlijkse roadtrip met de Targa. Is het nu de vijfde of zesde keer dat we gaan? Ik weet het niet meer, ook hier slaat Alzheimer toe.

Anyway, nog 3 weken en er is niets, maar dan ook nog niets beslist waar we heen gaan. Wordt het terug Frankrijk, of rijden we via de Romantische route van Wurzburg naar Füssen en zo via de Oostenrijkse en Zwitserse Alpen naar Italië? Piëmonte komt in ons op, nog nooit geweest en mijn huisarts, die er een stulpje heeft, kan er niet over zwijgen. Moest ik niet zijn langst, nog levende patiënt zijn, hij zou al lang de bloeddruk aan ’t meten zijn bij de boeren in Piëmonte. Vooral wijnboeren zegt hij, want iedereen verbouwt er wijn, zo ook hij, ja hij heeft zelf een wijngaardje voor eigen gebruik. En of ik eens wil proeven vraagt hij dan. Neen, nooit van mijn leven drink ik wijn of bier, geef mij maar een gezond glaasje water zeg ik hem. De grapjas als hij is geeft hij mij ook een glaasje, eigengetapt bruiswater, uit zijn Sodastream. Moest ik hem niet nodig hebben om mijn bloeddruk- en cholesterolpillen voor te schrijven, ik zoop verdomme zijn hele wijnkelder leeg, zo’n lekkere wijn heeft hij.

cms-5324-1378210245.png

Piemonte-Grinzane-Cavour04-kl.jpg

Nog een probleem, alhoewel probleem, is “Jack de Russel”. Al jaren denken we dat het zijn laatste jaar is. Zeventien wordt hij binnenkort en koppig als hij is weigert hij, zoals hij alles weigert, ook om dood te gaan. Hij, en alleen hij beslist hoelang hij het nog volhoud. Selectief doof, manken, beetje eten, wat drinken, hele dagen slapen, kortom, de zielenpoot uithangen tot de moment dat er teveel beweging in huis komt, de zon schijn, de dagen langer worden, de koffers van de zolder gehaald worden, de Porsche buiten gehaald wordt. Ja, dan komt hij terug tot leven, dan staat hij op de eerste rij, want vastbesloten als hij is zal hij dit jaar niet achtergelaten worden. Alles zal hij er aan doen om mee te gaan. Naar waar speelt geen rol, als hij er maar bij is. Maar we hebben een plan. Elk jaar komt de Bomma house- en dogsitten maar ipv dat de Bomma naar hier komt brengen we hem daags tevoren naar de Bomma en dat doet hij graag, ja, hij gaat, net als alle kleinkinderen, graag bij de Bomma slapen want daar wordt hij verwend, en de dag dat we weg zijn komt de Bomma dan naar ons huis om hier op te passen. Ja, dat is het plan.

Maar, waar naar toe? Dat is de grote vraag? :think:

Maar we hebben nog 3 weken de tijd. 😎

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 72)
    • Internet in het buitenland.

Rampen zijn het. Elk hotel en B&B pakt uit met levensgrote letters “WIFI” aanwezig. Ja, aanwezig wel maar niet op de kamer. In het beste geval in de lobby of soms honderd meter verder aan het bureau van toerisme.

Als je dan informeert naar WIFI en dat het niet werkt en dat het wel in de aanbieding staat, is de telkens terugkomende uitleg; “Dear sir, who needs internet on a holliday?” “Well, you f*cking imbecil, I do.”

Geloof me, internet in België is perfect op enkel strubbelingen na. Ik werk toevallig bij de grootste telecomprovider en ik weet dat zo goed als heel Vlaanderen ondertussen bedekt is met een 4G netwerk, dat bijna heel Vlaanderen kan beschikken over VDSL. Ik zeg, zo goed als. Nu zullen er bij zijn, bij het lezen van deze woorden, “ah ja, awel hier niet zo”. Daarom zeg ik zo goed als overal. Je moet eens naar het buitenland gaan dan weet je pas van wat voor een miserie je thuis gespaard blijft op internet gebied.

:up:

Hahaha, on the road again :driver: , dat wordt weer een mooi reiske … :happy: :happy: :happy:

De Metamorfoos ziet er goed uit! :drink: (met mate)

ps. Weet natuurlijk niet of jullie er net zoveel lol aanbeleven als de thuisblijvers, hahaha … :popcorn:

Veel plezier Luc en Karin.

Beloofd weer een mooi reisverslag te worden… maar als je een rustige vakantie wil zonder te veel op te vallen… ben je dan niet met de verkeerde wagen op pad?
              Geniet er in elk geval van, of je nu opvalt of niet…. :up:

Langs Reutte naar Imst via de Fernpass is een mooie route…
                dan via de Stelvio richting Como meer ?

[quote=”bladerunner” post=253842]. Ik heb een vermoeden dat Mushroom er voor iets achter zit, ik ken namelijk maar één persoon die zo een hekel heeft aan achterruitenwissers, maar mijn advocaat zegt dat verdenkingen niet genoeg zijn. Bewijzen wil de rechter zien en die heb ik niet.[/quote]

Ssssstttt…. Don’t make it awkward… :sarcastisch :mrgreen:

Have fun and keep writing!! :first:

fijne en veilige vakantie gewenst :up:

Fijne vakantie gewenst, en dat nieuwe dakje is toch echt wel geslaagd! :respekt:

Weer samen heerlijk weg met die mooie Porsche
                        geniet er maar weer van !!
                        :applaus:
                        :drink:

Dag 1 Mol – Dinkelsbühl, Duitsland

Ik ben slecht gezind gaan slapen en sta slecht gezind op.
                          Regen, 95% kans op regen voorspelt het weerbericht.

Zal ik mijn achterste ruitenwisser dan maar terug monteren?
                          Ik twijfel. Na 3 doodsbedreigingen heb ik hem enkele maanden geleden gedemonteerd. Doodsbedreigingen moet je au serieux nemen. Vooral als ze anoniem zijn. Ik heb een vermoeden dat Mushroom er voor iets achter zit, ik ken namelijk maar één persoon die zo een hekel heeft aan achterruitenwissers, maar mijn advocaat zegt dat verdenkingen niet genoeg zijn. Bewijzen wil de rechter zien en die heb ik niet. Ik besluit dan ook maar wijselijk om de ruitenwisser niet terug te monteren.

Ik kijk buiten en het is droog, tiens, geen regen? In de badkamer ligt mijn lange broek klaar en een extra vestje voor de nattigheid en koude. Ook nu beslis ik om toch maar een short en een hemd aan te trekken. Ik kijk snel even op Meteovista en ze geven nog steeds 85% kans op regen. Vreemd want het is droog en warm.
                          Ik vermoed dat je tot de grootste imbecielen van de klas moet horen om weervoorspeller te worden. Studies zijn hier niet voor nodig, nee je lult gewoon wat uit je nek. Mijn grootvader zaliger, die kon het weer voorspellen, hij stak één vinger in zijn gat en één in de lucht en voorspelde dan het weer, en ik zweer op het hoofd van mijn kleinkinderen, hij had het altijd bij het rechte eind.
                          Geen druppel regen gezien, integendeel, zon en wolken, mijn gezicht is verbrand en had ik niet op tijd een petje opgezet, ik was afgevoerd met een zonneslag.

We razen met het dak dicht over de autobahn richting Wurzburg om er zo snel mogelijk komaf mee te maken, ik haat de autobahn, en dat maakt dat ik soms tot 240 km/u rijd op de teller. Als mijn vrouw opmerkt dat het toch wel snel gaat en hoe hard ik rij zeg ik, “soms tot 240 km/u”. Oh maar dan moet je een selfie nemen zegt ze. Een selfie tegen 240 km/u? Ik schijt mijn broek nu al bijna vol van de schrik, zal ik nog even een foto nemen, neen veiligheid boven alles.

20170711_112037.jpg

Ik rijd hard maar zie geen enkele andere Porsche van Mol tot in Wurzburg. Wel enkele auto’s met een Porschelogo er op maar deze logo’s kan je naar het schijnt kopen voor een habbekrats via Ali-expres.
                          Na enkele uren naderen we Wurzburg en gaan we van de autobahn af, we halen het dak er af steken even de barbecue aan voor een hapje en dan beginnen we aan onze roadtrip, de “Romantische strasse”.

20170711_112320.jpg

20170711_113642.jpg

Blijkbaar Duitsland mooiste route. Ik heb al mooiere routes gereden en eerlijk gezegd vind ik er niet veel speciaals aan. Af en toe rijden we zelfs over zogenaamde gewestwegen.

20170711_132104.jpg

Eerste doel is Rothenburg ob der Tauber. Een mooi middeleeuws stadje, echt de moeite waard. Ik heb mij laten vertellen dat de Engelse Royal Air Force onder de tweede wereldoorlog het verbod had van Churchill himself om dit stadje te bombardementen. Churchill zou er ooit op kostschool geweest zijn en er zijn maagdelijkheid verloren hebben aan één van de benedictijnse kloosteroversten en was hier zo fier op dat Rothenburg niet mocht gebombardeerd worden. Heb ik mij laten vertellen, of het waar is? God mag het weten en Churchill zal het zeker niet meer verder vertellen?

Zoals altijd rijd ik het centrum in, zo ver ik kan. Neen, parkings buiten de stad is niets voor mij, ik parkeer zo dicht mogelijk, daar waar ik een terrasje wil doen. Ik parkeer vlak bij het marktplein alwaar een klassiek concert gaande is. Boze maar ook bewonderende blikken bekijken de Porsche en ja hoor, ik ben nog niet uitgestapt of daar zijn ze , mijn vrienden de Japannerkens. Of ze op de foto mogen? Ik vertel hen, in ondertussen perfect Japans, dat ik eigenlijk een rustige vakantie wil zonder teveel op te vallen maar als ze met de Porsche op de foto willen, geen probleem.

20170711_134941.jpg

20170711_133456.jpg

Na ons terrasje rijden we verder naar Dinkelsbühl, ons einddoel van vandaag. Ook mooi maar Rothenburg heeft net dat tikkeltje meer.
                          We parkeren privé aan het hotel en gaan binnen. “Grus Got” zeggen ze hier, ik antwoord, “hallo”. “Sinds sie zwei?” vraagt de overjarige Dirndl van dienst. “Warempel, we hebben hier met een rekenwonder te maken” zeg ik tegen mijn vrouw. Ik vermoed dat zij het was die Churchil van zijn maagdelijkheid heeft afgeholpen.
                          “Ja zwei” zegt mijn vrouw snel.

Ah ok, ze waren gewoon racistisch.

Neen, niet echt. We zijn daar ooit op reis geweest naar een all-in resort.

Het personeel deed geen moeite en trok anderen zelfs voor bij de keuze van de tafel. Wellicht een fooi gekregen.

Verder was daar weinig te beleven. Je hebt ook geen auto mee om zelf het eiland wat te exploreren. We gingen eens mee met een busexcursie naar de Etna (helemaal aan de andere kant van het eiland). Het stonk alleen maar naar zwavel want er hing een dichte mist zodat we niets zagen…

En het eiland lag er vuil bij. Aan de spiegels van de auto’s hingen plastic zakjes. Eens vol, gooiden ze dat aan de kant. Als de hoop groot genoeg was, staken ze dat in brand.

Het is daar echt een ras apart. De noorderlingen zeggen dat ook: het komt door de eeuwenlange islamitische invloed. Geen toeval dat de maffia daar ontstaan is. Afpersing komt ook in de koran voor.

Emiraat Sicilië
                              quote:
                              De niet-moslims, de dhimmi, moesten een speciale belasting betalen als eerbetoon aan hun veroveraars. Als men zich tot de islam bekeerde, hoefde die belasting niet langer betaald te worden. Veel Sicilianen bekeerden zich tot de islam

Ik ruik een straf verhaal uit sicilie …

Zeer goedkoop en zeer basic van inrichting (1 ster) maar super vriendelijk en typisch eenvoudige maar lekkere Italiaanse kost is Albergo Teresa. Doe maar de groeten van de familie van “Erwin dal Belgio”.

We hebben daar vroeger al andere geprobeerd maar die zijn duurder en slechter.

Deze keer zullen we echter op de benedenverdieping verblijven van de woning van de verhuurster van de strandzetels (Bagni Ondina). In Italië behandelen ze je haast als familie als je de taal spreekt… In het noorden dan toch, want in Sicilië zien ze mij nooit meer.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 72)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.