Roadtrip

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Roadtrip

• Maker
    Discussie
  • Om eens iets anders te doen plan ik voor deze zomer een roadtrip met de Porsche.

Ik dacht richting Alpen met mooie passen, vergezichten, slingerbaantjes, kortom, een weekje genietend rijden :driver: zonder vooraf iets te bespreken en s’avonds een hotelletje of een B&B zoeken. :drink:

Heeft iemand routes of tips?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 63)
    • schitterent :first: :respect2:

Patrick als ik dat hier moet uitleggen is het een teken dat ik stilaan een oude zak wordt, dus zwijg ik :happy:

PB

Rocco, vertel de wat jongere misschien eerst wie Zeppos is, ze hebben niet allemaal zeemansbenen. 😎

mooie vakantie precies … als het hier bij ons zo blijft regenen ben ik straks ook zeppos op 4 wielen, geniet er maar van :mrgreen:

Dag 7, denk ik, :engeltje:

Nog steeds Lago d’Orta, mijn besluit staat vast, hier koop ik iets. Desnoods overval ik een bank. 👿

Vandaag slechts 10 kilometer, terug naar Orta San Giulio. Gisteren niet alles gezien dus vandaag terug en op zoek naar, wat is hier te koop?

DSC_0554.JPG

We nemen de boot naar het eilandje, dit is schitterend, het water is kristalhelder, ongelooflijk. Op het eilend is echter niet veel te zien en we zijn zo rond. De boot terug op en terug naar het vasteland. We hebben nu wel een wijntje verdiend. Terrasje, Bar Piccolo en terug een half litertje vino bianco, incl. de hapjes.
                De serveuse die ons bedient kent ons nog, we noemen haar Conchita, naar de hit van Tom Waes, want ook deze Conchita heeft, had een snor. :engeltje:

IMG_2549.JPG

We krijgen zelfs bezoek van Sus de mus, zij neemt zonder aarzelen een hapje uit ons bord, als zij voor de tweede maal terugkomt verschiet ze van onze camera en komt nooit meer terug, spijtig. 🙁

DSC_0561.JPG

Gisteren schreef ik van het mooiste terrasje ter wereld, wel er is er nog eentje bijgekomen, zie gewoon de foto en droom. :music:

IMG_2558.JPG

Als we zitten te eten passeert Kapitein Zeppos.

IMG_2560.JPG

Na het eten is het siesta, ook voor de lokale bevolking.

DSC_0563.JPG

We wandelen verder door het dorpje en ik zie mijn vrouw steeds nerveuzer worden, er moest iets gekocht worden, :respect2: na zoveel jaren samen weet je wat er gaat komen, schoenen? kleedje? Er is geen enkele schoenwinkel in dit dorp en ook geen kledingwinkel maar wel een winkel waar men sjaaltijes verkoopt. Ze koopt er in één keer drie. OK, geen probleem, t’is solden 🙄

Terug naar onze verblijfplaats. Ik wil en zal iets kopen, dit bijvoorbeeld.

IMG_2567.JPG

IMG_2568.JPG

Toch maar niet, als ik voor de poort sta, stopt er een Chinees in een belachelijke Opel Corsa, doet de poort open en bekijkt ons als het rot van de straat. 👿 👿

Voor mij nooit meer Chinees. 😈 😈

Deze avond is er nog een optreden gepland hier voor de deur op een ponton, op het water hier net voor ons verblijf op de beachclub.

Een snelle bewerking van dit optreden; 1uur en 10 minuten te laat beginnen ze en dan blijkt het een soort zangwedstrijd te zijn van lokale sterren met één Italiaans liedje en één Engels liedje a la Madonna of Amy Whinhouse toestanden, nen hoop gekweel met, eerlijk gezegd, wel goede muzikanten. Snel gaan slapen.

Hopelijk tot morgen.

Morgen onze laatste dag hier. 🙁

PB

Ik heb de mijne op ‘t net gevonden. :mrgreen:

Net bijgelezen, fun!
                    Is een voorstelleke die ik al jaren aan mijn Madam doe…‘doe jij die toerkes maar alleen’…waar vindt men een Madam die al die draaikes wil meezitten??

:applaus: :applaus: ,bedankt om dit te delen .Het is alsof we mee op verlof zijn . 😉

Bladerunner, schitterend verslag, mooie trip
                        Hartelijk dank om dit te delen :first:

@bladerunner
                          je mag altijd je route doorsturen met een paar stopts of hotels die je hebt gedaan. Ziet er super uit om te doen!
                          Leuk om lezen zo op een regenachtige maandagochtend….

We kunnen in alle geval mee genieten en dat doet goed bij zulk een rot weer . :respect2:

Wij volgende zondag naar Lago di Garda!
                              Jammer niet met de R8 😐 , maar met A5, eigenlijk ook wel een :driver: -machine.

Mooi verslag! Ik krijg zin …

Dit:

is wallpaper materiaal… 😉

Dag 6: Lago d’Orta in Italië. Prachtig weer, eindelijk. :relaxman: :relaxman:

Wondermooi, ik snap niet dat dit niet beter gekend is. Hier blijven we een paar dagen. De enige toeristen die je hier ziet, en het is zondag vandaag, zijn lokale Italianen die naar het strand komen om af te koelen. En ja hoor, af en toe nen Hollander met zijn caravan, sorry Nederladse medeforumers, ik kon het niet laten. Langs de oevers prachtige, statige villa’s, af en toe afgewisseld met een publiek strand maar alles zeer netjes.

DSC_0517.JPG

Wie hier een Belgische B&B wil uitbaten wordt schatrijk, gegarandeerd. Alleen de prijzen van zulke statige villas met bijhorend boothuis kosten handenvol geld.

Onze gastheer verteld ons dat we zeker de hoogste berg van de omgeving opmoeten, de Mottarone, prachtige weg ernaartoe en hij heeft gelijk. Meteen het gas erop vanaf de eerste afslag tot boven,zalig. :applaus: :applaus:
                                  Boven heb je zicht op alle zeven meren in de omtrek, met een beetje geluk zie je zelfs Milaan.

IMG_2478.JPG

Hierboven zijn zelfs skiliften en oh, kijk zelf een steenoude kabelbaan uit vervlogen tijden. Industriele archeologie als je het mij vraagt. Snel een mooie foto nemen van deze vervallen vervlogen tijden. :applaus:

DSC_0521.JPG

DSC_0522.JPG

Maar plots zie ik de oude veroeste kabels bewegen en komt er een gondel aan, what the fuck, dit kan toch niet, afgeladen vol, minstens 40 man er in. Zelfmoord, als je het mij vraagt. :wtf: :wtf:

DSC_0524.JPG

Info leert mij dat dit een kabelbaan is naar Stresa aan het Lago Magiore met een hoogteverschil van meer dan 1200 meter. Den deze kruipt daar nooit van ze leven in, No way. :sarcastisch :sarcastisch

In het naar beneden rijden moesten we even stoppen voor deze jongens, of dames die de weg overstaken.

IMG_2487.JPG

Nog verder rond het meer gereden over zeer mooie, soms ook zeer smalle wegen maar echt de moeite.

Om de dag af te sluiten rijden we Orta San Giulo binnen. Verkeersvrij wegens oude middeleeuwse stad. Wooow, dit is mooi, hier komen we ogen te kort, wondermooi. We nemen plaats op één van de mooiste terrasjes ter wereld en bestellen een karafje van een halve liter witte wijn, samen met wat versnaperingen kost dit 5 euro, ja je leest goed, 5 euro. We bestellen nog een halve liter, een schotel tomaat-mozarella, 2 pizza’s, een fles spuitwater en de totale rekening bedraagd 32 euro. :wtf: :wtf:

DSC_0547.JPG

DSC_0546.JPG

Tip van de dag, bezoek het Lago d’Orta en ga in Orta San Giulio een terrasje doen bij bar Piccolo en waan je in de zevende hemel. :engeltje: :engeltje:

Misschien tot morgen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 63)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.