Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Roadtrip
- Dit onderwerp bevat 63 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door Reys.
-
MakerDiscussie
-
10 januari 2012 om 14:36
Om eens iets anders te doen plan ik voor deze zomer een roadtrip met de Porsche.
Ik dacht richting Alpen met mooie passen, vergezichten, slingerbaantjes, kortom, een weekje genietend rijden :driver: zonder vooraf iets te bespreken en s’avonds een hotelletje of een B&B zoeken. :drink:
Heeft iemand routes of tips?
-
MakerDiscussie
-
Leuk!
Ik merk dat je ook van de Stelvio hebt genoten 😀
Heerlijk gewoon!Nice ! Alleen jammer voor jullie van het weer.
En mijn mooiste slinger baantjes/passen heb ik steeds gedaan zonder gezelschap. 😉
Jij, alleen met de baan en het stuurwiel in je handen,
als enigste aards contact je banden, maakt dit soort wegen, de hemel op aarde.mmmmmmmooi verslag!
als de kids wat groter zijn en op sportkamp kunnen, staan zo’n reisjes langs kronkelbaantjes ook op het programma!
Zo’n 15 jaar geleden zijn wij eens met het polo’tje van m’n lief (waar ik ondertussen mee getrouwd ben 8) ) langs de kust van in Oostende tot in Bretagne gereden. Telkens de baantjes genomen die het dichtst bij zee lagen. Vanaf pakweg Calais rij je dan over smalle weggetjes langs de kliffen.
Eén van de mooiste vakanties die ik mij kan herinneren… 😉
Dag 5: Weeral regen, ik haat het. 👿 👿
Normaal is de trip langs de meren van Silvaplana, richting Italië, naar het mooie weer zegt mijn vrouw, maar als we buiten ons hotel komen zie ik oude bekenden passeren. Een stel Engelsen met een Audi R8,een Porsche 993, een Boxster en een oudere 911 Targa. Die heb ik gisteren ook gezien. Zij rijden de Julierpas op. :driver: :driver:
Zonder tegen mijn vrouw iets te zeggen draai ik ook die richting op. Mooie rit in de regen, dus oppassen in de bochten. 😎
Aan de overkant , richting Sint-Bernard pas.
TIP1, volg de blauwe borden “San Bernardino”, dit is de oude pas, veel mooier en je bent er zo goed als alleen. Iedereen volgt de groene borden, niet doen dus.
Dan volgt er een pas waarvan ik nog nooit gehoord had, dus voor de zekerheid maar een foto genomen van het bord. De Passo dello Spluga of Splugenpas.
Deze is waanzinnig mooi, enkel de wegen zijn niet zo goed maar dit doet me denken aan hoe het vroeger moet geweest zijn, de rally’s met de oude , toen nieuwe, Targa’s over de Alpenpassen. Het weer wordt hoe langer hoe erger. Eens we de pas over zijn veranderd het van regen in mist, dichte mist. Ik zie enkel op mijn GPS dat we over een stuwdam rijden. Fucking Hell. 😐 😐
Beneden, in Italië, gebeurd een metamorfose, mijn vrouw had dan toch gelijk, de zon komt er door.
Snel een terrasje op,” uno Prosecco et uno vino bianco, por favor” “Prego, Prego is het, niet por favor!” zegt mijn vrouw. So what, ik wil een wit wijntje zoals de mannen van het dorp naast mij. :engeltje:Het dak er af, ik zou haast vergeten dat ik een Targa heb met zo’n weer, en richting Como-meer. Het weer is heerlijk. :driver:
Zullen we even bij George (Clooney) stoppen vraag ik? “Weet jij die dan wonen” “Tuurlijk, in Laglio aan het Como-meer. Ben er meermaals geweest om bij te praten.” 🙄 Voor diegenen die het interessant vinden, het is het huis meest links op de foto. :geek:
Uiteindelijk geraken we bij onze bestemming aan het Lago d’Orta en wat gebeurd er tijdens het intikken van dit verslag. REGEN godverdomme, maar Maximilano beloofd voor de volgende dagen mooi weer. T’Is te hopen voor hem. ruzie ruzie
Prachtig verslag en dito foto’s ,laat het vervolg maar komen morgen :first: :drink:
Dag 4: Nadat we gisteren een schitterend zonnige dag hadden staan we vandaag op met regen en donder. 😐 Fuck the rain, we ontbijten lekker, nemen afscheid van onze hotelier en vertrekken vanuit Ischgl naar beneden waar we de Reschenpas richting Italië nemen.
Mijn vrouw laat verstaan, zoals alleen vrouwen dat kunnen, dat ze precies toch nog graag dat ene flesje reuk zou kopen in Samnaun. :engeltje:
Tuurlijk schat, we passeren er bijna.
Dus, afslag Samnaun genomen, het is tenslotte maar 15 km om. De weg naar Samnaum mag er best wezen behalve die Hollandse Berlingo’s die de volledige breedte van de weg nodig hebben. 👿 Kalm blijven Luc. :engeltje:Vanuit Samnaun, net voor de grens neem ik een klein wegje dat ik nog ken van vroeger, verder Zwitserland in. Ongelooflijk idillisch, je moet er door tunnels waar geen twee wagens mekaar kunnen kruisen, eerst is eerst. Mooi, en het weer klaart helemaal op.
Terug op de Reschenpas leggen we het dak er af, eindelijk, en rijden we richting Stelvio. Mooie weg maar redelijk druk. Er steken mij een koppeltje (man en vrouw) motorijders voorbij die, hoe straf ook, we de ganse dag overal terug tegenkomen.
De Stelvio is knap, welgeteld 47 haarspeldbochten, je kan ze aftellen van beneden. Voorbijsteken is moeilijk maar wel plezant :engeltje:
Bovengekomen even wat foto’s.
De weg naar Bormio, naar beneden dus is zeker zo indrukwekkend, hier geen foto’s wegens teveel kwijl in de mond, niet aan gedacht dus.
Beneden de weg richting Livigno, terug met het motorkoppeltje, auto’s voorbijsteken, oude dametjes van de weg rijden, nee serieus, dit was fun. :relaxman:In Livigno kost de diesel 0,95 cent de liter en de benzine 1,10 euro de liter, terug vullen dus.
Dan richting Zwitsers nationaal park, langs het meer van Livigno, bijna volledig door open tunnels, mooi.
Terug Zwitserland in: Een loket: “13 euro bitte”, “Waarom, ik heb een wegenvignet.” “Nein fur die toenel”, “Wilche toenel?”, “13 euro oder zuruck”
“Jawohl, mein commandant, entschuldigung mein commandant!” :puke: :puke:Dan, het hoogtepunt, het Zwitsers Nationaal Park, hier ben ik vroeger reeds met de moto doorgereden, rechtstreeks vanaf de Stelvio en eerlijk, toen was het beter, maar toch, het was de moeite.
Jeremy, Richard, James, jullie hebben gelijk, deze wegen zijn de mooiste op aarde. :respect2: :respect2:
Tip van de dag 😀
Zwitserland is mooi maar belachelijk duur, zeer duur. Pintje en een roseetje kosten 10,50 euro. Boven op de Stelvio, dit is Italië, kost hetzelfde 5 euro. 😯
Ons hotel vandaag, kost driemaal (3X) meer als dat in Ischgl (Oostenrijk) en is van mindere kwaliteit.
Dus, tanken in Oostenrijk, of Taxfree, en voor de rest gewoon over hun wegen scheuren.Hopelijk tot morgen vanuit Lago d’Orta Italië :drink: :drink:
Leuke trip, bedankt voor je verslag en ook ik ben benieuwd naar het vervolg…
Tof verslag, en ook ik kijk al uit naar morgen voor je verslag. :drink:
Maak er maar een fijne auto-vakantie van!
Ben al benieuwd naar (meer) foto’s!Morgen de Stelvio, Swiss National Park, richting Davos en van daaruit via de Albulapas of de Julierpas naar Silvaplana bij St Moritz.
Verslag hopelijk morgen. :driver: :driver:
Samnaun is niet meer wat het geweest is… Verleden jaar nog geweest voor wat klokjes te kopen maar had betere prijzen in blgie en nederland. Drank was nog wel interessant, dus eigenlijk nog de moeite :drink:
Dat van die tickets klopt niet altijd. Ben er ondertussen toch al een 10X geweest.
Laat ons zeggen dat er 1 op 2 geen controle is.
Langs de andere kant denk ik, waarom zou ik me laten pakken voor 8 euro. Dan sta je daar toch ook maar voor aap…Mooi verhaal ,en dat van die tickets in het museum had ik ook al door sedert vorig jaar . 😉
Dag 1: Dinsdag, vroeg vertrokken richting Zuffenhausen. Het weer was mooi en het werd steeds warmer, toch maar het dak er op gehouden. Om 11.00 u waren we aan het Porschemuseum, de Targa ondergronds geparkeerd, kost 4 euro voor 6 uur, valt dus goed mee.
Mijn persoonlijke indruk van het museum; :engeltje: het gebouw is veel indrukwekkender dan de tentoongestelde Porsches. Het was knap maar om nu speciaal naar Stuttgart te rijden, nee, ik denk het niet.Inkom voor het museum; 8 euro per persoon. Voor Porsche-clubleden, 4 euro. Ik haal mijn beste Duits boven en lieg dat ik lid ben van de Porscheclub België. Of ik mijn lidkaart bij heb? Nee maar wel mijn autosleutels. Vreemd genoeg is dit OK en ik wil 2 X 4 euro betalen maar de dame zegt mij dat het in orde is, niets te betalen dus 😯 Allee vooruit dan maar.
Waar en wie scheurt onze ticketjes af? 😯 Niemand, gewoon naar boven met de trap of de roltrap. Vreemde toestand daar.
TIP 1:D En dit is echt waar, we hebben het gedurende een half uur aangezien vanop onze barstoel in de lounge.
Parkeer je wagen ondergronds en neem de lift naar boven. Je komt dan in de grote lobby met links de shop, in’t midden de roltrap en trap naar boven (museum) en vooraan de kassa’s om een ticket te kopen.
Koop GEEN ticket en ga gewoon naar boven, GEEN kat controleerd daar ook maar iets en NIEMAND vind dit vreemd omdat het er een dooreengeloop is tot en met.
TIP 2 😀 Bluf jezelf tot Porsche lid van eender welke club en krijg een gratis ticket.Of ik nu geen wroeging heb :happy: :happy: Helemaal niet, ze hebben bij Porsche meer dan geld genoeg.
Nadien nog gewoon de Porsche vooraan het museum gestationeerd om enkele mooie foto’s te nemen. :relaxman:
Zelf enkele Jappekes begonnen foto’s te nemen van mijn museumstuk. :respect2:Dag 2: Vanuit Stuttgart binnendoor richting Oostenrijk met bestemming Ischgl. Veel mooie wegen met veel bochtjes. Doch het mooiste van de dag kwam pas om 6u s’nammiddags.
De Silvretta-pas in Oostenrijk, hierover slechts een korte impressie, dit is Top Gear in real live. Ongelooflijk mooi. Ik geef deze weg een 9 op 10. Eén tegenvaller, het weer liet het op dit moment een beetje afweten.Dag 3: Ischgl, in de winter een waar Apres-ski dorp, in de zomer enkel oudere mensen en wat mountainbikers. Een dagje zonder te rijden, enkel de lift naar boven genomen om taxvrij te gaan shoppen in Samnaun. Even terzijde, de benzine kost in Samnaun 1.11 euro/liter :wtf:
De bergen zijn mooi, ook in de zomer 😎 😎
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.