Roadtrip

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Roadtrip

• Maker
    Discussie
  • Om eens iets anders te doen plan ik voor deze zomer een roadtrip met de Porsche.

Ik dacht richting Alpen met mooie passen, vergezichten, slingerbaantjes, kortom, een weekje genietend rijden :driver: zonder vooraf iets te bespreken en s’avonds een hotelletje of een B&B zoeken. :drink:

Heeft iemand routes of tips?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 63)
    • Dju Mark , kan ietsje later vertrekken niet .
      6 augustus heb ik nog een belangrijke datum , maar daarna ben ik vrij

ik ga in de eerste week van augustus met vertrek 04/08. Zal richting Oostenrijk/Italie worden. Aangezien we nog geen ander verlof geboekt hebben gaan we met de porsche. Als iemand zin heeft om een weekje mee te “cruisen”?

Stelvio is een echte aanrader :relaxman:

Ik kom net terug van Como en ook daar was het echt super. Wel smal 🙂

Mijn routes heb ik niet meer. Weet wel de hotels nog die we hebben bezocht.
            Stuur anders een p.m.

Voor de routes heb ik indertijd http://www.routenet.be/ gebruikt. Je kan er een gedetailleerd roadbook mee uitprinten.

Efkens vanonder het stof halen.

Het kort stilaan op en ik heb nog niks van route gepland 😥 , dus als iemand een mooie route heeft? :applaus: :applaus:

Drukte schijn je nog enigzins te kunnen vermijden door in het voor of naseizoen te gaan. Kan me voorstellen dat drukte een leuke Porsche rit danig dwarsboomd.

verlengd weekend pakke
                  ikke mee ikke meee

[quote=”Blindstra” post=88999″] Als je de Stelvio maar ook meepakt, die mag je niet overslaan hoor. [/quote]

Ik sluit me bij Bladerunner aan ➡ De Stelvio is (echt) een toeristische trekpleister geworden voor alles wat maar wielen heeft … om van het uitzicht te genieten is het nog wel leuk, maar om te rijden wordt het steeds minder …. om nog maar te zwijgen van de reparaties aan de weg, ergo: werkzaamheden, die niet altijd even duidelijk aangegeven zijn.

Gelukkig zijn er in die regio genoeg andere passen, waar je wel lekker vlot door kunt rijden :driver: – en ook van het uitzicht + een hapje en drankje kunt genieten :relaxman:

[quote=”Blindstra” post=88999][quote=”bladerunner” post=88399]Om eens iets anders te doen plan ik voor deze zomer een roadtrip met de Porsche.

Ik dacht richting Alpen met mooie passen, vergezichten, slingerbaantjes, kortom, een weekje genietend rijden :driver: zonder vooraf iets te bespreken en s’avonds een hotelletje of een B&B zoeken. :drink:

Heeft iemand routes of tips?[/quote]

Als je de Stelvio maar ook meepakt, die mag je niet overslaan hoor. Voor de rest kun je in 1 week heel wat random in de Alpen scheuren. Zou ik me niet te veel zorgen over maken.[/quote]

Stelvio is prachtig, enkele jaren geleden met de Duc gedaan, maar was eigenlijk niet te doen van drukte, voetgangers, lopers, skaters, fietsers, moto’s, auto’s, mobilhomes en bussen vol volk. Boven was het net Scherpenheuvel waar dan ook nog skiërs en snowboarders rondliepen. Daarna door het mooiste stukje weg van Europa gereden, namelijk het Nationaal Zwitsers Park, dit was fantastisch.

Kijk hier eens:
                        http://www.spitfireclubvlaanderenvzw.be/content/met-de-spit-naar-de-alpen

Was een hele toffe ervaring die ik met de Boxster graag nog eens wil overdoen.

[quote=”bladerunner” post=88399]Om eens iets anders te doen plan ik voor deze zomer een roadtrip met de Porsche.

Heeft iemand routes of tips?[/quote]

Als je de Stelvio maar ook meepakt, die mag je niet overslaan hoor. Voor de rest kun je in 1 week heel wat random in de Alpen scheuren. Zou ik me niet te veel zorgen over maken.

Iemand zoekt een lift zeker?? 😉 :engeltje:

Je had er bij moeten zijn, dan had je de sfeer kunnen proeven :relaxman:

Vind je trouwens niet dat ik mooie foto’s maak en ik rij ook nog Porsche.

Anoniem

@Sigrid mooie sfeerbeelden en waarschijnlijk een aangename sfeer . 😉

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=30728&hilit=alpenrit

Maar inderdaad ook sasrich(richard),barolo en nog wel meerderen op PF NL.

Succes met voorbereiden.
                                  Vorig jaar mei:

Zelf toen alleen tijd voor de Gotthard, die net 1 dag open was.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 63)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.