Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Rode 911 SC cabrio 1983
- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 5 maanden geleden door Hendrik CLARA.
-
MakerDiscussie
-
20 mei 2013 om 01:21
Hello,
Sinds gisteren onze rode 911 SC cabrio oldtimer van 1983 in ons bezit. De wagen wordt aan zee gestald. Blij dit forum te hebben gevonden, zit al met een paar vraagjes die ik ineens in de passende rubrieken zal lanceren.
Hendrik
-
MakerDiscussie
-
Zoals ik al schreef, ben nieuw op het forum. Ben wel verrast door het aantal reacties en de snelheid er van. Poste mijn “entree” iets voor middernacht, en had al een aantal reacties nog voor ik ging slapen./ Porsche eigenaars zijn duidelijk heel erg bezig met hun wagen. Dank voor alle reacties. Mijn Porsche betreft dus een oldtimer. Zat al een jaar lang met het idee een oldtimer aan te schaffen, maar wou niet over één nacht ijs gaan. Heb er grondig zitten over studeren en, misschien moet in onder Porschisten zoals ik er nu zelf een geworden ben beschaamd zijn, maar ik was tot de conclusie gekomen dat ik een MGA wou. Heb daar serieus zitten over studeren. En dan, tijdens de zoektocht naar een MGA, botste ik op 30 april op deze Porsche, waar ik niets over wist, werd verliefd (eigenlijk zag vooral ook mijn vrouw en mijn zoon dit eerder zitten dan een MG, achteraf kan ik hen wel begrijpen) en heb hem “blind” gekocht. En ik moet zeggen: ik ben kweetnie hoe gelukkig dat ik daar op gebotst heb, want ik zou met mijn MG ook wel gelukkig zijn geweest maar dit is toch van een heel andere orde. Een wereld van verschil met een oneindig veel boeiender motor (terwijl niets boeiends, maar wel betrouwbaars aan die MG’s).
Van de heel vele reacties die ik kreeg ging de helft eerder over de “gigantische” nummerplaat dan over de auto. Nu, zoals ik al schreef was het de bedoeling een motornummerplaat aan te vragen (omdat een normale niet kan met die Amerikaanse bumperblokken). En blijkbaar aanvaardde men dat niet op de keuring, aangezien deze “normale” nummerplaat er op kon… Ik stel vast dat velen zich er aan storen. Ergens bedroeft mij dat wel een beetje. Want weet je: als ik nu met de gedachte zit dat ik alsnog zou kunnen proberen toch nog een motornummerplaat aan te vragen, ik weet niet meer of ik dat wel wil. Zo’n motornummerplaat is wel pietluttig vind ik. En die bumperblokken liggen ook niet zo direct in de smaak van iedereen, terwijl ik dat wel iets stoers vind hebben. En die gigantische nummerplaat versterkt het stoer gevoel nog vind ik. Ik weet niet of ik nog wel afscheid wil nemen van mijn gigantische plaat… (vooraan heb ik een “normale” plaat).
Nog eens bedankt voor alle welkomstreacties, en ook bedankt voor de al vele reacties op mijn onderwerp over het (heel erg) hard aanvoelen van het ontkoppelingspedaal.Hendrik
genoeg over de nrplaat, die is eigenlijk altijd overbodig :coolness:
fantastisch mooi porsche!!!! Het rood doet de lijnen van de auto héél mooi uitkomen en ie ziet er dan ook op zijn paasbest uit!!!
Prachtige Porsche.
Wij staan in de winter stil, jij kunt altijd nog voor de gemeente gaan “sneeuschuiven”
Als het mogelijk is zou ik hem ook vervangen, ze moeten de P (porsche) zien en niet de p (plaat).
Veel veilige en plezierige km’sMooi karretje :up: :up: :up: met de tijd bumpers aanpassen zou ik zeggen 😉
Schone P! :up:
De plaat is wennen op zijn zachtst gezegd en dan vooral omdat ze de aandacht opeist ipv. de P.Je moet doen wat je zelf mooi vind Hendrik. Vind je de nummerplaat mooi zoals ie nu is, gewoon zo laten. 🙂
Persoonlijk zou ik er nooit voor gaan, maar smaken verschillen natuurlijk.
Als je de stootblokken naar het EU model ombouwt (wat ik persoonlijk ook weer mooier vind),
past er gewoon een standaard lange nummerplaat in. :up:De wagen is gekocht bij Oldtimerfarm. Die mensen zijn zelf naar de keuring gegaan met de bedoeling zo’n motornummerplaat aan te vragen aangezien een gewone niet tussen die stootblokken kan. Zij zijn met een aanvraag voor zulke plaat teruggekomen. Als ik het goed heb gehoord kregen wij geen motornummerplaat omdat zulke zoals nu er wel tussenkon…
Maar ik vraag mij af of ik mij daar zo heel erg moet aan storen. Is inderdaad wel opvallend, maar heeft toch ook wel iets speciaals, Ik vond het nog wel iets hebben, maar ik stel vast dat velen daar anders over denken, en dat is toch wel van betekenis. Ik zal nog eens contact opnemen met Oldtimerfarm om te vragen of ik het goed heb verstaan, en wij dus niet zo’n motornummerplaat kunnen krijgen.Hendrik
Welkom Hendrik ,
Knappe Porsche heb je daar ! :applaus:
Alleen jammer van de giga nummerplaat, maar dat valt wel op te lossen door een kleine plaat 😀Da’s geen IPAD maar nen laptop… :happy:
Je kan op de schouwing een kleine plaat aanvragen ikzelf heb zo’n kleine plaat.
Je kunt die afwijking van de nummerplaat krijgen daar er niet echt een gewone tussen past… :puke:
Dit is hetzelfde formaat als dat van een moto.
Heeft ook voordeel dat ze minder leesbaar is voor de …… :ass:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.