Roest

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Anoniem

Ben vandaag naar een 964 met 175.000km van 1992 gaan zien bij een particulier. Er waren heel wat onderhoudsfakturen enz aanwezig, dus dat was geen probleem. Eigenaardig genoeg was er wel hier en daar al wat roest zichtbaar: oa op de raamomlijsting (voorruit, kant bestuurder) en aan de binnenkant van de passagiersdeur en hier en daar nog wat. Nochthans zijn die wagens volledig verzinkt dacht ik. Is dat een gekend probleem op 964 ?

Ze zijn natuurlijk verzinkt, maar onder het zinklaagje zit nog steeds plaatstaal.

De roest onderaan je voorraamkan bvb komen van een onvoorzichtige montage van een nieuw voorraam.
        Aan de onderkant van de passagierdeur kan duiden op een gevolg van een zijdelijgse aanrijding die opgemaakt is maar net zo goed van een lakbeschadiging door bvb ergens met de deur tegenaan te hebben gestoten en niet behandeld te hebben.

Anoniem

Thanks. Dat van de deur heb ik niet goed omschreven: het is in feite niet op de deur, maar aan de binnenkant, dus in de buurt van waar het slot van de deur op de carosserie zit, onderaan. Dus ik zou het eerder de “deurdrempel” moeten noemen.

Controleer even met een magneetje of er plamuur zit of niet.
            Maar het kan bvb zoals ik zei helemaal niet erg zijn en gewoon een gevolg van dat er iets op gevallen of tegen gestoten is.
            Gezonde waakzaamheid kan echter geen kwaad.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.