roest op remschijven bij het poetsen

Home Forum Porsche Talk roest op remschijven bij het poetsen

• Maker
    Discussie
  • Waarschijnlijk kennen de meeste het wel, je poetst je P, maakt de velgen proper en droogt de auto af. De remschijven die nat gespoten waren, krijgen een oppervlakkig roetslaagje… Op zich geen probleem want even remmen en het is weg. Maar vermits ik ook een poetsfreak ben wil ik mijn zwarte velgen graag kraaknet. Dus ik heb al geprobeerd: Schijven na poetsen met luchtdruk proberen te drogen; resultaat rode sluier op de velgen dus niet proper. Heb ik ook al geprobeerd: auto droog en dan even rijden; resultaat oranje smurrie op de velgen en zelfs op de carrosserie. Werkt het beste: schijven met een vod afdrogen (waar je aankunt tenminste) en dan een beetje remmen bij het terug in de garage zetten zodat de blokjes schuren… Nog niet helemaal perfect maar toch het beste. Hoe doen jullie dat? Ik zie ook dat het op glossy zwarte wielen het ergste is. Op de antraciete turbo’s van de Macan heb ik dit niet of is het zeker zo storend niet. Graag jullie opinie… Thanks

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • [quote=”plumber” post=267902]Ik heb ook PCCB remschijven; nooit last van roest :mrgreen:[/quote]
      begrijp het, maar dat zal voor een volgende moeten zijn :coolness:

Ik heb ook PCCB remschijven; nooit last van roest :mrgreen:

[quote=”carbonman” post=267701]@carmaniacs
          Is dat makkelijk zelf aan te brengen?[/quote]

Ik weet niet of dat makkelijk zelf aan te brengen is. Ik weet wel iemand die dat kan doen (die heeft de mijne gedaan). Misschien wil die wel advies geven daaromtrent en u de busjes zo verkopen ?

Chapeau als je je remschijven ook schoonmaakt bij een kuisbeurt. Ik heb er de moed niet voor 😳 Na een poetsbeurt rijd ik 500m en alles is weg. Daarna nog snel met een droog vodje het remstof van de velg wrijven en we kunnen er tegenaan :driver:

Met de 996 4S altijd direct na wassen rondje rijden om de schijven te drogen en om te zorgen dat ie niet “vast” staat de volgende dag.
              Ga niet zover om de velgen en daarna weer af te halen.
              Nu met de PCCB nergens meer last van inderdaad.

Een auto moet proper zijn ,maar er mag gezien worden dat er ook mee gereden word , anders vacuüm verpakken en weg zetten. Ge doet toch ook niet uw pantoffels aan op uw inrit !!!

PCCB nemen als optie, hebben daar geen last van 😆 😆 😆

Auto wassen afdrogen, klein toerke doen, wielen afnemen afwassen en terug monteren :popcorn:
                    kruipt wel wat tijd in, maar is volgens mij de beste oplossing voor het roeststof te vermijden 😉

@carmaniacs
                      Is dat makkelijk zelf aan te brengen?

[quote=”DST” post=267687]Valt wel mee hoor met Modesta coating op velgen en klauwen[/quote]1 van de betere producten :up:

@Bompa Lawijt
                          merci, goede tip! gaan we eens proberen

Carbonman , aan die roest erger ik mij ook al jaren ben ook een van die poetsfreaks .

Wat ik ondervonden heb of wat ik doe is de roest geen kans geven , ik poets mijn auto’s en voor ik deze afdroog ga ik er onmiddellijk 2 km met rijden beetje remmen en terug de garage in om alles af te drogen hierdoor krijgt de roest geen kans om zich te hechten op uw schijven en heb je ook geen roest aflopen in de binnenkant van de velgen daar dat zij geventileerd hebben tijdens de kleine rit .
                            En inderdaad op de macan heb ik dit ook veel minder dan op andere .
                            Proberen maar :driver:

Valt wel mee hoor met Modesta coating op velgen en klauwen

Om die reden zou ik zelf nooit voor blinkende zwarte velgen kiezen. :popcorn:

inderdaad, :driver: doen we zoveel als kan. Denk niet dat er een 991ERE in de wereld is met zoveel km op de tellers als deze

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.