- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
23 mei 2018 om 12:20
Waarschijnlijk kennen de meeste het wel, je poetst je P, maakt de velgen proper en droogt de auto af. De remschijven die nat gespoten waren, krijgen een oppervlakkig roetslaagje… Op zich geen probleem want even remmen en het is weg. Maar vermits ik ook een poetsfreak ben wil ik mijn zwarte velgen graag kraaknet. Dus ik heb al geprobeerd: Schijven na poetsen met luchtdruk proberen te drogen; resultaat rode sluier op de velgen dus niet proper. Heb ik ook al geprobeerd: auto droog en dan even rijden; resultaat oranje smurrie op de velgen en zelfs op de carrosserie. Werkt het beste: schijven met een vod afdrogen (waar je aankunt tenminste) en dan een beetje remmen bij het terug in de garage zetten zodat de blokjes schuren… Nog niet helemaal perfect maar toch het beste. Hoe doen jullie dat? Ik zie ook dat het op glossy zwarte wielen het ergste is. Op de antraciete turbo’s van de Macan heb ik dit niet of is het zeker zo storend niet. Graag jullie opinie… Thanks
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.