roestherstelling

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 roestherstelling

  • Dit onderwerp bevat 11 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren geleden door 993S.
  • Maker
    Discussie
  • Ik ben aan 964 cabrio bwjr 92 bezig voor ontroesten tussen raamkader en voorspatborden l&r. Op die plaats zitten plastic bagettes, ik heb ze deruit getrokken en constateer daar veel roest tussen. Wat doe ik best?
    Spatborden afnemen en zandstralen dat roest? Is dit een groot werk en zijn ze makkelijk los te krijgen of zijn ze der stevig aangelijmd met dichtingskit of eventueel gepuntlast?
    Is dit normaal dat ze daar tussen roesten?

    Zijn er sites waar ik foto’s en of info kan vinden ivm demonteren van voorbumper en voorspatborden

    thanks

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • [quote=”a244436″:3lygiegc]
      De spatborden zijn met 1 puntlaske vastgelast aan het chassis bovenaan in de slag van de deur waar de 2 bevestigingsschroeven zitten. Lijkt mij niet logisch?[/quote]

      Dit is idd origineel zo. Geen zorgen over maken.

      Over herspuiten : ik heb al een paar 911’en kompleet uit mekaar gehaald en de vleugels moeten gewoon gemonteerd worden VOOR het spuiten.
      De plastieken lijstjes gaan er nadien éénvoudig in en dan pas ga je die 2 laatste bouten monteren die je vindt binnen de deuropening.

      Over de roest: ik zou daar meer aandacht aan geven of over een tijdje begint het daar weer te roesten. Als je metaal al serieus gepit was dan kom je echt niet toe met zandstralen en epoxy , dan moet je meer doen.
      Als je alles echt glad hebt gekregen (ik bedoel in de structuur van de zandkorrels) dan ben je safe maar indien je de structuur van de pitting blijft zien dan zitten in die microscopische gaatjes nog roest. Dan zou ik die eerst nog fosfateren Click me zodat je zeker bent dat alles weg is dan pas verder beschermen / behandelen.

        ik zou de spatborden los spuiten en dan pas monteren

        die epoxie is goed maar je had er nog beter een rood bruine primer of sikkens krc primer onder gezet die hebben een betere roest weerstand

        lakken nat in nat is goed om tijd te besparen maar ik zou gaan voor lakken met grondverf laten drogen en dan etrug schuren en aflakken zo krijg je een beter resultaat en gaan de minuscule foutejs beter gecamoufleerd zijn

          de spatborden zitten inderdaad alleen maar vast op het chassis met bouten.
          Het is precies of ze hebben een accident proberen verdoezelen, waarom zit je anders met een puntlas etc. bezig 😕

            Die puntlas ben ik nog niet eerder tegengekomen, normaal zitten de spatborden alleen geschroefd ?

            die demonteren is niet heel veel werk en je kan de roest die je beschrijft beter meteen aanpakken, scheeltje op langere termijn (als je de wagen lang wil houden) een pak in herstellingskosten.

            Wat wel zo is … je kan dan beter de hele wagen (carrosserie uit elkaar halen, alle plekken eens goed bekijken en hem helemaal laten lakken.

            Tenminste , dat is mijn idee…

              heeft auto lang stilgestaan buitenof ergens vochtig ❓

                Bedankt voor de tips. Let wel, het roest zit tussen de naad van het raamkader en het spatbord en ook waar de 2 bevestigingschroeven zitten bovenaan in de slag van de deur!

                De spatborden zijn met 1 puntlaske vastgelast aan het chassis bovenaan in de slag van de deur waar de 2 bevestigingsschroeven zitten. Lijkt mij niet logisch?

                  zelfde probleem , moet de mijne nog altijd herstellen.
                  Maar eens ge begint los te schroeven……………….weet wat m,n nog allemaal vindt + om alles mooi te krijgen moet je de volledige voor kant herdoen.

                    een verzinkt chassis is alleen maar uitstel van executie. vb op sommige plaatsen schuurt een raamrubber tegen de carrosserie en daar krijg je dan roest.

                    De 911-964 etc. zijn inderdaad zeer gevoelig ter hoogte van de linkse en rechtse onderzijde van de ramen. Wat me wel opgevallen is dat de oudere 911jes daar bijna geen last van hebben en de verzinkte wel op die plaatsen (mijn ondervinding)

                    Anoniem

                      Ik denk dat enkel chassis verzinkt is, er zijn er veel die daar roesten. Zandstralen, epoxy, grondverf, lak .
                      Ge weet weer wat gedaan. 😉

                      WB

                        Mijn 3.0 van ’82 had er ook op dezelfde plaatsen last van. Zult hier wel tips krijgen vermoed ik….

                          Raar dat er daar roest zit.
                          Ik dacht dat alles verzinkt was en Porsches vanaf einde 70 hier niet meer gevoelig aan waren (tenzij ze een schadeveleden hebben) 😯

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.