Roken na starten

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Roken na starten

• Maker
    Discussie
  • Als mijn Porsche 3 of 4 dagen heeft stil gestaan komt er uit de rechtse uitlaatpijpen wat blauwe rook.
    Is na 1 sec. weer over.
    Verbruikt geen olie.
    Doet hij niet als hij warm is.
    Volgens Verellen in Geel is het niets ernstig.
    Vanwege de platte cilinders zakt de olie naar onderen en direct na het starten moet de onverbrande olie door een filter.
    Die zou wat kunnen lekken.
    Iemand die dit euvel kent?
    Is een 997 4S tiptronic 80.000 km op teller van dec 2006

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
    • heb zelfde heuvel maar heb lichte krasjes in een cilinder,verbruik ongeveer 1 liter op 1500

Harley
        Ben je kort bij een volgende onderhoud beurt?
        Misschien uw olie iets sneller vervangen.
        Wat voor olie zit erin.
        Ik heb het met mijn P ook gehad.
        Nieuwe olie erin met de juiste kwaliteit en het probleem was volledig weg.

Bedankt voor de info’s
          Ga het in de gaten houden.

Ik denk ook dat het niets alarmerend is,wel in het oog houden dat hij het niet heeft bij warme motor.
            Ik heb wel een vriend die het voorgehad heeft met een 997 targa roken bij warme motor zeker bij het optrekken gevolg 2 cilinders gekrast en motor naar de :bounce: hij heeft de wagen laten herstellen en nu enkele €€€ lichter

986 deed dat ook wel eens, meestal als de laatste rit kort en of traag was gereden.
              Indien hard gevlamd altijd perfect zuiver ook na 2 weken stilstand.
              996 nog nooit voorgehad.

[quote=”luc993cabrio” post=164741]Vrouw haar 997 4S Cabrio doet ook bij lang stilstaan. :salut: :salut: :salut:[/quote]

Luc, gezakt in de hiërarchie?

Hij verbruikt dus geen olie maar verbrandt dus wel een héél klein beetje :mrgreen:

Vrouw haar 997 4S Cabrio doet ook bij lang stilstaan. :salut: :salut: :salut:

Mijne heeft dat ook, is geen vergelijk want van ’88 maar zijn alle *porsche boxers daar niet gevoelig voor?

Mijn 987 heeft dat ook af en toe als ik hem koud start in de garage. Maak mij er geen zorgen in, het is inderdaad maar heel even de eerste seconde.

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.