Rolbeugel/kooi

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Rolbeugel/kooi

• Maker
    Discussie
  • Howdie

Weet iemand hier waar ik een rolbeugel voor mijn 911 SC Coupé kan kopen/laten maken (zonder dat ik mijn rechternier moet verkopen)?

Ik zoek het type dat gewoon vastgevezen kan worden op de punten waar de gordels zitten/zaten:

– 2 bevestigingspunten achteraan, bv waar de (gordels van) zitjes zaten
    – 2 bevestigingspunten op de B-stijlen (gordels)
    – 2 bevestigingspunten aan de gordels vooraan (onderaan in de balk)

De voorwaarden zijn:

– t moet veilig zijn (duh 🙄 😉 )
    – er mag geen blijvende schade aan de carrosserie/chassis zijn (niet boren/lassen)
    – 6 bevestigingspunten of meer (?) zodat het ten volste bijdraagt aan de torsiestijfheid van de wagen

Als iemand mij op weg kan helpen, zou fijn zijn!

Groetjes

Tim

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Wel, wat mij betreft is de goedkoopste materiaalkeuze prima 😳 .

De beugel moet vooral functioneren als ik hem nodig (cross fingers…) heb en de torsiestijfheid van het chassis verhogen door een aantal punten te verbinden.

Dat moet ik hem natuurlijk vragen (na mijn verlof. Zitten nu aan de cocktail in Jersey) 😈
        In allu geborsteld , gepolierd of hoogglans gepolierd ?

@ Johan . Vreemd dat Heigo duurder zou zijn dan FVD voor dezelfde kooi die btw van Heigo is . Zeker als je weet dat de extra transportkosten (Heigo naar FVD) en BTW verschil (2%) er automatisch nog bovenop komen .

Mooi, dat is inderdaad wat ik zoek!

911-lover: wat zou jij kameraad voor zoiets vragen ? 🙂

dit model was het:

deze is denk ik hetzelfde:

Bij Heigo kost die in staal 827 euro en in ALU 1023 euro, excl. BTW als ik het goed heb, zijn prijzen vanop de site van Heigo zelf.
            Bij FVD blijkbaar dezelfde van Heigo wel goedkoper…

Johan

Was dat dan zo eentje:

of zo eentje ?

De eerste lijkt me degelijker.

911-lover

Als je idd eens kan vragen wat ie er voor wil hebben, zou erg vriendelijk zijn! Bedankt. 🙂

Een kennis van me maakt ze zelf na .
                Gepolierd en alles naar wens .
                En te bevestigen zonder te moeten boren ( dus zoals Johan aanhaalt) .
                Als die van een 964 ook past kan ik hem eens navragen wat het kost

Dit is zijn wagen

Ik had in mijn 964 RS ook een halve rolkooi van Heigo.
                  Bevestigingspunt aan de B-stijl is het gat waar de gordel onderaan bevestigd is. Bovenaan bij de hoofdbeugel vertrekken dan de buizen naar achter toe waar ze ook vast staan op de bevestigingspunten van de achterste gordels.

Die van Heigo zijn inderdaad ongeveer wat ik zoek, ze hebben echter geen bevestigingspunten op de B-stijlen (tenzij iemand op het forum degelijk kan lassen dan mag die dat altijd komen doen 🙂 )

ik ben niet zeker maar ik dacht dat HEIGO dit had voor een dekke 300 euro…

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.