rolgeluid achteraan porsche 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 rolgeluid achteraan porsche 964

• Maker
    Discussie

• len

Sinds vorige week heeft mijn 964 nieuwe banden. Ik ben overgeschakeld van pirelli op continental (zelfde maten). De auto rijdt merkelijk zachter en de baanligging is veel beter. Nu is er wel een duidelijk storend rolgeluid hoorbaar achteraan (rechts denk ik?). Dit geluid verdwijnt als je naar rechts stuurt maar komt onmiddelijk terug bij het rechtdoor sturen/rijden. Dacht eerst dat de banden de auto raakten, maar dit is niet zo. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • zij die dergelijke klus zelf willen aanpakken kunnen met behulp van deze site aan de slag:

len

Auto staat momenteel in de garage. Oorzaak is de rechter wiellager. Bedankt voor de info.

Hallo,

ik ben nieuw op het forum, heb een half jaar geleden een 924 limited Edition 50 jahre gekocht.
            Ik had hetzelfde probleem, een homokineet waarvan het vet hard was geworden omdat de wagen vorige winter buiten had gestaan.
            Gewoon een plastic spuitje zoals ze in ziekenhuizen gebruiken gevuld met vet en tussen de rubbers gestoken en leeg gespoten.. Toto nu toe helpt het.

ps: mijn Porsche schokt en trekt slecht op eens de motor warm is. Ik heb de volledige ontsteking vervangen (bougies,kabels,delco,contactpunten) maar het blijft hetzelfde.
            Ook eens gekeken of de min ppol van de batterij wel ok is, geen probleem.
            Zou dit de benzinepomp kunnen zijn? Ze maakt nogal wat lawaai..

Geert

len

Bedankt Wim. Dit wordt ook gesugereerd op het Nederlands porscheforum.

Wim

Door de druk te verleggen met het sturen, denk ik aan een wiellager.

Of in het andere geval aan een homokineet.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.