rond ritten en deelnemers met weinig manieren.

Home Forum Porsche Uitstappen rond ritten en deelnemers met weinig manieren.

• Maker
    Discussie

• 123

2 april, tis weer prijs.
      Ik woon op een hoek waar ze om de haverklap langs komen voor rondritten.

Vandaag , 9h45 – 10h20 ik gok een 50 tal Porsches.
      ze komen uit een binnenweggetje,
      en draaien dan naar links woonwijk in..

Maar als je in een woonwijk woont en je krijgt om de minuut een masjien dat stevig doortrekt voor je deur.. Dan mag je de zondag rust compleet vergeten.
      TV kijken, gaat niet meer. Zo luid gaan het er aan toe.

Een deel ervan kan zijn manieren nog houden, maar 3 op 10 komen al downshiften met alle gerochel uit de uitlaat van het boerenweggetje op de T sprong af, en dan gewoon vol open gas duwen naar links door de bocht.. de woonwijk in.
      nog geen redline, maar toch wel 4500 toeren trekken. En dan weet je ook wel dat een GT3 of een 3.2 carrera zonder katalysator al veel lawijt maakt.

En dat in een woonwijk met huizen aan beide kanten van de straat. :bounce: Onbegrijpelijk.
      Er staat een bord 50, en ik denk niet dat ze er echt ver boven gingen, maar je kan toch ook een beetje rekening houden met je omgeving?

Je kan met 1/3e gas in te duwen ook op 50 geraken met een Porsche.
      En nee das nie zo leuk als met vol gas, maar dat hou je dan gewoon voor plekken waar er minder huizen staan. Doe ik ook

En versta me niet verkeerd, de mijne maakt ook lawaai
      En ik geef ook eens graag gas. Maar als er aan beide kanten huizen staan, hou ik mijn gas pedaal in check. Pedaal vol intrappen is gewoon luid in alle toeren.
      Als ik langs een huis rijd dat alleen langs de weg is, ga ik er ook niet met gas vol open langs.
      Ik los mijn gas voor ik er ben en wacht even voor ik weer gas bij geef.. Gewoon wat manieren hebben.

En ik ben alleen, dus is het geen 50 of 100 keer dat iedereen het lawaai moet slikken.

Dus die rondrit, ik heb zelf een Porsche en zelfs ik vind het al ferm irritant. Wat moet een ander dan niet denken die geen auto zot is..
      Hoe denk jij dat normale mensen er dan over gaan denken?

Discuss.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 115)
      • Was afgelopen weekend even in Knokke. Beklaag de mensen die er wonen, al die kerels die in de file op de dijk en kustlaan staan en om de 20 m een sprintje trekken en dan 15 seconden lang hun uitlaat laten knallen. Straffe is dat ze het zelf leuk vinden want alle raampjes open…

123

In Duitsland doen ze het al, zijn al veel motards die daar aan de kant gezet zijn geweest
          en niet verder mochten omdat ze de db killer uit hunne uitlaat gevezen hadden.

75 euro milieu boete
          en als ze dan kijken en geen E keurmerk vinden op de uitlaat mag je het voertuig tot aan de grens laten voeren op een ambulance.

Surtout voor moto’s maar exact het zelfde is mogelijk met auto’s.. bv gastjes oude BMW’tjes en open uitlaat die eens naar de Ring willen gaan zijn vogel voor de kat.

Ze doen maar….

123

[quote=”Vandamme”]Kwil maar zeggen, als we ons gezond verstand nu ook niet kunnen gebruiken, dan gaan we vroeg of laat strengere wetgeving aan ons broek hebben waar ze bv zoals in Duitsland oude auto’s met Katalysators uitrusten, men kan evengoed in elke combi een Db meter leggen en beginnen meten en bons tot herkeuring op geluid uit schrijven.[/quote]

of dus flitspalen met db meters…

… in Limburg trekken ze naar de maisvelden om de mensensoort in stand te houden of toch te doen alsof.

Dat er dan ne keer ne Vloandereir wat te rap doorrijdt … pfff … niet geinteresseerd, niet gemerkt zelfs …andere prioriteiten. Er wordt daar “op leven” gereden in plaats van “op leven en dood” :mrgreen:

[quote=”deepee” post=265528]…….. nochtans regelmatig hoogtoerig uitlaatgeluid gehoord !!![/quote]

Hoe ? reed Vandamme ook mee … 😀 :happy:
                    .
                    .
                    .
                    .
                    .
                    .
                    .
                    .
                    Graptje hé mannen :mrgreen: :mrgreen:

+1 Yellow Sub

vooraan in het pak in de namiddag hebben ze blijkbaar ook gemanierd genoten van de wegeltjes door het glooiend landschap.
                      wij reden achteraan mee, omringd door turbo’s en GTS-en, en hebben van talloze toeschouwers een thumbsup gezien, geen enkele gebalde vuist of negatieve reactie en nochtans regelmatig hoogtoerig uitlaatgeluid gehoord !!!

Limburger = Wereldburger hé :drink:

super!!! zo hoort het!

Blijkbaar hebben ze in het verre Limburg toch meer verstand dan al eens beweerd wordt :drink: :happy:
                          (met een dikke knipoog he)

Ook eergisteren was het extreem mooi weer in Limburg en waren er dus veel fietsers op de weg. Maar ik zover ik het kunnen zien heb, heeft iedereen zich decent gedragen. Soms was het nodig om de fietsers zeer traag voorbij te rijden door de smalle wegen.

En ja, als er dan toch eens een stuk rechte steenweg tussen dorpen in het vizier kwam, werden de paardjes al eens losgelaten. Maar daar had niemand last van, denk ik.

Oproep aan de medeforummers… lees een post eerst aandachtig en reageer dan.

Indien we dit niet doen, worden meningen verkeerd begrepen.

Iets lezen en begrijpend lezen zijn 2 verschillende dingen, het 2de vergt net iets meer inspanning.

123

[quote=”ZUFF-718″ post=265441]zodat we je “gezaag en geklaag” hier op het forum , niet meer hoeven te lezen 😀

[/quote]

Als het over niet meer hoeven lezen gaat, kun je gewoon zelf naar Schotland rijden Zuff,
                                Lezen is niet verplicht, begrijpend lezen duidelijk ook niet.

voor de rest een heel intelligente post :up:

[quote=”ern69″ post=265442]
                                Goed gezegd ZUFF :salut:[/quote]

Idem voor je meelopertje met 5 posts waarvan er nog geen enkele ook maar iets van inhoud had.

[quote=”ZUFF-718″ post=265441]@ Vandamme ; in Schotland vind je nog veel zeer afgelegen regio’s ,waar je je zondagsrust in alle natuurstilte kan doorbrengen.
                                  Tevens heb je daar bijna geen internet ,zodat we je “gezaag en geklaag” hier op het forum , niet meer hoeven te lezen 😀

Fijne Zondagrust gewenst !

Vandaag zit het “lawaai” trouwens in Limburg ; Alken en circuit Zolder; ver van jouw deur[/quote]

Goed gezegd ZUFF :salut:

@ Vandamme ; in Schotland vind je nog veel zeer afgelegen regio’s ,waar je je zondagsrust in alle natuurstilte kan doorbrengen.
                                    Tevens heb je daar bijna geen internet ,zodat we je “gezaag en geklaag” hier op het forum , niet meer hoeven te lezen 😀

Fijne Zondagrust gewenst !

Vandaag zit het “lawaai” trouwens in Limburg ; Alken en circuit Zolder; ver van jouw deur

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 115)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.