rond ritten en deelnemers met weinig manieren.

Home Forum Porsche Uitstappen rond ritten en deelnemers met weinig manieren.

• Maker
    Discussie

• 123

2 april, tis weer prijs.
      Ik woon op een hoek waar ze om de haverklap langs komen voor rondritten.

Vandaag , 9h45 – 10h20 ik gok een 50 tal Porsches.
      ze komen uit een binnenweggetje,
      en draaien dan naar links woonwijk in..

Maar als je in een woonwijk woont en je krijgt om de minuut een masjien dat stevig doortrekt voor je deur.. Dan mag je de zondag rust compleet vergeten.
      TV kijken, gaat niet meer. Zo luid gaan het er aan toe.

Een deel ervan kan zijn manieren nog houden, maar 3 op 10 komen al downshiften met alle gerochel uit de uitlaat van het boerenweggetje op de T sprong af, en dan gewoon vol open gas duwen naar links door de bocht.. de woonwijk in.
      nog geen redline, maar toch wel 4500 toeren trekken. En dan weet je ook wel dat een GT3 of een 3.2 carrera zonder katalysator al veel lawijt maakt.

En dat in een woonwijk met huizen aan beide kanten van de straat. :bounce: Onbegrijpelijk.
      Er staat een bord 50, en ik denk niet dat ze er echt ver boven gingen, maar je kan toch ook een beetje rekening houden met je omgeving?

Je kan met 1/3e gas in te duwen ook op 50 geraken met een Porsche.
      En nee das nie zo leuk als met vol gas, maar dat hou je dan gewoon voor plekken waar er minder huizen staan. Doe ik ook

En versta me niet verkeerd, de mijne maakt ook lawaai
      En ik geef ook eens graag gas. Maar als er aan beide kanten huizen staan, hou ik mijn gas pedaal in check. Pedaal vol intrappen is gewoon luid in alle toeren.
      Als ik langs een huis rijd dat alleen langs de weg is, ga ik er ook niet met gas vol open langs.
      Ik los mijn gas voor ik er ben en wacht even voor ik weer gas bij geef.. Gewoon wat manieren hebben.

En ik ben alleen, dus is het geen 50 of 100 keer dat iedereen het lawaai moet slikken.

Dus die rondrit, ik heb zelf een Porsche en zelfs ik vind het al ferm irritant. Wat moet een ander dan niet denken die geen auto zot is..
      Hoe denk jij dat normale mensen er dan over gaan denken?

Discuss.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 115)
      • … en dan zijn marchandise ook nog rond brengt in een B*erlingo 😎

Dit is allemaal bijna zo ergerlijk als een bakker die ook charcuterie verkoopt. :mrgreen: :mrgreen:

Carbonman+1 …maar zoals ik al eerder heb gepost moet de organisatie er de ballen voor hebben om diegene uit te sluiten, als het moet met de nodige tamtam…al eventjes geleden ,toen de dieren nog spraken, zat ik in de fireblade club…daar was het elke rit prijs met dezelfde gasten. Geen enkele cafébaas is ervan gediend dat je voor zijn zomerterras vol volk een burn out gaat presteren , wheely’s gaat doen en de gekste capriolen gaat uitvoeren om indruk te maken tegenover de rest…op de baan hetzelfde gezever ,die gasten kenden maar een gas stand : volgas…waar maakte niets uit…tot de organisatie na een paar terechtwijzingen er genoeg van had… begonnen met discussie , overgegaan op rake klappen en dan echt als honden weggejaagd …niet leuk maar zeeeer effectief…daarna veeeeel meer plezier gehad in de club….gewoon als organisatie durven en doen…de ballen dus !!!

[quote=]
              “Kijk gasten, we gaan ritje maken hou het veilig. We gaan op een aantal plekken door een straat vol met huizen.
              Hou het daar een beetje rustig want het is nog vroeg op de dag en het is niet nodig om aandacht te trekken.
              Dus gewoon een beetje rustig met het gaspedaal als je veel huizen passeert niet vollen bak optrekken.”
              [/quote]

In mijn geval was de organisatie top en juist dat hebben ze gezegd bij de briefing… Maar je weet hoe dat gaat, die enkele rotte appels in de mand trekken zich daar niks van aan, als ze eenmaal achter het stuur zitten en de sleutel omdraaien. En het was trouwens ook in Wallonie. Maar ik moet wel zeggen dat de organisatie zeer verveeld zat met de situatie. Zij hebben contact gehouden met mij en correct gehandeld mijn inziens, ook al konden zij er niks aan doen. Ook bij de politie had ik een petrolhead die ook veel respect had voor onze hobby.
              Gewoon een beetje wederzijds respect en alles komt goed.

BTW, ik zet ook 2 stoelen buiten voor mij en mijn zoon als er een rally passeert voor mijn deur. En dan geven we punten op looks en geluid :happy:

123

[quote=”Harley G” post=265347]Hm, ik begrijp Vandamme zijn insteek maar wat wil je er aan doen?
                Zelfregulerend werkt niet! Zelfs wettelijke controle werkt niet!
                [/quote]

Organisators zouden bv kunnen kijken dat ze woonwijken waar mogelijk vermijden.
                En het bv al eens kunnen melden in de briefing als dat niet kon.

“Kijk gasten, we gaan ritje maken hou het veilig. We gaan op een aantal plekken door een straat vol met huizen.
                Hou het daar een beetje rustig want het is nog vroeg op de dag en het is niet nodig om aandacht te trekken.
                Er zijn al rondritten geweest waar buurtbewoners klaagden en zelfs barrieres opsmeten omdat ze het beu waren dat er rally gereden werd in hun straat. Dus gewoon een beetje rustig met het gaspedaal als je veel huizen passeert niet vollen bak optrekken.”

Dat zou een begin kunnen zijn.

En er eens over praten, zoals we nu doen, met mensen die meerijden in een rondrit.

Ik blijf er bij, als de ergernissen blijven opstapelen volgen er overal klachten
                Als de verdraagzame Walen het al eens beu beginnen worden, hé, dat zegt al genoeg 😉

En als er genoeg officiële klachten komen zal de politiek er zich mee moeien.

En dan weet je niet waar het zal eindigen, behalve dan dat het “niet leuk” zal zijn

Wel, vandaag met de gele Brussel doorkruist: ettelijke keren thumbs up gekregen! Rij gewoon beschaafd en alles komt in orde.

@Jokke, ik heb toch niet horen roepen…. zal met die Jekill and Hyde uitlaten zijn…. :happy:

@bollocks: gij hebt uw roeping gemist !

Priester-pastoor-hoedje_21794_539x573.jpg

Amen :mrgreen:

Paar posten geleden… ook in Wallonië beginnen ze het beu te worden…. heb ik ervaring mee…. een klassieker onder motorrijders is/was Durbuy…. en net daar is door de overlast al een parkeerverbod in het centrum van kracht voor motorrijders…., gevolg is dat veel motorrijders meer richting de Maasvallei gaan en door rijden naar Givet (Fr) waar we voorlopig wel nog welkom zijn…. vooral de horeca is daar tevreden… Tot ze het daar ook beu worden…..

Iedereen mag van mij zijn/haar hobby uitoefenen, maar het moet ook leuk blijven voor de anderen, we leven nu eenmaal samen in een dicht bevolkt land, en zoals al gezegd, mijn vrijheid stopt waar die van een ander begint…..
                        en als ik daar niet kan mee leven, dan moet ik me of elders gaan amuseren of me aanpassen en ervoor zorgen dat niet alleen ik, maar ook de anderen hun hobby kunnen blijven uitoefenen…. Ja, ik maak ook “muziek”…. tot boven de 120db zelfs, maar niet overal!

Btw, als je echt wil doorrijden (en dat zeggen we op elke vervolmakingscursus of bochtenstage in de motorrijschool) ga dan op circuit! De openbare weg is geen racetrack, is er niet voor ingericht en het verkeer komt uit twee richtingen….. een bocht missen of verkeerd aansnijden kan je je leven kosten….

Aan iedereen die graag blijft genieten van zijn/haar hobby, geniet ervan maar zorg er ook voor dat anderen ook nog kunnen genieten!
                        :respekt:

Over eten gesproken (en om tegelijkertijd naadloos weer on-topic te komen)…
                          Wij zaten net in de Quick. We zitten aan een tafeltje ons slachtafval op te smikkelen en er komt een groep van 3 meisjes af, rondkijkend waar ze gingen zitten, ik schatte ze rond de 17 jaar. Die ene wijst naar een tafeltje dat zo min of meer grenst aan het indoor kinderparadijs. Eén van de andere meiden zegt “nee hoor, die kinderen maken veel teveel lawaai”. Ik dacht “wacht tot als de hormonen beginnen opspelen”, maar soit, dat doet nu niet ter zake.
                          Anyway, het tafeltje net naast ons werd uitgekozen en het gekakel begon, maar ECHT hé, EEECCHHTT hé??!! OMG!!! OOOOMMGGGG!!! Drie pubergeiten tegen elkaar op. Véél meer lawaai dan wat uit het kinderparadijs kwam.
                          Lees dit verhaal nog eens, en laat het eens goed doordringen :coolness:

Hm, ik begrijp Vandamme zijn insteek maar wat wil je er aan doen?
                            Zelfregulerend werkt niet! Zelfs wettelijke controle werkt niet!
                            Ik erger mij dagelijks aan chauffeurs die vinden dat ze:
                            – geen pinkers hoeven te gebruiken
                            – niet zo rechts mogelijk moeten rijden
                            – niet kunnen ritsen
                            – over de volle witte lijn van rijstrook mogen veranderen
                            – vlak voor de afrit van uiterst linkse rijvak (3de) nog helemaal naar rechts schieten
                            – enz enz enz….
                            Een redelijk groot deel van de chauffeurs vindt dat hij/zij zich al niet aan de wegcode moet houden….wat ga jij nu hopen op het “gezonde” verstand van die mensen tijdens een rondrit?!
                            Het is erg maar het is zo en de meesten hebben in deze discussie op hun manier gelijk. Helaas zijn er steeds meer mensen die vinden dat regels en wetten niet voor hen gelden. Hun vrijheid, hun zin. Wat een ander denkt of voelt zal hun een rotzorg zijn…. :ass:
                            En helaas rijden er van deze soort soms ook met een oldtimer en/of Porsche.
                            Ja, ik ken er zo ook… 🙁

neenee, WAT eten we ?? :happy: :mrgreen:

bijna goed…moet Miami blue zijn zegt ze!

Daar kan je niet meer dan 120 km/h mee rijden zeg ik, anders fluit de wind zeg ik.

Dat is geen probleem, dat is een voordeel, zegt ze en als je dat opschrijft ben je het topic toch niet teveel aan het vervuilen zegt ze er nog dwingend bij.

Ik zwijg even en vraag, wanneer eten we?

Hup, targa hup

17016895_1184194048316169_507826056287046478_o.jpg

[quote=”wing” post=265327]hey Janet, laat het eens weten als je in de Limburg gaat toeren en een terraske gaat doen, dan zet ik mijne automaat naast die van u en drinken we samen eene hé .. :happy:[/quote]

Met alle plezier!!! Alleen, je gaat tegen het wachten moeten kunnen. Hopelijk ben ik midden juli efkes in Belgie. Dan drinken we samen een koffie met zuurtjes smurfenvlaai, of abrikozenvlaai of fruitvlaai met koekesdeeg. ‘t zijn van die kleine dingen die gastarbeiders zoals ik missen!

Ene, benieuwd om Uwe nieuwe ne keer te zien en de vergelijking te horen met de 997. Niet te veel goeds over vertellen als mijn vrouw erbij is, die droomt nog altijd hardop van een 991, targa weliswaar,

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 115)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.