rond ritten en deelnemers met weinig manieren.

Home Forum Porsche Uitstappen rond ritten en deelnemers met weinig manieren.

• Maker
    Discussie

• 123
    Deelnemer

2 april, tis weer prijs.
      Ik woon op een hoek waar ze om de haverklap langs komen voor rondritten.

Vandaag , 9h45 – 10h20 ik gok een 50 tal Porsches.
      ze komen uit een binnenweggetje,
      en draaien dan naar links woonwijk in..

Maar als je in een woonwijk woont en je krijgt om de minuut een masjien dat stevig doortrekt voor je deur.. Dan mag je de zondag rust compleet vergeten.
      TV kijken, gaat niet meer. Zo luid gaan het er aan toe.

Een deel ervan kan zijn manieren nog houden, maar 3 op 10 komen al downshiften met alle gerochel uit de uitlaat van het boerenweggetje op de T sprong af, en dan gewoon vol open gas duwen naar links door de bocht.. de woonwijk in.
      nog geen redline, maar toch wel 4500 toeren trekken. En dan weet je ook wel dat een GT3 of een 3.2 carrera zonder katalysator al veel lawijt maakt.

En dat in een woonwijk met huizen aan beide kanten van de straat. :bounce: Onbegrijpelijk.
      Er staat een bord 50, en ik denk niet dat ze er echt ver boven gingen, maar je kan toch ook een beetje rekening houden met je omgeving?

Je kan met 1/3e gas in te duwen ook op 50 geraken met een Porsche.
      En nee das nie zo leuk als met vol gas, maar dat hou je dan gewoon voor plekken waar er minder huizen staan. Doe ik ook

En versta me niet verkeerd, de mijne maakt ook lawaai
      En ik geef ook eens graag gas. Maar als er aan beide kanten huizen staan, hou ik mijn gas pedaal in check. Pedaal vol intrappen is gewoon luid in alle toeren.
      Als ik langs een huis rijd dat alleen langs de weg is, ga ik er ook niet met gas vol open langs.
      Ik los mijn gas voor ik er ben en wacht even voor ik weer gas bij geef.. Gewoon wat manieren hebben.

En ik ben alleen, dus is het geen 50 of 100 keer dat iedereen het lawaai moet slikken.

Dus die rondrit, ik heb zelf een Porsche en zelfs ik vind het al ferm irritant. Wat moet een ander dan niet denken die geen auto zot is..
      Hoe denk jij dat normale mensen er dan over gaan denken?

Discuss.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 115)
    • 123

Als jij op zondag morgen eens wil uit slapen of snoozen en een netflix of zo wil bekijken.

Maar er passeert elke minuut een auto met luide uitlaat die hard optrekt , en je kan je TV niet meer horen..

Zou jij dat dan ok vinden??
        Zou jij dat nog altijd ok vinden als dat 2 of 3 zondagen per maand voorvalt?

Vandamme’s eerste post: Er staat een bord 50, en ik denk niet dat ze er echt ver boven gingen

Ik ging ervan uit dat ze redelijk reden. (beat me if not) Vandaar mijn reactie voor een beetje redelijkheid (op een bourgondische manier :drink: )

Veiligheid is altijd prioriteit en de rondritten die ik tot nu toe gereden heb, waren allemaal met “redelijke” mensen (porscheforum.be, pf nl,tour de rac,..)
          Rekening houden met elkaar (afstand houden) en anderen…maar lawaai maakten we wel :music: Ook aan legale snelheden(mijne kapotte demper zat er 1 rit ook voor iets tussen. :mrgreen: )

Dus Vandamme, ik probeer je reactie te begrijpen maar het lukt me niet….Ik (en mijn zoon met mij)loop van de ontbijttafel weg om te zien wat er zo’n “lawaai” maakt en probeer te genieten van de schoonheid wat passeert. Soms teleurgesteld terug naar binnen wegens niet mijn smaak (rondrit Amerikaanse oldtimers jaren 50) maar ik erger me er niet aan.

Anyway, smaken verschillen, meningen verschillen en dingen waaraan we ons ergeren ook… daar kan ik dan weer mee leven.

Dat mensen het soms beu zijn dat er een groep gekken passeert , akkoord , daar kan ik inkomen . Maar dat je mensen blokkeert en schade aan de wagen toebrengt , of met knuppels zwaait ? Dat noem ik gewoon krapuul . Dat soort holbewoners moet je even opsluiten in een of andere instelling . Vermoedelijk zijn dat van die gasten die elke zondag moord en brand schreeuwen als Anderlecht weer eens verliest . Nul niks geen verstand en altijd klaar om ergens relletjes te schoppen .

Dan is het goed. Ik wou ook even ambetant doen maar ik wist niet goed hoe… ruzie

Ive

Mijne is van dezelfde orde, maar maakt met zijn Yoshimura uitlaat en 150cc cross-blok méér lawaai dan de doorsnee Porsche :first:
                IMG_1460.JPG

123

das geen waar een moto heet maar 1 T

Met een d, inderdaad… :engeltje:

En motto is met 2x t… :drink:

123

Nu kunnen ze de Walen, bovenop al de rest ook nog eens verwijten verzuurT te zijn.

[quote=”vandamme” post=265324]Vlaams gewest 481,87 inw./km²
                        Waals gewest 214,58 inw./km².[/quote]

Ook in de Ardennen, wat ik al graag eens de Porsche speeltuin van België noem, groeit de ergernis.
                        Iedere zichzelf respecterende autoclub heeft daar wel één of meerdere rondritten. Vrijwel ieder weekend passeren verschillende rondritten door de streek. Snel en iets minder snel.

Heel wat bewoners van de dorpen zijn de te snel rijdende deelnemers meer dan beu. Bij de lokale middenstand al meermaals daarover discussie en opmerkingen gehoord.

2 jaar geleden zelf een baseball knuppel tegen mijn hoofd gekregen (voordeel van een cabrio…).
                        Ik reed als laatste van de groep op cruise tempo…

Voor mij waren er enkele gepasseerd alsof ze op circuit zaten.

hey Janet, laat het eens weten als je in de Limburg gaat toeren en een terraske gaat doen, dan zet ik mijne automaat naast die van u en drinken we samen eene hé .. :happy:

Ik vind dat Vandamme wel een punt heeft.

Vlaanderen is vol en zet maar eens wat beestjes in dezelfde kooi… je krijgt just hetzelfde te zien als je hierboven kan lezen.

Ik kan (wie had dat ooit gedacht!) samen met Mushroom een groepje oprichten van “genen echte” …

Mijn genot is om, als ik al eens in Belgie ben, rustig te cruisen, een terras gaan doen (met zicht op de P), een hotel, lekker eten en genieten van het hout in mijne 964 en vooral genieten van mijne zalige automatische versnellingsbak, die ik heel af en toe, op een open recht stuk weg, omzet naar manueel en dat dat ding wat in de toeren gooi.
                            (nu weet ik zeker dat ik het enige lid ga zijn van dat groepke, misschien word ik wegens te veel jannettengedrag hier wel van het forum gegooid :think: )

123

Vlaams gewest 481,87 inw./km²
                              Waals gewest 214,58 inw./km²

En minder lint bebouwing… Dus ze hebben effectief minder overlast van auto’s.

Overvliegende vliegtuigen kun je 1 niet vergelijken met rondrijdende hobby autos en 2 het is geen reden om niet een beetje rekening te houden met de buurten waar je door gaat rijden met de hobby auto.

[quote=”vandamme” post=265310]mijn mening is verzuurt? ok
                                hoe komt het dan dat anderen die zelf rondritten doen schade hebben aan hun auto omdat er anderen voor hem in de rondrit dom deden??

Wat een gemakkelijke oplossing om het altijd maar op een ander te steken.

Het enige waar ik een lans voor breek, is rekening houden met de omgeving.
                                En dan ben ik de verzuurde..die geen respect heeft??

Altijd dat geblaat van “muziek uit je uitlaat” is zo egoistisch en oogkleppen kortzichtig als maar kan zijn als je door een wildvreemde zijn woonwijk rijdt.

‘t is niet omdat ik een porsche heb dat mijn buren er ene hebben.
                                En het is dus niet omdat jij denkt dat er muziek uit een Porsche uitlaat komt dat iedereen in elke straat dat ook denkt.

Dus geef mij eens echt een goeie reden waarom diegene die in iemands straat rondrijdt met als enige reden “Om mijzelf te ontspannen”
                                Anderen in hun eigen huis, de rust zou mogen afpakken en droog weg te verklaren “Mijn ontspanning primeert en je moet het maar als muziek gaan interpreteren”

Wel nu , niet iedereen hoort graag de zelfde muziek. Dus met dat argument toon je gewoon dat je onwillend of niet capabel bent om een intelligente discussie te voeren.[/quote]

Over mijn hoofd vliegen elke dag vliegtuigen en NEE ik heb daar niet voor gekozen als ik daar kwam wonen (ze hebben de luchtautostrades anders aangelegd. Buurtbewoners willen het sluikverkeer in mijn straat weg hebben, er is een Chiro gebouwd recht over mijn huis……. meer dan lawaai genoeg, meer dan genoeg om me lastig te maken. Maar waarom? Enige tolerantie mag.

Ja ik erger me wel eens aan fietsgroepen die doen alsof de straat van hen is, maar ik denk altijd er zijn ook andere fietsers. Eens een groep motoren, auto’s die met lawaai en aangepaste snelheid voorbijkomen, daar kan ik een duimpje voor opsteken. Dat bedoel ik met tolerant zijn. Dat er ne zot in de straat voorbijkomt aan overantwoorde snelheden of een groep daar zal ik me ook kwaad over maken en heb je een punt. Maar voor de rest: leven en laten leven, we zijn al zuur genoeg in België. Soms is het nuttig eens in de Walen te vertoeven, daar zijn mensen en pak toleranter richting auto’s en vrije tijds beleving. Dat is wat ik bedoel en daar blijf ik ook achter staan. Dat hoeft niet persoonlijk opgenomen te worden.

Als je leven in de brouwerij wil, moet er ook wat controverse kunnen zijn 🙂

zolang er geen scheldtirades over en weer vliegen gaan we zeker niet sluiten … :engeltje:

Ieder heeft recht op zijn mening en we zijn een forum waar je die mag verkondigen …
                                    dus shoot !

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 115)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.