rond ritten en deelnemers met weinig manieren.

Home Forum Porsche Uitstappen rond ritten en deelnemers met weinig manieren.

• Maker
    Discussie

• 123
    Deelnemer

2 april, tis weer prijs.
      Ik woon op een hoek waar ze om de haverklap langs komen voor rondritten.

Vandaag , 9h45 – 10h20 ik gok een 50 tal Porsches.
      ze komen uit een binnenweggetje,
      en draaien dan naar links woonwijk in..

Maar als je in een woonwijk woont en je krijgt om de minuut een masjien dat stevig doortrekt voor je deur.. Dan mag je de zondag rust compleet vergeten.
      TV kijken, gaat niet meer. Zo luid gaan het er aan toe.

Een deel ervan kan zijn manieren nog houden, maar 3 op 10 komen al downshiften met alle gerochel uit de uitlaat van het boerenweggetje op de T sprong af, en dan gewoon vol open gas duwen naar links door de bocht.. de woonwijk in.
      nog geen redline, maar toch wel 4500 toeren trekken. En dan weet je ook wel dat een GT3 of een 3.2 carrera zonder katalysator al veel lawijt maakt.

En dat in een woonwijk met huizen aan beide kanten van de straat. :bounce: Onbegrijpelijk.
      Er staat een bord 50, en ik denk niet dat ze er echt ver boven gingen, maar je kan toch ook een beetje rekening houden met je omgeving?

Je kan met 1/3e gas in te duwen ook op 50 geraken met een Porsche.
      En nee das nie zo leuk als met vol gas, maar dat hou je dan gewoon voor plekken waar er minder huizen staan. Doe ik ook

En versta me niet verkeerd, de mijne maakt ook lawaai
      En ik geef ook eens graag gas. Maar als er aan beide kanten huizen staan, hou ik mijn gas pedaal in check. Pedaal vol intrappen is gewoon luid in alle toeren.
      Als ik langs een huis rijd dat alleen langs de weg is, ga ik er ook niet met gas vol open langs.
      Ik los mijn gas voor ik er ben en wacht even voor ik weer gas bij geef.. Gewoon wat manieren hebben.

En ik ben alleen, dus is het geen 50 of 100 keer dat iedereen het lawaai moet slikken.

Dus die rondrit, ik heb zelf een Porsche en zelfs ik vind het al ferm irritant. Wat moet een ander dan niet denken die geen auto zot is..
      Hoe denk jij dat normale mensen er dan over gaan denken?

Discuss.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 115)
      • :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En weer heropend :first:

(Old habits die hard) :happy:

ok, even ingrijpen…… :first:

topic gesloten….. :happy:

123

niemand verplicht je om het te volgen.
              Er zijn hier zoveel topics, ik volg ze ook niet allemaal.

Zit er geen “uit”-knop op het forum om deze thread te stoppen? Iedereen heeft hier zijn punt gemaakt en ze hebben allemaal gelijk, maar ik wordt er niet vrolijk van :mrgreen: 😕

123

mijn mening is verzuurt? ok
                  hoe komt het dan dat anderen die zelf rondritten doen schade hebben aan hun auto omdat er anderen voor hem in de rondrit dom deden??

Wat een gemakkelijke oplossing om het altijd maar op een ander te steken.

Het enige waar ik een lans voor breek, is rekening houden met de omgeving.
                  En dan ben ik de verzuurde..die geen respect heeft??

Altijd dat geblaat van “muziek uit je uitlaat” is zo egoistisch en oogkleppen kortzichtig als maar kan zijn als je door een wildvreemde zijn woonwijk rijdt.

‘t is niet omdat ik een porsche heb dat mijn buren er ene hebben.
                  En het is dus niet omdat jij denkt dat er muziek uit een Porsche uitlaat komt dat iedereen in elke straat dat ook denkt.

Dus geef mij eens echt een goeie reden waarom diegene die in iemands straat rondrijdt met als enige reden “Om mijzelf te ontspannen”
                  Anderen in hun eigen huis, de rust zou mogen afpakken en droog weg te verklaren “Mijn ontspanning primeert en je moet het maar als muziek gaan interpreteren”

Wel nu , niet iedereen hoort graag de zelfde muziek. Dus met dat argument toon je gewoon dat je onwillend of niet capabel bent om een intelligente discussie te voeren.

[quote=”vandamme” post=265305]Dat is dus in grote lijnen mijn punt.

1 auto op een weggetje dat kan ergernis veroorzaken, maar eens gepasseerd ist gepasseerd.

Ik , met mijn ene auto , ik doe geen rondritten in bende.
                    En zelfs dan probeer ik er dus rekening mee te houden.

Maar als er dus rondritten zijn, 50 auto’s.. er moeten maar 5 nitwits vooraan zijn om aandacht te trekken en de rest krijgt dan misschien onterrecht overdreven aandacht..
                    En ik veronderstel dat de rappere jongens meer voorraan rijden in rondritten (geen idee, lijkt me gewoon logisch dan achteraan bengelen)

Als rondritten dus niet zelf regulerend zijn gaat het dus mis.

Vlaanderen hoort bij de dichtsbevolkte regios van onze planeet.
                    We kunnen nu allemaal klagen dat mensen niks meer verdragen, maar dat is een gevolg van bevolkings dichtheid.
                    Keihard negeren en roepen dat er muziek uit de uitlaat komt is niet realistisch meer.

En hoe meer mensen er ergernis van krijgen, hoe meer de wetgever zal moeten ingrijpen.. En de wetgever zal al snel restrictiver zijn dan als we zelf al eens wat meer op te letten.[/quote]

Jouw mening is extreem verzuurt in de andere richting imo. Laat ons leren allemaal respect te hebben voor mekaar. Het is oooo zo politiek correct de auto als “slecht” te zien.

Een beetje respect voor autoliefhebbers mag, er zijn er ook veel die heel veel respect hebben voor andere weggebruikers. Er komt idd muziek uit de uitlaat als je van auto’s houdt. Daarom zijn het geen hooligans. Recht over mijn huis is een chiro…… nou nou nou mocht ik zo verzuurt zijn…………

Volg dit topic helemaal en begrijp de polemiek.

Ikzelf heb jaren vlak tegen het circuit in Zolder gewoond, midden op de parkings.
                      Ik mis het “geluid” nog altijd en we willen niet liever als daar terug gaan wonen voor deze ambiance. :engeltje:
                      Nochtans zijn er daar “buren” die er alles aan doen om het circuit te boycotten, zelfs een muur langs zijn huis (aan de sacramenthelling) brengt voor die man geen soelaas, het circuit lag er wel al jaren voor hij er kwam wonen… over verzuring gesproken…

Momenteel woon in in Hasselt centrum en hier in de buurt heel wat exoten met het nodige geluid, iedere keer vind ik het fantastisch, maar die mannen wonen hier ook en rijden “rustig”, dus ik vind het goed…

Wat me wel ENORM stoorde toen ik tegen het circuit woonde was de overlast bij start en einde van de evenementen, de nodige johnny’s en marina’s met de uitgeklopte civic die effe hun banden gingen opstoken waar kinderen aan het spelen waren… onverantwoord.
                      Maar het ergste waren nog de wielerterroristen … die hadden voor niks respect bij hun evenementen… liepen door de tuin, zeikten tegen de poort, zatte toestanden … dat was pas erg…

zo zie je maar, overal zal het wel iets zijn, en iedereen zijn “pijngrens” ligt anders, maar laat ons verdomme een beetje verdraagzaam voor elkaar zijn !

Maar die ‘slechte’ ervaringen wegen niet op tegen de mooie momenten van de rondritten: de plekken waarvan je niet wist dat ze bestaan, het plezier van een bochtje wat perfect wordt aangesneden, het groepsgevoel van samen rijden en vooral de vriendschappen die je opbouwt met gelijkgestemden. Bij Porscheforum ritten zit dat altijd goed, bij ritten met andere merken merk ik meestal meer haantjesgedrag…

123

Dat is dus in grote lijnen mijn punt.

1 auto op een weggetje dat kan ergernis veroorzaken, maar eens gepasseerd ist gepasseerd.

Ik , met mijn ene auto , ik doe geen rondritten in bende.
                          En zelfs dan probeer ik er dus rekening mee te houden.

Maar als er dus rondritten zijn, 50 auto’s.. er moeten maar 5 nitwits vooraan zijn om aandacht te trekken en de rest krijgt dan misschien onterrecht overdreven aandacht..
                          En ik veronderstel dat de rappere jongens meer voorraan rijden in rondritten (geen idee, lijkt me gewoon logisch dan achteraan bengelen)

Als rondritten dus niet zelf regulerend zijn gaat het dus mis.

Vlaanderen hoort bij de dichtsbevolkte regios van onze planeet.
                          We kunnen nu allemaal klagen dat mensen niks meer verdragen, maar dat is een gevolg van bevolkings dichtheid.
                          Keihard negeren en roepen dat er muziek uit de uitlaat komt is niet realistisch meer.

En hoe meer mensen er ergernis van krijgen, hoe meer de wetgever zal moeten ingrijpen.. En de wetgever zal al snel restrictiver zijn dan als we zelf al eens wat meer op te letten.

[quote=”jokkevlo” post=265302]Mijn mening en ervaring. Mensen zijn verzuurd.

FEIT: mensen verdragen echt NIETS meer, hoeveel keer ik met een sportwagen aan LEGALE snelheid, maar met het uitlaatje open al een middelvinger kreeg of een vinger tegen de slaap zijn niet te tellen.
                            .[/quote]

+1. Ik merk het ook meer en meer, zelfs in een Macan GTS die harder klinkt dan hij eruitziet, regelmatig een middelvinger. Met de 911 hou ik mij ook altijd in, in bebouwde kom, en als je voetgangers, fietsers passeert. Waar het kan, natuurlijk op het gas… Maar treedt ook bij dat onze passie door minder en minder mensen gesmaakt wordt. Vorig jaar tijdens een tourrit zijn we klem gezet door omwoners die een barricade hadden opgezet op de openbare weg in bebouwde kom en met stenen en planken verschillende auto’s te lijf zijn gegaan. Resultaat duizenden euro aan stukken aan verschillende wagens waaronder mijn wagen, mijn passagier in shock… Gelukkig stond alles op dashcam en zijn de schuldigen geïdentificeerd en staan ze nu terecht voor de rechtbank. En beloof me vrij, wij reden legale snelheden, maar voorgangers namen het niet zo nauw om het op zijn zachts uit te drukken. En de volgenden hebben dan het gelag betaald. Zoiets is natuurlijk ver erover maar geeft wel een beeld van de frustratie, agressie dat gedrag opwekt. Dus ik begrijp het wel hoor. Dus gewoon hiermee rekening houden en genieten van de dikke duimen die je ook krijgt van liefhebbers en :driver:

Hij heeft gelijk. Alleen gaat er quasi niemand dat hier ooit toegeven. Hij hoopt ook op een greintje gezond verstand van de medemens en dat blijft een heikel punt in today’s society.
                              ‘t Zijn niet alleen de punten die hij aanhaalt, er is nog meer. De treintjes op de autosnelweg waar andere automobilisten ook gegijzeld worden door één lange sliert Porsches, het zuipen, het vliegen door bebouwde kommen, etc…
                              En ja, ik heb weinig vrienden want ik doe niet mee aan peer pressure en ik durf ook vliegen gelijk ne zot, maar op plaatsen waar het kan. Bij de minste onraad gaat de voet van het gas. Dan ben ik maar genen “echte” :up:

Mijn mening en ervaring. Mensen zijn verzuurd.

FEIT: mensen verdragen echt NIETS meer, hoeveel keer ik met een sportwagen aan LEGALE snelheid, maar met het uitlaatje open al een middelvinger kreeg of een vinger tegen de slaap zijn niet te tellen.

FEIT: ik heb een Lotus en een Porsche. Met de Lotus is het precies of ik ben Mozes, IEDEREEN gaat opzij en laat me (zelfs ongevraagd) door op de autostrade. Het is zowat maandelijkse kost dat ik met de Porsche kms lang opzettelijk opgehouden wordt en dan een middelvinger krijg (E40 Ternat- Aalst is een topper op dat vlak)

Maar (ook)

FEIT: ik rijd geen rondritten meer mee omdat ik daar dingen zie, een houding van een (meestal) minderheid, die het verkorven voor de rest. Onverantwoordelijke dingen. Mijn “moto” is dat ik vertraag bij voetgangers en fietsers.

Zulke discussies zijn niet zwart/wit maar je merkt gewoon de verzuring en anderzijds het macho gedrag van sommige gekken.

Ik ga me niet moeien in de discussie pro of con Vandamme. Maar er heerst inderdaad een rare negatieve vibe op het forum. Ik kom ook niet meer zoveel als vroeger en draag ook minder bij.

Vandamme …misschien uw verwachtingen van de rest van de wereld wat terugschroeven …je gaat je zooooveeel beter voelen…het feit dat u op een What ever forum lid bent, betekend dat het kudde gevoel u ook niet vreemd is…

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 115)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.