rond ritten en deelnemers met weinig manieren.

Home Forum Porsche Uitstappen rond ritten en deelnemers met weinig manieren.

• Maker
    Discussie

• 123
    Deelnemer

2 april, tis weer prijs.
      Ik woon op een hoek waar ze om de haverklap langs komen voor rondritten.

Vandaag , 9h45 – 10h20 ik gok een 50 tal Porsches.
      ze komen uit een binnenweggetje,
      en draaien dan naar links woonwijk in..

Maar als je in een woonwijk woont en je krijgt om de minuut een masjien dat stevig doortrekt voor je deur.. Dan mag je de zondag rust compleet vergeten.
      TV kijken, gaat niet meer. Zo luid gaan het er aan toe.

Een deel ervan kan zijn manieren nog houden, maar 3 op 10 komen al downshiften met alle gerochel uit de uitlaat van het boerenweggetje op de T sprong af, en dan gewoon vol open gas duwen naar links door de bocht.. de woonwijk in.
      nog geen redline, maar toch wel 4500 toeren trekken. En dan weet je ook wel dat een GT3 of een 3.2 carrera zonder katalysator al veel lawijt maakt.

En dat in een woonwijk met huizen aan beide kanten van de straat. :bounce: Onbegrijpelijk.
      Er staat een bord 50, en ik denk niet dat ze er echt ver boven gingen, maar je kan toch ook een beetje rekening houden met je omgeving?

Je kan met 1/3e gas in te duwen ook op 50 geraken met een Porsche.
      En nee das nie zo leuk als met vol gas, maar dat hou je dan gewoon voor plekken waar er minder huizen staan. Doe ik ook

En versta me niet verkeerd, de mijne maakt ook lawaai
      En ik geef ook eens graag gas. Maar als er aan beide kanten huizen staan, hou ik mijn gas pedaal in check. Pedaal vol intrappen is gewoon luid in alle toeren.
      Als ik langs een huis rijd dat alleen langs de weg is, ga ik er ook niet met gas vol open langs.
      Ik los mijn gas voor ik er ben en wacht even voor ik weer gas bij geef.. Gewoon wat manieren hebben.

En ik ben alleen, dus is het geen 50 of 100 keer dat iedereen het lawaai moet slikken.

Dus die rondrit, ik heb zelf een Porsche en zelfs ik vind het al ferm irritant. Wat moet een ander dan niet denken die geen auto zot is..
      Hoe denk jij dat normale mensen er dan over gaan denken?

Discuss.

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 115)
      • eind vorig jaar kwam er hier op een zondag voormiddag ook een resem oldtimers voorbij in het smalle straatje, vond het top en heb mij buiten neergezet om ervan te genieten, want ze bleven maar komen… :driver: wij (de buren) hadden wel vraagteken bij de chauffeurs die achteraan het straatje waar de weg haaks omgaat de handrem namen en remsporen trokken om de wagen in de slip te trekken maar het viel allemaal nog mee … :popcorn:
        Mochten ze het “te -” bont gemaakt hebben zodat de veiligheid in het gedrang kwam dan hadden we zelf wel ingegrepen of de broeders van liefde eens gebeld, maar zover is het lang niet gekomen.. :coolness:
        Ik kijk uit naar een volgende editie die ze langskomen, voor mij mag het.. :up: als het er natuurlijk verantwoord aan toe gaat… :music:

Ik denk dat we in vlaanderen allemaal minder verdaagzaam zijn omdat we allemaal vol stress zitten.
          We hebben niet veel meer nodig om geïrriteerd te raken in de weinige rust momenten die we nog hebben.
          Ik heb daar zelf ook last van :bounce:

Als het gaat over de veiligheid in de bebouwde kom ben ik zeker akkoord dat men zijn verantwoordelijk moet nemen in rit en groepsverband …zitten er toch gekke waaghalzen tussen …wegjagen !! Desnoods met de nodige tamtam erbij…lawaai ? Tja dat is natuurlijk voor iedereen verschillend…wat voor de ene te weinig is lijkt voor een ander te veel. Als het voor even is …verdraagzaam zijn. Is het voor de hele dag , das ietsje anders dan. Ik snap wel de rij methode van vandamme niet…als er huizen staan , geen gas. In Belgie?? Het is hier volgebouwd !! Lijkt mij vermoeiend bollen zo.. dan opteerde ik voor een normale uitlaat…

Ze moesten het verbieden , net zoals die wielertoeristen op zondag.
              Alsook mijn buurman aan de linkerkant met zijn kraaiende hanen en die aan de rechterkant met zijn irritante kinderen in de tuin.
              Achter mij is een akker waar meermaals een ambetante landbouwer aan het werk is met zijn lawaai, verbieden die handel.
              Ik zou ook graag hebben dat er geen vliegtuigen meer over mijn huis vliegen!!!
              Eindelijk rust en vrede………slaapwel :sleep: :sleep: :sleep: :sleep:

Ive

Ik vermoed dat deze toer niet élke zondag voor je deur passeert?
                Ikzelf hou het lawaai liever voor op de snelweg of in de tunnels.

@Vandamme, ik snap wat je wil zeggen, ben zelf Harley rijder, dan nog eens met Jekill & Hyde uitlaten…. als ik door een woongebied rij, dan gaat de klep in de uitlaat dicht, als ik door een woonwijk rij waar kinderen de straat kunnen oplopen, gaat niet alleen de klep dicht, ook het gas…. en als ik in groep rij; probeer ik niet mee te doen met de rest…. 200m verder moeten ze toch in de remmen en dan ben je toch weer aangesloten bij de groep….
                  Mij hebben ze altijd gezegd, ‘jouw vrijheid stopt, waar die van een ander begint!
                  Ik ga ook buiten staan kijken als er een bende HD’s passeert, ik ben een fan, maar daarom is de rest van de straat dat nog niet….

Ik snap de reacties van anderen op dit topic, maar probeer je eens in de plaats te stellen van mensen die in het seizoen elk weekend het slachtoffer zijn van een groep liefhebbers, die hun hobby zomaar komt opdringen aan de buurt…. of dat nu wielertoeristen zijn, motorclub, oldtimer club, Porscheclub, …. noem maar op… (btw, zondag mag ik mijn gras niet afrijden, maar er mogen wel de hele dag crossmotoren door het veld achter ons crossen…..????) Idem met die jagers die elke zondag van het jachtseizoen door onze achtertuin kruipen om die 2 hazen die daar zitten op te jagen, vervolgens met 10 man tegelijk op die ene haas schieten, te missen en uiteindelijk met 1 schot van een jager die heeft leren mikken toch op zijn zij gaat liggen…. “Aub meneer, we hebben een haas geschoten voor U….. ” ik, “Dank U, je hebt er meer dan 1 geschoten, mijn hazeslaapje is er ook aan gegaan….”

Dus, ja Vandamme, ik snap je! Zondag is ook mijn enige dag dat ik eens wat langer kan blijven liggen, …. en ik heb ook graag dat die rust gerespecteerd wordt (ook door bepaalde rondwandelende predikanten die perse hun leer willen komen verkondigen om 8u30 ‘s morgens….. “We zijn hier met de leer van God…. zet ze maar tegen de muur, ‘k moet toch mijne gevel schilderen vandeweek….” )

Ah ja, leven en laten leven zekers….

Los van het feit dat ik vind dat je binnen een “echte” bebouwde kom je aan de max snelheid moeten houden, zijn dit soort discussies eindeloos.
                    Volgens mij moet je vanaf 22h00 stilletjes zijn…
                    – we willen meer werk maar niemand wil een kmo-zone in zijn achtertuin.
                    – we vinden dat autoliefhebbers maar oo een circuit moeten racen maar die mogen ook niet bijgebouwd worden.
                    – we hebben heimwee naar de tijd dat de Belgen de motocross domineerden maar er mogen geen oefenterreinen meer komen. En een aantal zijn verdwenen.
                    – we willen niet te ver van de luchthaven wonen maar er mag geen vliegtuig overvliegen.
                    – we hebben een electriciteitsprobleem maar er komen geen vergunningen voor nieuwe….
                    – we hebben een mobiliteitsprobleem maar…….

Hebben wij geen last van een mentaliteitsprobleem in Vlaanderen? En ik betrap er mij zelf ook soms op….

123

hel is other people, zoiets ja.
                      Maar ik probeer dan zelf wel rekening te houden met anderen als ik ergens met de Cayman op toer ben.
                      Er zit een Carnewal GT op, nu niet meteen de meest luide uitlaat.. de decat die er vroeger op zat was VEEL luider.

Maar met die decat was ik bijna beschaamd als ik ergens toekwam, het ding was schabauwelijk luid.. zelfs aan 2000 toeren lichte tik op de gas pedaal : BRAAAAAAAAAAAAP

De Carnewal is op half gas relatief beschaafd.. En dan nog hou ik gewoon rekening mee als ik ergens door langs woonhuizen ga..
                      Beetje respect en rekening houden met de buurt… Ik ga er vanuit dat ze er niet op zitten te wachten en pas me dus aan.

Das al dak wil zeggen. Hou beetje rekening met je omgeving

Hel is other people. Zo is het toch? Gisteren na 23:00 was de kweek van de exotische overburen luidkeels aan het roepen en ravotten, zeg maar tieren als varkens die gekeeld worden. Vond ik niet leuk want het was luider dan de teevee. Maar ja, ze zitten al heel de winter op elkaar gepakt in hun woonwagens…

123

combinatie van.
                          Zoals ik zei, die kink in de straat verder op mag je 50 , maar tis een blinde bocht en er staat vaak een camion, en er spelen daar regelmatig kids op straat.

Ik blijf er bij, als je in een straat bent met huizen aan elke kant, dat je toch een beetje uit je eigen moet snappen dat je daar wat minder toeren kan maken, uit respect voor de bewoners.

Als elke Porsche eigenaar zou rond rijden met het gedacht dat zijn motor muziek in de oren moet zijn voor al wie het belieft omdat onze 6 cyllinder beter klinkt dat die opgefokte Citroen Saxo RS of weet ik veel van die 18 jarige snotapen met “NO FEAR” stickers.

Dan gaan wij al even populair worden als die 18 jarigen.. niet dus

Bovendien gaat het niet enkel over deze rit, maar dan is er nog de Lotus club, de ferrari club, de engelse triumph club, komt er ongetwijfeld nog wel ergens een mixed brand club, vervolgens hebben we ook de BMW motorrad club, de harley club, de Kawasaki club etc etc, ze komen hier allemaal elk jaar langs.
                          Ik kan je verzekeren dat 250 harleys om te kotsen is eh. En die denken ook allemaal van Harleys dat ze dat tof vinden klinken en zelf wel zouden buiten zouden gaan staan luisteren als het voor hun deur was.

Idd Vandamme , maar geluidsoverlast en rijden als een idioot zijn verschillende dingen . Het ging toch in de eerste plaats over het lawaai dacht ik . Als de snelheden niet ridicuul hoog opliep , zou ik daar geen probleem van maken . Zaterdag was hier in Ingelmunster het hele centrum niet bereikbaar vanwege een loop wedstrijd . Dat vond ik ook ambtetant , maar ik pas mij dan aan .

123

Hierover gaat het:
                              In deze straat beetje om 9h45 zondag morgen gaan lopen in toeren optrekken van links naar rechts.
                              2018-04-0214_41_44-MicrosoftEdge.png

Als je dat normaal en acceptabel vindt, laat me dan eens weten in welke straat je woont, ik wil gerust eens wat lawaai komen maken terwijl ge buiten staat te supporteren.

En door die verzuring krijg je mos . Beetje te ver gezocht van mij blijkbaar 😉

123

een woonwijk waar kinderen op straat spelen is geen rally circuit hoor.
                                  Jullie denken allemaal vanuit je eigen perspectief ipv eens te denken hoe een ander het ervaart.

Niet iedereen denkt als jij denkt.

Volgens mijne tuinman is de gazon verzuurd :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 115)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.