rook 964

• Maker
    Discussie
  • Kan me iemand zeggen of het normaal is dat als een 964 +- 2 maanden stilstaat en dan start veel rook uit de uitlaat komt.
    Geur van olie en dit gedurende enkele minuten stationair draaien.
    Toen terug stil gezet.
    Grtj

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Hoi,
      Merci voor de reacties
      konden geen ritje maken omdat de verkoper geen platen en verzekering had op de 964.

0

Waar rook is zit vuur dus…vlammen maar :happy: :happy: :happydance:

0

Inderdaad…toen ik de 993 voor de eerste keer in de winter stilzette had ik ook een rookwolk bij het terug opstarten in de lente.
          Echter de volgende winter was er bij opstarten niks rook.
          Het ligt er dus sterk aan hoe de stand van de zuigers is bij het stilzetten.
          Nu start ik m ongeveer elke maand en rijd ik m rustig warm als het droog weer is. Geen rook meer te zien.
          Is ook elke keer weer een ”smile on your face” gevoel

0

Heb dat ook met mijn 993. Gezien ik er nu regelmatiger mee rijd, komt het minder voor. Eens goed warmrijden en het is weg. Volgens mij niet iets om je echt zorgen over te maken. Wel als je zoals Wim zegt, veel,start en nooit eens goed warm laat draaien.

0

Mijn 964 staat ook veel stil, maar ik kan hem jammer genoeg niet uitvoeren (of invoeren afhankelijk van hoe je het bekijkt) naar waar ik nu woon. Bij starten ook inderdaad een welriekende wolk dat de uitlaat verlaat. Ruikt beter dan versgemaakte koffie :respekt: maar okay minder goed dan verfromfraaide lakens na het verfromfraaien … :mrgreen:

Rustig 20 minuten warmrijden en dan zou de warme olie wel rond moeten zijn. Als je dan na een uurtje toeren stop voor je eerste koffie, is er bij het terug starten bij mij geen wolkje meer te zien.

0
              Wim

Starten en niet warm rijden 🙄

Rook bij een lufti kan normaal zijn na lange stilstand.
                Reden is dat de kleigeleiders door slijtage wel eens een druppel olie dooraten, en bij starten dan rook en geur, rnaar ligt er ook aan hoe de zuigers tot stilstand komen, want soms kun je het niet hebben en soms wel.
                Maar voor een echte petrolhead toch geen probleem 😉

Oplossen, nog meer stilzetten en minder rijden, af en toe starten zonder warm te rijden, en kan je garanderen dat je motor veel gezonder zal worden. :bounce:

0
                XXX

Hmm, zou kunnen van het stilstaan, olie kan wwel ff roken hé en dat ruikt zo lekker 😳
                  Ga eens een stukje rijden, zou toch moeten als het van het stilstaan is..

0

Ik ben geen kenner van die warme luchtblazers maar na enkele minuten nog veel naar oliestinkende rook uitblazen lijkt me niet meteen heel gezond.

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.