Rossi Italiani. (even geen Porsche)

Home Forum Zeverhoekje Rossi Italiani. (even geen Porsche)

  • Dit onderwerp bevat 225 reacties, 52 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

  • Wim

      :think: :think:

      Tot laters………..ben nu even weg.
      Maar niet voorgoed hoor, blijf jullie altijd trouw. :mrgreen:

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 225)
      • dat is weer “bijna” netjes in orde :up: :up:

          DIY :up: :up: :up: :respect2: :respect2:

            Top ! :first:

              Dus vandaag begonnen met demonteren.
              Binnen bekleding ging er netjes af.
              Dan kijken hoe ik het deurslot kon bereiken :think: 😕 😳 💡 Wim heeft ooit gepost hoe het er vanbinnen uitziet :happydance:
              Dus na Wim zijn Ferrari draadje door te lezen wist ik dat de deur gesplitst kon worden voor extra ruimte te creëren voor mijn dikke vingers.
              Dus deurslot was snel hersteld, was gewoon los gekomen. Nu vast gezet met extra vul ringetje zodat de speling weg is en nu hoop ik dat het blijft zitten.

              Deuropener.jpg
              Daarna de kabelboom deels los gemaakt en uit de deur getrokken.
              Nu had ruimte in overvloed voor de stekkers in orde te maken.

              20180110_132334.jpg
              Alles werkt terug :happydance: :happydance:
              Monteren ga ik nog niet doen, eerst nog nieuwe luidsprekers kopen voor in de deur.
              De intussen bijna 27 oude speakers zijn volledig rondom doorgescheurd door veroudering.

                Vandaag even wat tijd genomen om enkele kleine dingen te doen aan mijn 348.
                Denk dat er hier wel mensen zijn die dat graag lezen.
                Ook wil ik Wim bedanken :respect2: omdat ik hier eigenlijk de oplossing vond voor een probleem dat ik niet had verwacht tijdens de werken :think:
                Ik had 2 problemen.
                Gebroken kabels aan deurdoorgand stekker.

                20170913_132054.jpg

                20180110_130716.jpg

                Ik heb na zeer lang zoeken eindelijk de juiste uitdruk tool en de stekkertje gevonden en besteld voor zelf te kunnen herstellen.

                20180110_130851.jpg

                Ook was de passagiers deur niet meer te openen langs binnen.
                Anne wilde dit hersteld zien omdat ik nu steeds de deur voor haar moest openen en dat vond ze na 10 keer niet meer zo leuk, zeker niet als er volk stond op te kijken :happy:

                  +1. lekker ding!!!

                    Dank U :respect2:

                      dat is toch ook een ferm machine hé :up:

                        gewoon rechtsom draaien in een extern tekenpakketje …
                        7180-IMG_dp.JPG

                          Hoe komt het toch dat ik die foto niet recht geplaatst krijg??????????????

                            Misschien zelf dan ook eens een keertje Dunlop proberen, heb ik nog nooit gehad.
                            De 25 mm spacer heb ik achteraan.
                            Vooraan nog niets, ben ik nog wel van plan al was het al maar voor de looks 😀 Heeft ie wel nodig.

                            IMG_1921-kopie-2.JPG

                            Wat de banden druk betreft rij ik ook aan de door Ferrari opgegeven druk wat goed bevalt.
                            Ik heb ze wel goed gezet tijdens een sportieve rit.
                            Ik had de banden druk koud gemeten, die was zoals opgegeven.
                            Dan een stevige rit gemaakt en de druk wat gezakt tot terug de opgegeven druk en toen reed de wagen plots veel comfortabeler en stuurt fantastisch :happydance:

                            Attachments:
                            • IMG_1921-2.JPG
                            • IMG_1921-kopie.JPG
                            Wim

                              http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=78331

                              Denk ik naar hetgeen ik verneem zullen het:
                              Dunlop Sport Maxx TT2 banden worden, en prijzen voor zitten rond € 145,00 en achter € 170,00

                              Plus bovenstaande link toepassen en je schijnt een auto op de rail te hebben.

                              I have come to the following conclusion:
                              15 mm front and 25 mm on the rear, and tirepressures like the doorsticker tells me (2,4 bar – 2,6 bar =34,78 and 37,69 psi) is AWESOME !

                              The car never felt as good like this. Roadholding in the exits is very good.
                              In fact the car gave me the best ride last sunday ever since I have it.

                              Ze hebben de test daar met Pirelli, Bridgstone, Michelin en Dunlop banden gedaan met die setting, en daar kwamen Pirelli en Dunlop het beste uit de bus.
                              Er zijn er ook bij die enkel achter 25mm toepassen, en schijn ook al een hele verbetering te zijn.

                              En zoals ik het verder gelezen heb, nooit geen andere grotere of breder velgen onder een Ferrari leggen (zeker geen 360 velgen voor de looks)want blijkt dan een auto te worden die niet meer goed rechtlijnig loopt en precies voor je gevoel een bocht wilt maken.

                              Met de set-up setting als hierboven beschreven staat hij mooi gelijk met wielranden. :salut:

                                Al een idee welke banden je gaat kiezen Wim?
                                De mijne zijn ook bijna te vervangen, 6 jaar oud.
                                Ik heb al wat rond gekeken op het net maar nog niet veel keuze gevonden merk / type die beide maten heeft.
                                Heb nu Toyo, die goed bevallen.
                                Continental sport contact 5 zijn er ook.
                                En natuurlijk de Pirelli P Zero, al kosten die wel het dubbele van de andere.

                                Wim

                                  Kan zijn William 😳 want hebben die er even onder gezet voor verplaatsing, en zitten ook meer met 2 bouten vast.

                                  Moeten er nog af voor opnieuw te spuiten, en dan nieuwe bandjes erbij.

                                    Mooi mooi Wim & co :first:
                                    Ik ben gezond jaloers op dat lakwerk.
                                    Mijn 348 blinkt net iets minder 😀

                                    Als je een voorbeeld nodig hebt om de uwe terug in elkaar te krijgen kom ik wel eens langs :popcorn:
                                    Te beginnen met de wielen Wim, die liggen fout :geek: weet zeker dat jij dat ook weet :happy:

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 225)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.