Rossi Italiani. (even geen Porsche)

Home Forum Zeverhoekje Rossi Italiani. (even geen Porsche)

  • Dit onderwerp bevat 225 reacties, 52 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

  • Wim

      :think: :think:

      Tot laters………..ben nu even weg.
      Maar niet voorgoed hoor, blijf jullie altijd trouw. :mrgreen:

    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 225)
    • Wim

        Ik zal je eerlijk vertellen dat ik wat huiverig was van Ferrari, en dit door de verhalen die je zo hoort.
        Maar die verhalen hoorde ik ook t.o.v Porsche voor ik mij er eentje aanschafte, en heb ik hier al eens gepost in het verleden.
        Maar nooit spijt van gehad dat ik Porsche gaan rijden ben, en zelfs de 944 die we nu hebben is een fantastische rijders auto.

        Ik wil hier uit mij zelf natuurlijk geen Ferrari forum van maken of promoten, dit is helemaal mijn bedoeling niet.
        Maar ik weet dat er hier verschillende forumleden zijn die ook een Ferrari hebben en daardoor heb ik toen de mijne ook gepost.

        Deze morgen was er nog een forumlid, en toen die weg was zijn we begonnen aan demontage motor, en ging naar ons weten van sleutelen aan Porsche zeer snel en doordacht van plaatsing leidingen en stekkers en de eenvoud ervan.

        Op de foto zie je al aan beide kanten de 2×6 bouten zitten, boven in de motorruimte bij de bevestiging schokbrekers zitten er nog eens 2×4 bouten, dan onderaan support links en rechts een bout en dat is het.

        Aan slangen e.d is het 2 x van de airco, 1 van oliereservoir (dry sump systeem ala Porsche), 2 water waterslangen tegen schutboord en nippels voor ontluchten zitten ernaast, snelkoppeling van gasmechanisme loskoppelen, 4 bouten schakelmechanisme en gaat met motor mee eruit, 1 remleiding losmaken, 1 koppeling leiding losmaken en deze zitten links aan vast gedeelte carrosserie, zo ook de bevestiging van de handrem die je eruit klikt, 2×2 stekkers achter de rugleuning stoelen van computers, en deze zijn ook van Bosch en zien er het zelfde uit als van een 3.2.
        Dus dit is het, en de boel kan eronderuit.

        Dus vraag maar wat je toegelicht wilt hebben aan vragen of foto’s, dan zorg ik ervoor.

          @CabrioWim: Ik vind dit best wel een interessant motortje annex ophanging. Kan je niet wat extra foto’s van extra invalshoeken posten ? Het lijkt er ook wel een beetje op dat onze vooroordelen tov Italiaantjes wat onterecht zijn ?

          Wim

            @Mart valt mee hoor, als Porsche zo ook nagedacht had om een motor te verwijderen met alles erop en eraan dat was dat helemaal een top auto geweest.
            Op minder als 1uur15 van aftappen vloeistoffen, slagen loskoppelen en wat stekkers lag hij eruit.

            Maar kreeg daar deze middag nog een leuke opmerking over:
            Italianen zijn tegen over de Diutsers niet gewent om hard en veel te werken, dus hebben het zo gemaakt dat ze niet veel moeten sleutelen of door moeten werken, want anders hebben ze geen tijd om 2 uur te rusten tussen de middag. :happy: :happy:

            Maar hier de foto’s.

            Maar achteraf wel heel begrijpelijk dat ze het op deze manier gebouwd hebben, want voor distributie te vervangen om de 50K of elke 3 jaar moet elke keer de zooi er van onder. 😥

              Wat een klus mannen! :coolness:

              Wim

                @Wim, komen toch van Wurth, maar zie ze ook iet op de site.


                @Bart
                , komt gewoon door geluid.
                Als ik vroeger Hulst binnen reed met de Porsche, zagen de mensen dit pas als ik bij hun was.
                Maar de Ferrari maakt zo’n kabaal, en als ik aan de poort ben zitten ze op de markt op terras al te kijken wanneer ik daar ben. :happy:

                En dat stoort mij ook, want met Porsche heb je wat meer privacy. 💡

                Verder is de Ferrari helemaal kaal en afgebroken, dus kan laatste schuurwerk gedaan worden om laatste verfdeeltjes weg te krijgen.
                Foto’s heb ik helaas vergeten te up loaden, maar kun je zien als je even op link klikt.

                https://www.facebook.com/ccrvanleuven?ref=hl

                  Leuk om volgen Wim en Erik :up:
                  Het resultaat zal opnieuw top :up: zijn .
                  Een Ferrari kan me ook bekoren maar je valt veel meer op dan met een P.

                  Wim

                    Ligt eraan hoe en wat je met je Porsche wilt doen. 💡

                      @Wim, ik krijg de stekers niet gevonden op de site van Wurth. Is dit ook van toepassing voor m’n P uit de USA?

                      Wim

                        Dit doen we met lak/pakking stekers van Wurth en fohn.

                        Slijpen of schuurschijven nemen teveel weg aan materiaal en krijg je allemaal putjes en krassen waar dan weer plamuur over moet om het strak te krijgen.

                          Super!!

                          Hoe halen jullie de laklaag eraf? Met een speciale schijf of de slijpmolen?

                          De body is echt wel perfect!!

                          Fijn dit alles te mogen mee volgen! Succes nog

                          Wim

                            Hier dan al een paar foto’s van de kale body, en moet zeggen dat ik blij ben geen roest te zien op het chassis.

                            En hieronder een foto waarom wij altijd aanbevelen om een auto die geheel opnieuw gespoten moet worden eerst blank te zetten.
                            Is van steenslag en wat het doet onder de lak zie je al, terwijl het bijgewerkt was met kleurstift.

                            En dat is niet om de mensen extra geld uit hun zakken te kloppen, maar om te proberen aan het verstand te brengen dat daar wel eens verrassingen onder kunnen zitten die je nu nog niet ziet, en ze hun lief toch in optimale staat willen houden.
                            En dan is het besparing van geld op lange termijn, anders na een paar jaar weer terug de Sjaak en aftikken.

                              [hide]Blijven posten aub Wim ! :up: [/hide]

                                [quote=”cabrio wim” post=216930]Hier dan de foto’s van de werken van gisteren en vandaag.
                                Voorbumper is er gisteren afgegaan en de rest vandaag, planning morgen de deuren eruit en voorschermen eraf.

                                En wil niemand tegen de schenen schoppen, maar als ik aan mijn 3.2 een voorbumper of iets dergelijks moest loshalen was dit een heidens karwei, maar bij Ferrari duidelijk over nagedacht van hoe en wat om makkelijk te sleutelen.

                                :up:[/quote]

                                Moet bij ferrari dan ook net iets meer verwijderd worden dan bij een porsche hé? :mrgreen:

                                  ja, eerst water in onze mond en dan niet meer, dat kan niet hé. :up:

                                  ken

                                    ff het draadje volledig gelezen amaai Wim daar wordt weeral met veeeel passie aan gewerkt!!! :respect2:

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 225)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.