Home › Forum › Zeverhoekje › Rossi Italiani. (even geen Porsche)
- Dit onderwerp bevat 225 reacties, 52 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door
Wim.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
:up: :up: :up: Blijven posten Wim :up: :up: :up:
Leuk om zo van dichtbij te kunnen volgen :respect2:
[quote=”bccars”]Maar verdorie, wat blijven het toch lekkere dingen he die Ferrari’s[/quote]
Zoals ik al een eerder geschreven heb is voor mij alles lekker van klassieke auto’s.
Ik heb nu al zoveel gehad dat het ook eens een Ferrari moest worden ondanks alle horror verhalen, maar die hoorde ik ook toen ik mijn eerste Porsche kocht, dus duur, slechte motor, roesten enz.
Voordeel is nu dat ik van vele merken de voor en tegen weet (Engelse en Duitse klassiekers) dat de Italiaan ook eens aan bod moest komen.
Ik heb al verschillende moderne Alfa’s gereden en beviel niet slecht ten opzicht van alle verhalen die je er over hoort, dus dit besloot mij dan om ook eens voor een Ferrari te gaan.
Dus net als bij Porsche en Ferrari zijn de looks en geluid fantastisch, waar dus elke puber van droomt en hoopt er later eens een te kunnen bezitten.
Grote nadeel ten opzichte van Porsche is dat je met Ferrari altijd in de picture rijdt, en met Porsche wat meer anoniem kunt rijden.
Qua prijs (onderdelen en zo) zal het niet veel uitmaken van verschil euro’s wat je af moet tikken, en ben straks erg benieuwd naar het rij gedrag.
Ik heb daar al veel over gelezen voor de 348, en lees dan dikwijls dat men de spoorbreedte achter ten opzicht van voor moet veranderen naar bepaalde waarden om een veel betere wegligging te krijgen, dus gaan we dan ook uittesten straks.
Ik heb nu al een stukje waarvoor en waarom ik eens een Ferrari wilde, en zal jullie verder op de hoogte houden mocht ik iets tegen komen wat mij niet bevalt aan die auto’s.
We beginnen dan al met de stroom, want daar is behoorlijk aan gekloot dus moet weer allemaal origineel.
Voor de rest buiten de motor want die was net gedaan, was deze Ferrari ook voorzien van slordig in elkaar bouwen en achterstallig onderhoud op vitale delen zoals remmen e.d.
Enige pluspunt nu is de stijfheid van carrosserie, en dat merkte ik doordat hij op een 2 kolombrug staat en ik zonder problemen de deuren open en dicht kon doen ondanks dat het een targa is, en dat maak ik wel eens anders mee met andere merken.Tot zover, en al jullie het leuk vinden blijf ik alles hier neer pennen met bijhorende foto’s. 😉
+1 wat betreft dat lekker zijn
Opgegroeid in het Miami Vice tijdperk heb ik toch een zwak voor alles wat Ferari is. Dan heb ik het over de looks & sound. Over de kwaliteit kan ik mij niet uitspreken.
@Wim: knap bezig! Het kriebelt om eens bij jullie binnen te springen.[hide]Ik ben een Porschist, en zal niet snel op dit forum of en plein public iets goed zeggen over die Italiaanse rommelbakken.
Maar verdorie, wat blijven het toch lekkere dingen he die Ferrari’s [/hide]goed gewerkt Wim :up:
[IMG]http://i1114.photobucket.com/albums/k540/ROCCO_993/Mobile%20Uploads/IMG_20150925_160529_1_zpsngwrc9xg.jpg[/IMG]
[IMG]http://i1114.photobucket.com/albums/k540/ROCCO_993/Mobile%20Uploads/IMG_20150925_160608_1_zpsyl2hf8hx.jpg[/IMG]
Hier dan de foto’s van de werken van gisteren en vandaag.
Voorbumper is er gisteren afgegaan en de rest vandaag, planning morgen de deuren eruit en voorschermen eraf.Uitlaat en bovenkant motor is ook al verwijdert, maar daar helaas foto’s van vergeten te maken.
Maar die komen dan morgen.Heb nu gezien dat de schijfremmen ook ingelopen zijn op de gaatjes, dus deze gaan er ook gelijk af.
Verder was er in de motorruimte zeer slordig gewerkt qua bedrading en hoe alles moest lopen, dus kunnen we straks allemaal officieel leggen zoals het hoort.
Nu duidelijk dat de auto geheel schade vrij is, en dat de motor met ophanging in subframe geheel er onderuit genomen kan worden, wat dus zeer makkelijk werkt.
En wil niemand tegen de schenen schoppen, maar als ik aan mijn 3.2 een voorbumper of iets dergelijks moest loshalen was dit een heidens karwei, maar bij Ferrari duidelijk over nagedacht van hoe en wat om makkelijk te sleutelen.Eric is vandaag ook weer eens opgedoken, en heeft mij geholpen plus nog wat lak weg gestoken, waarvoor mijn dank. :up:
Is n gevolg van de algemene gaswet (Gay-Lussac) :
(P1 x V1) / T1 = (P2 x V2) / T2
daarmee heb ik meteen mijn duikfysica opgefrist sé. 😀
Als het er nog van komt, dan wil ik dit najaar nog wel es zo maar een keertje een bakkie bij jullie komen doen.
Btw, nog even een nuancering op de motorklep gasveertjes (in een ander draadje). Bij koude motor doen ze het niet. Afgelopen weekend met warme motor werkten ze weer perfect. Zit wel wat logica in (gas, warmte en druk) … :popcorn:
Graag gedaan hoor, en altijd welkom. :up:
Dil geldt natuurlijk ook voor ander forumleden. 😉
Reuze benieuwd Wim en nog is bedankt voor de rondleiding van maandag. :drink:
Vandaag de werkbroek maar eens aangetrokken en aan de rosso gewerkt.
Staat op de 2 kolom en ben de bumpers er aan het afschroeven en daarna zal de motor eruit getrokken worden.
Ik zal omdat er hier verschillende om vragen foto’s van blijven posten, zodat jullie zien of een Ferrari van ruim 20 jaar oud en 100k op de teller heeft en/of slechter/rotter/beter is dan een Porsche. 😳En nu niet gelijk gaan :what: en ruzie maken hè. 😉
Morgen komen de eerste foto’s.Moest ik het allemaal van zo dichtbij volgen zou het bij mij alleen nog maar harder beginnen kriebelen hoor.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.