Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › $rouji’s 996 cabrio sold
- Dit onderwerp bevat 74 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 4 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
Anoniem11 mei 2006 om 16:27na lang twijfelen heb ik besloten om men P 966van 2000 te posten op dit forum.
Heb de auto via men ex-gebuur ( overleden sinds kort) in Duitsland gekocht. De wagen is een full option zijnde:Navi groot
Volleder Savanna beige interieur, maar dan ook alles, incl roosters en lamelletjes….
Cruise control
Boordcomputer
PCm
Airco
El zetels + verwarming + geheugen
Electrische kap op afstandsbediening
Blauwe kap
Witte pinkersFoto zoals ik hem gekregen heb
en zo ziet hij er zo uit….
indien interesse stuur ik de veranderingen die gemaakt werden door met fotokes he…..
-
MakerDiscussie
-
Tevens zijn de bumpers voor en achter die er nu op zitten niet berekend op de inpakt bij een aanrijding maar dit geef ik je maar terloops er bij.
daar denk ik er ook zo over helaas maar heb al verschillende omgebouwde 964 gezien en dat klopt de impakt bij een ongeval is anders dan bij de originele en meestal zijn de kosten en de schade ook een stuk groter
en das ook 1 van de redenen dat ik niet van polyester houd en als je dan toch iets lichtjes raakt dan heb de meestal al prijs ofwel een hele resem bartsen ofwel vliegen de stukken in het rond en das meestal zeg ook meestal niet het geval met originele parts
en ik vind dat je van polyester parts meestal maar tijdelijk plezier hebt maar soms is het ook de enige oplosssing kijk maar naar die uitgebouwde gti kes van peugeot uit den tijd …..of de brede capri s van zakspeed en co …. of porsche turbo versie rsr gt2 ..
maar omdat iemand na zijn uren werkt wil dat niet zeggen dat ze allemaal slecht werk leveren hoor en afspraken zijn er om na te komen maar vergeet niet goed en snel werk zijn twee dingen die niet samen gaan en zeker niet bij carroserie wil je te snel resultaat dan krijg je achteraf meestal de problemen inzaking schuurkrassen enz…….en het blijft een vak appart en ik durf zegge dat ik elke dag nog bijleer en dat moet je durven toegeven
en ik weet zeker dat[size=150:6kkc6u2h] jij bij jos klos en smos [/size]terecht gekomen zijt 😆
maar helaas ken ik een aantal carroserie bedrijven amaai die kenne wel de prijs en hebben veeeeeeeeeeeeeel bla bla en ook een kast van een bedrijf maar ze zouden de bestel stikker nog onder de lak zetten om van de rest maar te zwijgen en daar kan je hopen dat de werkgast of een leerjongen de auto spuit dan is hij beter dan dat de baas hem doeteen kennis bouwde vroeger taxi mercedessen om en die heeft er daar meerdere keren eentje gaan ophalen en die rechtstreeks naar een ander carroserie bedrijf gedaan werd omdat het niet aan te zien was 😳
heb er ooit (92)een auto laten spuiten en zoals iedereen zo fier als een gieter 18000 bfr op tafel voor coupe (met veniel dak ) en eerlijk als ik eerlijk moet zijn vandaag betaalde ik die niet meer maarja … en zo ken ik er genoeg die met een schandaal rondrijden waar ze vies geld aan betaald hebben en officieel laten maken 🙄
en dan ken ik in zonhoven eentje die werkt in het donker grijs maar als je daar uw karretje binnen brengt dan mag je zeggen die is af en die is dan ook wel af en zijn garage is zo klein dan hij slechts 1 kant kan maken en dan moet hij hem omzetten om aan de andere kant te kunne werken maar een vakman en eigenlijk 1 van de beste carossiers in zonhoven maar die is er dan mee gestopt omdat hij heel goed werk leverde voor een goede prijs en dan hebben ze een aatal keren een auto niet willen betalen omdat het zwart was ….. zo heb je dan ook mensen
een echte vakman doet dat met hart en ziel en met kennis ter zake natuurlijk maar of die dat nu in het zwart doet of niet of in een mega garage of een klein garageke , dat heeft er niks mee te maken maar als je iemand hebt die liever het geld aleen ziet of er niks van kent dan heb de een probleem
en inderdaad je hebt een apparte auto en die zal ook wel fatsoenlijk gemaakt zijn daar durf ik nog niet eens aan twijfelen en alles clean heeft ook zijn charmes maar ik zie liever en veronderstel de meeste op dit forum een klein wijziging aan een P die dan ook in een hand omdraai ongedaan kan worden maar dat wil niet zeggen dat uw auto niet chique is he 8)
en het chique aan dit forum is dat iedereen zijn gedacht mag en kan zeggen maar voor mij is niemand hier te veel is of ongewenst
en sommiggen delen uw mening en andere vinden dat ge aan het zeveren zijt maar moet beide kunnen 😆 😀 wink:Srouji ik heb je wagen al meerdere keren gezien (het is natuurlijk niet moeilijk als ge hier 100 meter verder verkeert) en je wagen is idd mooi. Het enige dat ik wil opmerken is je banden achteraan, en neem het gerust aan van mij ik heb dan ook jaren race ervaring achter de rug het is en blijft gevaarlijk die banden. Tevens zijn de bumpers voor en achter die er nu op zitten niet berekend op de inpakt bij een aanrijding maar dit geef ik je maar terloops er bij. Voor de rest is de uitstraling van je wagen heel mooi zelf van dicht bij.
Hij mag er dus wel best wezen je wagen.Luc
Anoniem9 juni 2006 om 16:21@ Rsr: ik wil jouw zeker niet in een slecht daglicht zetten. Heb dat trouwens nooit laten blijken denk ik. Ik wou de mensen hier enkel aantonen dat alles degelijk gedaan is en niet ergens in een schuur……omdat ze zo kritisch zijn.
Ja jij hebt mij toen duidelijk EERLIJK geantwoord en ik heb dat gerespecteerd en dat is tot op heden zo. Heb tot op heden nog geen enkel slecht woord over je verteld, waarom zou ik? ik ben zo niet en hoop dat Tim dat kan beamen. 💡 ik ben zelf zelfstandig en doe mensen dinges niet aan die ik zelf niet aprecieer zoals ‘slecht ‘sprekenTRouwens men Bmw -kassen werden toen met staal gelast en niet met polyster.
Iedereen mag hier zen mening uitspuwen maar let ook wel op het feit dat dit MIJN droom is die realiteit is geworden, en als ik dan dit hier allemaal lees, tja dan is het normaal dat ik me te veel voel……
Ik ben zeker niet tegen tuning (ik zit al 15 jaren in de tuningsbranche) en heb zelf verschillende verbouwde wagens (zelfs die de tijdschriften in binnen en buitenland al gehaald hebben)
Doch aan een Porsche ga ik geen onherroepelijke veranderingen doen.
Een paar kleine punten die in 1-2-3 weer naar origineel verandert kunnen worden wel.
Er zijn merken die niet hoeven verbouwd worden daar die van zichzelf genoeg charisma hebben , anderen des te meer 😉Ik moet Luc bijtreden $Rouji je bent hier niet te veel , en ik ben wél een liefhebber van getunede en verbouwde porsches…
zelf zou ik nooit zo ver gaan als jij maar ik vind t wel mooi om naar te kijken en heb bewondering voor het ontwerp en de uitvoering.Maar een originele porsche zal ook nog steeds mn hartje stelen 😉
[quote=”$rouji da pimp”:iqe3t9p4]Neen nog nooit van gehoord dat boek…..
[color=red]Enkel men voor en achterbumper zijn van polyster….al de rest is Origineel van Porsche (ombouw)
EN vanbinnen enkel de installatie zijnde ICE.Met een echte carrossier bedoel ik een carrossier waarmee bv verzekeringsmyen mee samenwerken, en geen c’arrosiers ‘die da na hun uren doen……En die hun afspraken naleven qua kwaliteit, prijs en tijd…..
Amaai jullie zijn hard!!!!!! 😯 😯 😯
Als ik hier te veel ben zeg je het ma he manne 😆 [/color][/quote]
Jij bent hier zeker niet te veel maar het is vrij normaal dat de mensen hun visie geven over je wagen. Trouwens ze zijn hier nog vrij beleeft gebleven naar mijn mening en nog nooit het woord verkrachting gebruikt. En Srouji wat die carrossier betreft die de werken voor jou uitvoert daarover kan ik echter niet meespreken, maar ik hoop dat je mij daarvoor niet in een slecht daglicht gaat plaatsen. Wij werken ook voor verzekeringen en zijn ook correct over de prijs en de tijd en zeker de kwaliteit die wij leveren is zeer goed en dat weet je. Trouwens in het verleden heb je aan mij ook een werk aangeboden en ik heb je in alle eerlijkheid verteld dat wij het niet wilden uitvoeren omdat wij tegen polyester zijn.
Wat ik ook nog wilden vertellen is het volgende, de meeste mensen hier op het forum zijn Porsche liefhebbers en geen tuning liefhebbers die houden van uitbouwen enz… dus is het normaal dat ze zo antwoorden geven. En als hoofdsponsor moet ik je wel vertellen dat ik echt tevreden ben over je aanwezigheid hier.Luc
Anoniem9 juni 2006 om 14:48Neen nog nooit van gehoord dat boek…..
[color=red]Enkel men voor en achterbumper zijn van polyster….al de rest is Origineel van Porsche (ombouw)
EN vanbinnen enkel de installatie zijnde ICE.Met een echte carrossier bedoel ik een carrossier waarmee bv verzekeringsmyen mee samenwerken, en geen c’arrosiers ‘die da na hun uren doen……En die hun afspraken naleven qua kwaliteit, prijs en tijd…..
Amaai jullie zijn hard!!!!!! 😯 😯 😯
Als ik hier te veel ben zeg je het ma he manne 😆 [/color]
[quote=”$rouji da pimp”:2glz262k]@ Rsr: om even te verduidelijken: ik neem geen SCHERPE bocht tegen 190km/u. Ik blijf op dat gebied bescheiden en haal wat snelle km’s enkel op rechte stukken, totdat ik deze zomer eens naar ZOLDER ga. En dat deze Porsche geen BMW is dat merk ik zeker hoor LUC 😳 😳
@ de rest: tja ieder heeft zo zen eigen smaak. En smaken verschillen nu eenmaal. een chance anders waren jullie nu bij men vriendin…… 😆 😆
Wat ik getracht heb, is om de 996 toch nog stijlvol te houden en NIEt TE om te bowuen. En ik denk dat ik daarin geslaagd ben. Al bij al heb ik 996 phase 1 omgebouwd naar phase 2 met OEM onderdelen. En alles werd gedaan bij een ECHTE carosier zoals Van Der Smissen te Dendermonde om alles deftig af te werken.en manne het is Srouji/ $rouji[/quote]
Ik volg RSR volledig, trouwens zelfs op snel genomen snelwegbochten of afritten zul je het lastig krijgen met die banden en velgen…
Trouwens: al eens gehoord van het boek “Autotuning”, geschreven door Gert Hack?
Daar vind ik geen enkele verwijzing naar overdadig polyester en andere opgevezen toestanden.ECHTE carrossier?? zijn er dan andere?? 🙂
allen change da ik hier niet moet op reageren 😆 want der zou hier gelachen worden 😆
voor meer foto ban body en ice kun je vinden op
groetjes @ customcreations
Anoniem5 juni 2006 om 18:19@ Rsr: om even te verduidelijken: ik neem geen SCHERPE bocht tegen 190km/u. Ik blijf op dat gebied bescheiden en haal wat snelle km’s enkel op rechte stukken, totdat ik deze zomer eens naar ZOLDER ga. En dat deze Porsche geen BMW is dat merk ik zeker hoor LUC 😳 😳
@ mark 986: thx, was leuke babbel
@ de rest: tja ieder heeft zo zen eigen smaak. En smaken verschillen nu eenmaal. een chance anders waren jullie nu bij men vriendin…… 😆 😆
Wat ik getracht heb, is om de 996 toch nog stijlvol te houden en NIEt TE om te bowuen. En ik denk dat ik daarin geslaagd ben. Al bij al heb ik 996 phase 1 omgebouwd naar phase 2 met OEM onderdelen. En alles werd gedaan bij een ECHTE carosier zoals Van Der Smissen te Dendermonde om alles deftig af te werken.@ the body Doctor: voor de bumpers en zijlijsten hoef je niet te betalen. En voor LSD en Kw heb ik de nodige attesten. En ik vind da ni erg om te betalen om met een exclusieve wagen te rijden. En jeps het is een apenland als je het mij vraagt, op dat gebied(keuring) dan toch….
en manne het is Srouji/ $rouji
ook voor mij blijft een originele auto het mooist ,ben ik ook nog maar een paar jaar geleden achtergekomen, (komt met de jaren) en pas ik niets aan dat ik niet kan ongedaan maken
een porsche heeft zeker niet veel opsmuk nodig , die moet rijden (racen)
[quote=”$rouji da pimp”:1s7n2och]
Ik zou niet graag tegen 190 een scherpe bocht nemen met je wagen hoor. Je moet verstaan dat je band niet breed genoeg is voor je velg en door de kracht die op de achterwielen komt in een bocht zou deze wel eens kunnen lossen en dan ja ‘boem’ zeker. Trouwens de kracht is groot op de achterwielen bij een Porsche, en een Porsche is geen BMW hé beste vriend 😉 .
Luc
[size=150:3fhuaszr]tja tunen en tunen is twee[/size] veel wordt getuned met namaak en polyester rommel allemaal heel goed en schoon (alleez ieder zijn goesting)
tot ge eens een paalke of iets tegenkomt en daar vliegt uwe polyester rommel in het rond en dan is de auto meestal harder beschadigt omdat bijna niemand denk aan de oa door porsche voorziene keukel zones …… en daar sta je dan met uw kar 🙄
de originele porsches moeten niet voor niks crash tests doorstaan
voor mij tunen kan maar…… dan enkel en aleen met fatsoenlijke stukken
tenzij je kan leven met bovenvermelde nadelen
en hoeveel omgebouwde conversies 911 naar 964 rijden er rond ieder zijn goesting maar de mijne blijft gelijk hij is en origineel blijft hij het meeste waard om dan nog maar te zwijgen van de omgebouwde targa s welke wordt op het moment 1 van de meest waardevolle klassieker ?? inderdaad de targa
is mooi zo een oldtimer cabrio maar wacht nog maar tot de originele cabrio 25 wordt dan zullen de omgebouwde exemplaren vies dalen in prijs ……. en die hebbe ook geld gekost
en soms kost zo een omgebouwde meer of bijna evenveel als een origineel exemplaar
heb veel respekt voor mensen die zoiets willen hebben en bouwen maar
voor een echte porsche freak zijn al die omgebouwde karren waardeloosmooi maar helaas in prijs zal hij nooit meer waard zijn
kijk maar naar vh tuning die bouwen mercedes om naar het nieuwste model kijk maar eens naar de sl voor en na wil jij met zo een kitch kar rondrijden als het dak eraf is valt het mee maar als dat dak dicht zie je al van kilometers ver [size=150:3fhuaszr]ik ben een oud model [/size]en dat voor een dikke 10000 euro 😳
dan koop ik wel vette velgen eronder motor tuning enz en zet er een amg , lorinser of brabus kit op en een vette kleur en alles in speciaal leer enz dan heb ik ook een chique bak maar geen kitchkar
voor minder geld en dan blijft de auto waarde houden nu zo een omgebouwde sl ………. ❓ ❓ goed voor de johnny s dan maar hopen dat de griet die ze opscharrellen niet ziet dat het zo een omgebouwde is want dan staat die daar chique 8)als ik ga scharrellen kom ik ook niet met een omgebouwd exemplaar naar huis 😀
een porsche is en blijft een race wagen en dat vergeten er veel
back to basic een stuur een vitesse pook goede remmen harde(goede) ophanging en motor niet te veel show erop en gaaaaaaaaaaaaaz 😀 lol:tuning is er soms wel over (hoog jonny gehalte) , hier is het naar mijn mening beschijden gehouden en oogt alles mooi en netjes, maar 7000€ voor velgen , dat is van het goeie teveel een bezoek langs de stoeprand en je bent al €6000 kwijt (en zeg nooit mij overkomt dat niet)
geef mij dan maar een gelakte velg , deze kan je een nieuwe laklaag geven en kost een pak minderal bij al een mooie 911
erwin
Iedereen kent mijn gedacht dus ik hoef het hier niet neer te zetten. Maar 1 ding wil ik wel vertellen een Porsche is een race wagen en hou dit zo.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.