Route du Maquis

Home Forum Porsche Uitstappen Route du Maquis

• Maker
    Discussie

• patrickvb
    Deelnemer

Gisteren met De Porschisten de Route Du Maquis gereden. Dit is een route waar de Semois nooit ver weg is. De route is goed aangeduid met zeshoekige borden.

35742.JPG

Schitterende speeltuin voor de Porsches!

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • Alvast bedankt Gentleman :first: :driver:

Voor diegenen die interesse moesten hebben, ik heb nav het motorrijden (waarmee ik privé gestopt ben) nog enkele (allez een stuk of 30) hele mooie ritten liggen. Onder andere bijv. een grote Zeeland rit, ong. 300 km door het prachtige Zeeland. Zwaar onderschat vind ik persoonlijk.

Die wil ik gerust delen met forumleden hier die eens een uitstapje plannen en een route zoeken.

grtz

Je kan, zoals bij onze uitstap, de E411 verlaten in Lavaux-Saint-Anne en dan zijn we (via een tas koffie in Gedinne) naar Houdremont gereden.
            Wij hebben enkel het zuidelijke deel van de route gereden. De middagstop was in Rochehaut, prachtig panorama daar! Onderweg kom je inderdaad tal van dorpjes tegen met voldoende mogelijkheden voor een pitstop (lees: terras-stop 😉 )

Deze streek is een absolute aanrader.

Luc,
              ik ben niet zeker of ik het juiste email-adres nog heb. Ff pm aub.

Grtz

[quote=”Gentleman” post=107167]Snoer,
                de rit zelf is 170 km, in 2 lussen. Houdremont is het verbindingsdorpje tussen de 2 lussen. Ik neem gewoonlijk de E411 en dan afrit 23 ‘Wellin’, dan naar rechts. Je hebt op het eerste kruispunt rechts een Total benzinestation. En dan kan je kiezen waar je je rit gaat beginnen. Je hoeft geen 10 km te rijden om op de route te komen. Ik heb ze op Garmin staan. En er zijn meer dan leuke dorpjes genoeg waar je iets kan eten of drinken.
                Als je wil stuur ik je ze via mail.

Grtz[/quote]

Hey Walter, ik wil ze ook wel voor mijn Garmin. Je hebt mijn email wel denk ik.
                Bedankt op voorhand. :drink:

Ziet er een mooie streek uit om een leuk rit te rijden en/of daar te organiseren .

Dat zou leuk zijn ,Stuur deze maar naar mij snoer@pandora.be en dan zien we wel wanneer we daar eens geraken .Ik ken de streek van Gedinne een beetje en dit is volgens mij niet zo ver daar vandaan .Alvst bedankt :respect2:

ziet er knap uit, moest er een forumrit van komen dan ga ik zeker proberen mee gaan !

Snoer,
                        de rit zelf is 170 km, in 2 lussen. Houdremont is het verbindingsdorpje tussen de 2 lussen. Ik neem gewoonlijk de E411 en dan afrit 23 ‘Wellin’, dan naar rechts. Je hebt op het eerste kruispunt rechts een Total benzinestation. En dan kan je kiezen waar je je rit gaat beginnen. Je hoeft geen 10 km te rijden om op de route te komen. Ik heb ze op Garmin staan. En er zijn meer dan leuke dorpjes genoeg waar je iets kan eten of drinken.
                        Als je wil stuur ik je ze via mail.

Grtz

ik voel een forumritje aankomen :relaxman:

Wat is de afstand om deze route volledig af te leggen ? Ziet er een leuke trip uit .

Is inderdaad een hele mooie rit! Ik heb die al zeker een 5-tal keer gedaan maar met de moto. En vorig jaar was de laatste keer en moet zeggen dat de wegen er enorm op achteruit gegaan waren. Maar is wel een super omgeving. En dit zijn de bordjes die je moet volgen:

Foto0021.jpg

Foto0020.jpg

Foto0014.jpg

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.