rs america als dd

Home Forum Stel jezelf even voor ! rs america als dd

• Maker
    Discussie
  • hallo forum,

ik zit hier al een dik jaar mee te lezen, misschien toch maar eens tijd om me voor te stellen. na 30 jaar dromen kocht ik vorig jaar een motorblok bij een hier gekend huis van vertrouwen om zelf herop te bouwen en dan in een tweede fase in een kas in te bouwen. de prijs was navenant de goede naam van de verkoper. de ‘lopende’ motor bleek weliswaar voorzien van verse olie, maar was tevens zwaar vastgelopen in zijn vorig leven. mijn eerste kennismaking met de porsche-scene was er dus een erg teleurstellende…. de gedemonteerde motor werd voor onderdelen verkocht, het verlies geslikt.
    nu, een jaar later, terug in de ban van de droom, heb ik van een vriend een rs america gekocht, in leuke staat maar met wat electrische issues. die zijn ondertussen van de baan en dus is het eindelijk gezellig dagelijks 911’en…

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
    • welja, ieder zijn manier van beleven natuurlijk, maar ik zie niet in waarom ik er niet dagelijks mee zou rijden, ongeacht de waarde. hoe meer ik er kan van genieten hoe beter vind ik 🙂 :driver:
      image.jpg
      het is ook geen nieuwstaat-geen km-perfect exemplaar dat 120k of zo waard is he. hij heeft hier de laatste 5 jaar enkel circuit gedaan, maar werd wel maniakaal motorisch onderhouden. remschijven werden elk jaar vervangen, motor onderhouden en opgevolgd via testbank, ophanging bilstein uit 2012. nu zitten er net nieuwe schijven, draagarmen, remblokken etc op…. hij wordt dus echt gewoon gebruikt ja :driver: de whale tail zit er niet op, logos ook niet, dus dat passeert allemaal wat anoniemer en minder opvallend in dagelijks gebruik. details over vin nr zijn bij opc aangevraagd om te weten of hij matching nrs is. het zou me gezien de historiek (ook in us circuit gedaan) trouwens wel verwonderen, maar ik ben wel nieuwsgierig 😉 nu heb ik persoonlijk liever een perfecte mootor en bak die niet matching zijn dan een matching oliestoof met soepketel … maar wie weet is het allemaal perfect én matching 🙂

image_2014-12-21.jpg

ken

Welkom steven!
        Post zeker foto’s!!!
        We zijn allemaal benieuwd om je *porsche te kunnen bewonderen!
        Have fun here

Welkom Steven. Amai met zo een waardevolle investering als DD…
          Je hebt gelijk, een Porsche is gemaakt om te rijden, maar ik zou er zelf zuinig op zijn.

Wim

Welkom Steven op het forum.

Welkom hier en idd. een RS America is niet niks. :applaus:

Ben jij toevallig de Steven Casaer van Motorwereld?

welkom steven !
                je hebt, als de auto de juiste VINs heeft en matching numbers is, een waardevolle RSA in je bezit. denk er goed over na of je hem dan als DD wil gaan gebruiken.

hi, welkom op het forum, het eerste dat de anderen gaan vragen is fotootjes van je beauty, ik niet hoor. :up:

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.