RS vliegwiel in C2 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 RS vliegwiel in C2 964

  • Maker
    Discussie
  • Einde van de maand gaat mijn motor eruit om volledig te reviseren en wat te verbeteren.
    Dacht ook een lichtgewicht RS vliegwiel en koppeling te plaatsen .
    Iemand van jullie enige ervaring voor welke merk ik moet gaan ?
    Heb al eens rond gekeken bij rose passion en ook bij apcardesign .

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • RS vliegwiel en dan een chippeke erin?????????????
      Echte mannen…. 😉

        Ok bedankt , Denk wel dat ik voor rs vliegwiel ga gaan .
        Moest de terugval van de toeren echt storen , dan neem ik contact met u op voor een eventuele chip.

          Voor de 964. Ik brand de standaar chip + steve wong in 1 chip (eprom). Let wel! Om het legaal te maken dient u een Steve Wong chip te kopen. De chip die ik brand werkt, maar u moet zelf de Wong licentie aanschaffen en in de kast leggen.
          Kosten 185,- plus inbouwen en motronic uitlezen en stationair stellen.

          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            +1 voor een 993 3.6 uit ’94?

              Maak je deze zelf? Ook voor de 3.2 G50?
              Graag wat uitleg hierover? :coolness:

                Ik kan een schakelbare Steve Wong – Affabriek chip maken. Schakelaar onder de stoel. Ben je van de toerenval af.

                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Ik was aan onderdelen (incl de RS motorsteunen!) € 2.750,00 inclusief btw kwijt.

                    Ben je er gevoelig aan, vergeet de spottende blikken niet wanneer je weer eens met afgeslagen motor, stadcentrum, moet herstarten….
                    kreeg veel commentaar op “wild” ” luidruchtig” te vertrekken aan bv tankstation ed (was wel 964 RS)
                    Is afslaan of beetje extra gas 😉

                    Dagelijkse auto niet doen, hobby auto doen = extra sportief gegeven!
                    Levensduur….

                      Is bij mij ook hobby wagen. Rij ook ongeveer 7000 km per jaar . Airco ga ik ook verwijderen .Dat van de mechanische geluiden wist ik al , maar stoort me niet.

                      Heb je nog enig idee wat het vliegwiel , koppeling enz origineel van Porsche koste ?

                        Ik heb vorig jaar september een RS vliegwiel, met koppeling laten monteren. Tevens zijn er toen ook RS motorsteunen gemonteerd, alles origineel Porsche, maar van welk merk dit precies afkomt zou ik niet weten 😳

                        Voor dagelijks gebruik zou ik het inderdaad niet doen, zeker bij koude motor gaan de toeren meer op en neer waarbij het risico van afslaan, zeker als de verlichting en airco aanstaan heel groot (lees bijna zeker) is. Een ander nadeel is, bij dagelijks gebruik, dat je meer mechanische geluiden in het interieur hebt.

                        Waarom dan ik dan toch voor deze conversie gekozen heb? Ik heb de 964 C2 puur als hobby auto, het jaar kilometrage ligt de laatste jaren rond de 6 a 7.000 Km. Meer kilometers worden het niet, eerder minder, ook vanwege de aanschaf van een 944 trackday auto.

                        De 964 reageert nu veel feller op het gaspedaal, kan sneller schakelen en mijn 964 heeft geen airco, dus het afslaan probleem is bij mij veel kleiner.

                        Kortom, voor een dagelijkse auto niet doen, voor een hobby auto vind ik het een prima set up.

                        Wim

                          Sluit mij hier bij aan +1.

                            RS vliegwiel en koppeling….. voor dagelijks gebruik zou ik het niet doen!
                            (is daarvoor trouwens niet gemaakt)

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.