rsa te koop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop rsa te koop

• Maker
    Discussie
  • wij zijn met 6 thuis, er zijn maar twee zetels in de rsa.
    😳
    hij blijft dus eigenlijk altijd gewoon staan, en voor trajecten alleen doorheen de nacht is hij toch nog minder aangewezen dan ik al dacht…

hij is dus te koop, maar voor hij op het net gaat, zitten hier misschien kandidaten/verzamelaars/enthousiastelingen…

een nette wagen volgens cabrio wim :first:
    helemaal elektrisch in orde gebracht deze winter, ook nieuwe remmen , nieuwe originele vloerisolatie en nieuwe vloermatten gelegd.

recent nieuwe vering, banden etc…
    start, loopt, draait, rijdt, schakelt perfect,
    blanco gekeurd als dd (van 1992, dus nog geen oldtimer)

een originele, in nieuwstaat verkerende maar grijze rsa-vleugel is erbij, net als een recaro circuitstoel en een alcantara stuur.

uit nieuw aangevraagd geboortecertif om de originele kleur en opties te kennen, bleek hij zelfs matching numbers.
    image_2015-03-07.jpg

image_2015-03-07-2.jpg

image_2015-03-07-3.jpg

image_2015-03-07-4.jpg

voor wie niet helemaal weet wat een rsa is: http://www.rsamerica.net

deze heeft electrische ruiten, open dak, sper, ophanging en een nieuwe vintagelook maar mp3 voorziene radio met amberklaurig scherm

voor de prijs: minder dan de helft van de zwaar overprijsde rsa op autotrader.nl, en forumgewijs 10.000 minder dan de gemiddelde prijs op mobile.de, waar overigens geen enkele originele staat…

even zoeken en een goed bod doen via pm zou ik zeggen. moet in de buurt van de € 69000,00 komen

wordt hij hier verkocht, dan donneer ik gaarne 500 euro aan het forum!

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • ah zo, ja en je onderschrift bracht al evenmin duidelijkheid.

eerste inschrijving dateert van 1993, op enkele maanden na valt hij er dus buiten… eerlijk is eerlijk: deze wagen zit net-net-net aan de verkeerde kant van de regeling …

vooreerst succes met de verkoop. hopelijk komt deze in handen van een particuliere liefhebber (niet bij een speculant die uit is om er snel winst uit te halen).
          .

[quote=”RSA” post=199977]
          … blanco gekeurd als dd (van 1992, dus nog geen oldtimer) [/quote]
          [quote=”RSA” post=267268]… Hij valt helaas ook net buiten de 25-jaar regeling, dus het is wachten tot 2023 voordat hij als oldtimer kan ingeschreven worden…[/quote]
          als ik correct geïnformeerd ben zou een auto van 1992 toch in de fiscale oldtimerregeling moeten kunnen vallen ?

57000 voor de liefhebber, ik heb het er nog eens bij gezet

gelieve (opnieuw) een vraagprijs te vermelden aub KLIK

RSA.jpg

ondertussen voorzien van zijn vleugel, gespoten in de juiste kleur. Sinds er een 991.2 in de garage huist, bolt de RSA niet meer. Hij valt helaas ook net buiten de 25-jaar regeling, dus het is wachten tot 2023 voordat hij als oldtimer kan ingeschreven worden…. Hij heeft de laatste 3 jaar wellicht geen 1000km gedaan, maar start nog altijd bij de eerste tik 🙂 🙂

overigens toch nog wat meer info vergaard: de auto is in 2002 in belgie binnengekomen, hoogstwaarschijnlijk via Raes uit de panne. Toen zou hij uitgekleed aangekomen zijn, met kuipstoelen erin. Dus in amerika gediend waarvoor hij bedoeld was: trackdays. Ergens tussen 2002 en 2010 heeft hij dus terug bekleding gekregen en sinds 2014 ook terug originele stoelen, weliswaar niet met originele bekleding. Uit een vermogensmeting blijkt hij 272 pk aan de wielen te hbben en 349 Nm koppel. Hij is voorzien van een inox einddemper om de (amerikaanse) kat te vervangen, en hij heeft een andere chip en een open K&N filter.

uit opgevraagd birth certificate blijkt hij matching numbers te zijn, dus met meer dan hoge waarschijnlijkheid is het blok ooit herbouwd geweest, gezien hoe hij loopt en presteert. Wielen zijn de correcte 7 en 8 duims velgen, specifiek voor dit model gemaakt.

auto staat te bezichtigen bij garage Quintens in Knokke-Heist, vraagprijs voor echte liefhebber die hem wil vertroetelen is 57000 pleurootjes , maar u kan ook gewoon rechtstreeks via PM contact opnemen.

inderdaad, erbij maar niet gemonteerd. Lang naar gezocht om eentje te vinden, maar dus wel gevonden. :relaxman: Ligt (lag?) klaar om te laten spuiten, maar ben zelf wel blij met de iets anoniemere uitstraling die het ding nu heeft.

Wim

Heeft hij erbij olaf, maar niet gemonteerd. 😉

[quote=”RSA” post=199998]op de klok (die een km klok is , dus niet de oorspronkelijke mijlenteller) staan 260k km.[/quote]

En wat is de (onderbouwde) mijlen stand

Heeft een RSA van origine geen vaste spoiler achter

[quote=”Funny” post=199978]Succes met de verkoop !
                        Zou ik wel willen hebben :lekker: .[/quote]

Dan moe je hem kopen hé Funny :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

op de klok (die een km klok is , dus niet de oorspronkelijke mijlenteller) staan 260k km.

EV

Mooie auto. Ik ben geïnteresseerd. Wat is de vraagprijs?

Wim

Succes met de verkoop RSA, maar wel graag volgens forumregels een vraagprijs vermelden, gaat je dan ook veel PM besparen. 💡
                              Eventueel de km stand erbij vermelden is ook niet verkeerd.

Succes met de verkoop !
                                Zou ik wel willen hebben :lekker: .

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.