RSR evocation terug tot leven wekken

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 RSR evocation terug tot leven wekken

  • Maker
    Discussie
  • Zoals de meesten onder jullie wel weten ben ik bezig om mijn RSR evocation terug tot leven te wekken, ik stoot echter op een aantal problemen, waarvoor ik uiteraard graag jullie ervaringen raadpleeg.
    Voor het spuiten van de wagen is destijds al de bekabeling uit de wagen gehaald, en die ben ik nu dus terug aan het plaatsen.

    Eerste probleem, de elektrische ramen:

    Ze werken niet… Ben in de Haynes manual aan het zoeken geweest en in twee andere boeken met schemas, maar dat hielp me niet verder. dan online gaan zoeken en enkele foto’s/schemas gevonden, MAAR de daar vermelde kleuren komen niet overeen met de kleuren van mijn kabels ? Terwijl mijn bekabeling blijkbaar toch origineel is, met de originele pluggen enz…

    Ik zie in de schemas allemaal red/blue , blue/black enz staan, en bij mij zijn de kleuren allemaal rood/wit, rood/zwart , bruin , rood en zwart

    Tweede probleem

    verlichting, heeft iemand een duidelijk schema voor me voor het aansluiten van voor en achterlichten inclusief pinkers vooraan, mistlicht achteraan.

    en dan derde en wellicht een héél belangrijk probleem, als is het eigenlijk eerder een vraag.

    Ik heb een volledig RVS uitlaatsysteem onder de wagen zitten van Profinox, maar die word zo heet dat ik schrik heb dat mijn polyester achterbumper gaat smelten…. bestaat hier gevaar voor ? zo ja, wat kan ik doen om dit op te lossen ?
    Is het hitteschild van een C2 in mijn bumper plakken een oplossing? of maak ik er gewoon gaten in zoals deze foto
    voorbeeldvrachterkantKermit.jpg
    zodat de hete temperaturen makkelijk weg kunnen?

    alvast bedankt voor jullie input…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Ook juist , ik had er niet op gelet 😳

        [quote=”snoer 964″ post=106065]Juist deze windels werken goed ,maar 1 nadeel deze kunnen het roesten van de uitlaat snel bevorderen bij het rijden in de regen .Heb ik ook nog gehad om de race scooters en was na 1 seizoen een ramp als je deze verwijderde van de uitlaat .(was bijna volledig doorgeroest )Dit is mijn ondervinding hè .succes[/quote]

        Ja, deze zijn het. Het gaat hier om een RVS-uitlaat. Dus roesten zoals de scooter uitlaat zal niet voorvallen. 😉

          Vandaag eens de RS van Walter in Rillaar bekeken, die heeft ook een rvs uitlaat en de polyester bumper zit er zelfs op sommige plaatsen tegen, blijkbaar geen probleem, hij had ook een circuitwagen staan, op één plaats aan de onderzijde had die een lichte verkleuring, maar uiteindelijk blijkt dat allemaal toch mee te vallen, desalniettemin ga ik toch het hitteschild van de c2 in mijn bumper proberen te lijmen. better safe then sorry…. denk ik dan…

          Nu moet ik nog op zoek naar de aansluitfiches voor de koplampen een elektronische km teller….

            Juist deze windels werken goed ,maar 1 nadeel deze kunnen het roesten van de uitlaat snel bevorderen bij het rijden in de regen .Heb ik ook nog gehad om de race scooters en was na 1 seizoen een ramp als je deze verwijderde van de uitlaat .(was bijna volledig doorgeroest )Dit is mijn ondervinding hè .succes

            Wim

              je bedoeld waarschijnlijk deze.

              Maar die is voor de spruitstukken bedoeld, en niet voor de dempers.
              Zou ook wel kunnen denk ik.

              Wim

                Je bedoeld waarschijnlijk deze.

                Maar die is eigenlijk alleen bedoeld voor de spruitstukken te isoleren, en niet voor de potten.

                  Wat de hitte van de uitlaat betreft: ik had op de bochten van mijn harley een hittebestendige windel (soort stof). Werkt zeer goed en heb het ook al gezien op de collector van circuit-oldtimers.

                    Bedankt voor de raad, zodra ik de tijd weer vind ga ik verder zoeken…

                    Wim

                      Massapunten allemaal goed aangesloten op carrosserie, want als er eentje ontbreekt werkt er niks van verlichting.
                      Anders even beginnen met OHM meter op piep signaal, en bij de zekering kast beginnen naar de schakelaar, en zo verder, dan moet je eruit komen. 💡

                        Dat is dus eigenlijk hetzelfde spul dat in de c2 achterbumper zit ?
                        dan ga ik dat erin plakken denk ik… en hopen dat de temperaturen niet te hoog oplopen 😉

                        wat bedrading betreft, De basis is een 911 van 1976, die draden hebben allemaal een isolatie rond de bedrading zitten tegen de hitte (niet op de foto te zien ik had ze achteruitgetrokken om de kleur van de kabels te tonen), en de olietank is aangesloten, de meters werken allemaal, alleen van de verlichting werkt er nog helemaal niets… zelfs de dashboardklokken niet, ergens doe ik iets verkeerd, ik krijg er bijna grijze haren van….

                        Wim

                          Dan nog even over je vraag voor de hitte bumper.
                          Daar hebben wij geperste isolatiewol voor met alufolie over, en dit kun je in de binnenkanten bumper plakken.
                          Werkt perfect dat spul, en denk maar aan de moderne asbest isolatie.

                          Wim

                            Wat voor basis is het David, want een late 3.2 had inderdaad mistlampen.
                            Maar die met de bescherming eraan zijn denk ik van de nummerplaat verlichting, en daar moeten er 2 van zijn, dus links en rechts dezelfde.
                            Andere 2 draden van de 6 kunnen ook nog van de olie tank zijn.

                            Zijn maar wat ideeën, want van afstand is altijd moeilijk, maar de isolatie over de 2 draden is omdat die vlak bij de uitlaat liggen en daardoor denk ik voor nummerbord verlichting.

                              6 kabels voor nrplaat verlichting ?

                              zit het mistlicht er ook ergens bij ? of ga ik daar zelf iets voor moeten fabriceren Wim ?

                              Wim

                                Volgens mij zijn die van de nummerplaatverlichting.

                                Mooi werk trouwens David. 8)

                                  Wat de achterlichten betreft, dit is de originele bekabeling, die ik plug op plug aangesloten heb, de massa uiteraard aan de massa van het chassis, maar dan heb ik aan beide zijdes nog kabels over, waarvoor dienen deze ? hieronder enkele foto’s zodat een en ander duidelijker is.

                                  P1020652.jpg

                                  P1020653.jpg

                                  P1020654.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.