rubber geur

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen rubber geur

• Maker
    Discussie
  • Hello everybody,

Sinds enkele weken na een rit te hebben gemaakt , op gemak, ruik ik toch een rubber geur.
    Dit heb ik laten checken door mijn garagist. Hij zelf vind daar niks erg in . Maar ik had graag geweten wat jullie ervan denken? Dit ruik ik bij de achterkant en aan de zijkanten van mijn wagen.
    In de garage valt dit wel erg op maar op den buiten, ruik je iets maar zeker minder geconcentreerd.
    Hebben jullie dat ook al meegemaakt of gehoord van iemand?

Bedankt voor jullie reactie!!

Cheers Door,

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Iedere warme motor geeft een geur af.
      Soms lijkt dat op een rubbergeur maar dat is het niet.
      Bij mijn 997 in de zomer meer dan in de winter.
      De temperatuur in het motorcompartiment zal dan ook wat hoger zijn.
      Hete rubberslangen en olie geven die geur af.
      Advies: lekker doorgassen

hey
        die van peter ruik je al op een afstand
        naar rubber van de banden
        weet ook niet hoe dat komt
        *porsche :driver: :drink:

Waar woon jij, kom ik ook in uw buurt wonen.
          Hier altijd files :bounce: :bounce:

XXX

langzaam rijden en stationair draaien 💡 ❓ dat doet de mijne niet veel 😳

Ik ruik het ook hoor, bij m’n 996 C2. Ook bij rustige ritjes in de zomer. Viel me meteen op als nieuweling! Volgens Amerikaanse site hoort dat bij de 911 ‘patina’, dus ik was helemaal gerustgesteld 🙂

Volgens mij zijn het de banden die warm worden door de stralingswarmte van de motor bij langzaam rijden en stationair draaien!

Groetjes,

Siepel

PS: ruikt LEKKER!!!

[quote=”Door” post=151039]avond Luc,
                Niemand die deze geur al heeft waargenomen na een rustig ritje?[/quote]

Yep, ik heb dat ook altijd, zelfs na rustige ritjes, enkel aan de achterkant en vooral dan aan de rechter kant (passagier). Mijn madam maakt daar ook altijd opmerkingen over wanneer ze uitstapt … zij denkt dan dat er iets scheelt maar zelf lig ik er niet echt wakker van …
                ruzie

… als ik in de winter mijn best heb gedaan op de weg ruikt de garage ook naar het rubber… kan soms hevig zijn en krijg dan de opmerking dat ik weer eens goed moet gevlogen hebben… steek het dan op mijn winterbanden want in de zomer heb ik er geen last van.

Op de Cayman zitten achteraan PIRELLI SNOWSPORT banden 255/40 R18 95V en vooraan 235/40 R18 91V.

‘k Ben niet zeker dat er pekel moet gestrooid zijn… ‘k ga d’er wel eens trachten op te letten.

Ik sluit me aan bij Bully: deze morgen duidelijk gestrooid en na een rustige / file rit ook een rubberachtige geur waargenomen. Heeft natuurlijk niets te maken met de geur van een zomerse sportieve rit, da’s heel wat anders. (eau de Supersport)

Welk model?

Bij bv een 964 misschien een hitteschild dat er niet meer is en dan geeft je uitlaat wel heel veel hitte af dicht tegen je band. Vooral aan de linkerzijde…

Ik ruik dit soms ook (en ook in de zomer ;-), meestal nadat ik een rit achter de rug heb waarbij er al eens wat meer in toeren gereden werd (betreft een 996 MKII)

Het is strooizout op de bougiekabels. :think:

Wim

Hoe zijn de bougie kabels, goed of slecht. 💡

Als bougie kabels veroudert zijn kan er bij weinig/lage toeren door de stroom die erdoor gevoerd worden ook een rubber verbrandingslucht ontstaan door te grote weerstand van kabels.

Dus deze lucht wordt door de koeling aangezogen en naar onderen geblazen worden.

Er komen hier regelmatig allerlei soortige ‘mogelijke probleempjes’ langs, maar hoe ga je een geurtje uitleggen, of je het over hetzelfde luchtje hebt,,, :popcorn:

Heeft die van mij nooit en die rijdt nooit in de pekel, dus zou best kunnen, wordt steeds gekker de samenstelling van die pekeltroep, kan van alles inzitten.

Bij de Jeep wel aparte luchtjes, bij warm worden nadat ik de onderkant helemaal in de tektiel (ofzo’n spulletje) heb laten zetten, maar heb dan bij een P nog nooit gezien.

Weet wel dat als je heel scherp naar een Porsche kijkt en luistert en ervaart, dat dat niet heel erg vergelijkbaar is met m;n andere bolides, heeft zelfs een geheel eigen 911 geur, zo lekker, afentoe in de garage ga ik even snuffelen … (of zou dat m’n ledervet zijn, hahaha) :coolness:

Is het misschien verbrande olie wat je ruikt ?

Regelmatig wel is dergelijke geurtjes. Je mag niet teveel horen, ruiken en zien of er mankementen zijn. Er is altijd wel iets aan je wagen dat de ene dag wat anders zal reageren.

Genieten moet je doen. Je *porsche met hart en ziel koesteren en af en toe zelf een keertje zorgen dat je rubber ruikt 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.