RUBBER !

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen RUBBER !

• Maker
    Discussie
  • Heb al e.a verzameld. Verlagingskit & 19 duimerkes liggen op de lente te wachten. Nu heb ik goed rubber nodig. Ik ben van mening dat de bandenproducent dewelke het meeste reclame maakt en de meeste F1 sponsering doet de duurste banden levert. Maar daarom niet de beste ! De N-codering mag, maar echt veel belang hecht ik er niet aan. Laat de ervaringen maar komen…. :applaus:

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
    • Over Conti heb ik hetzelfde idee.
      Ik rij nu zowel op mijn BMW als de Porsche op semi slicks in de zomer.
      Dan weet je dat het opletten is bij regen.
      Die banden gaan natuurlijk niet zo lang mee maar als je weinig km doet maakt dat niet uit.
      De Yokohama Advan 8 die op mijn BMW liggen hebben echter toch al 9000 km sportief gereden en zijn achter nu 4 mm rubber kwijt 😈 . Valt goed mee vind omdat die banden toch steeds 350 pk / 700 Nm koppel te verwerken krijgen.

Als ik U was (als je sportief wenst te rijden tenminste) ging ik voor de Michelin Super Sport, ook semi slick met nog goede handeling in de regen.

PB

Ik hou het op de Pirelli’s P-Zero’s die ik nu op de Boxster heb liggen. :respect2:

Het was pas onlangs, toen de temperaturen reeds fors gezakt waren,
        dat de Pirelli’s voor de eerste maal een “onverwacht uitstapje” van de achterkant toe lieten.

En dat was dan nog omdat ze “koud” waren, want eens opgewarmd,
        lukte het me niet meer om bij normale snelheden te kwispelen. :happy:

Zelfs in nat weer hebben ze lekker veel grip (tenzij ik mijn PSM afzet). :mrgreen:

Hiervoor Conti Sportcontact2 gehad, maar daar was ik echt niet tevreden van. 😐
        Droog weer viel nog wel mee, maar bij de minste druppel op de baan, was het toch echt wel opletten. (schade achteraan rechts, overgehouden aan een flauwe autosnelweg bocht)

Wat de N-Codering betreft speel ik op safe als het om mijn zomerbanden gaat,
        zeker voor het te verwaarlozen prijsverschil.

Voor de winter, heb ik nu net Nokian’s WR A3 banden zonder N-Codering gekocht,
        omdat dan toch de snelheid iets naar beneden gaat. :mrgreen:

Veel hangt natuurlijk of hoe je gaat rijden natuurlijk.
          Hoeveel km je wenst te doen met de banden.

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.