Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Rubbers achterlicht classic 911
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door peter.
-
Kan iemand mij vertellen of er truc’s of tips zijn om de achterlichtrubbers te vervangen ?
Ik neem aan dat de achterlichtunit best eruit moet ?
Probleem is dat die vijzen zo vast als een huis zitten en dat er één langs achter niet te bereiken is :bounce:
Plaatsen met de unit erin lijkt onbegonnen werk :think:
Anoniem24 oktober 2014 om 14:27Ik vermoed dat je het over een 3.2 hebt. De plastic covers kan je normaal met 3 vijsjes los schroeven. Rubber er op en terug vast.
De units moeten er niet uit. Let wel, de behuizingen zijn dikwijls in slechte staat. Ik heb de mijne ook moeten vervangen.Succes!
Opletten als je de glaasjes terug vastvijst: ze kraken als je er nog maar naar kijkt :bounce:
De achterlichtglazen zijn nieuw, jaartje of zo, en komen zo los.
Ze zijn ook redelijk buigzaam en breken dus niet, so far no problems.
De behuizing is ook in zeer goede staat :engeltje:
Alleen krijg ik die rubbers niet mooi tussen de behuizing en de carrosserie geprangd :bounce:
Ik vermoed dus dat die behuizing er best eerst uit kan, alleen die twee vijzen krijg ik niet los.
In feit één, die rechtse van het linker achterlicht.
Ze zijn achteraan blijkbaar voorzien van zo een splitborg ding maar ik zie de rechtse niet zitten.
Maar ze draait wel mee met de vijs , zo krijg ik die behuizing er natuurlijk nooit uit :what:Zal er weinig opzitten als uitboren, want zoals je op foto kan zien rechts van licht is dat gewoon een klip en deze is dus doorgeroest en draait nu mee.
Rubbers ga je er zo ook niet mooi inkrijgen, en moeten officieel gelijmd zitten in behuizing.
Ik heb blijkbaar geluk gehad. Bij mij kon ik de lichtunit gewoon nog losschroeven.
Is trouwens een goede gelegenheid om de boel daar eens goed te reinigen want achter die lichtunit blijft heel wat vuil hangen hoor.
P.S. Misschien best een oud laken of zo op je achterbumper leggen want je wil die lichtunit met al dat zand niet zo op je bumper leggen. :salut:
Veel succes bij het uitboren 🙁
@Wim => heb je misschien nog een goede tip voor ons om het lampglas netjes te laten aansluiten op de carrosserie?
Nu blijft het nog altijd zo’n paar mm naar buiten steken :bounce:
(ik had gehoopt dat dit fenomeen zou verdwijnen met het vervangen van het rubber)@Wim, bedankt voor de klaar en duidelijke uitleg :up:
Ik vermoedde al zoiets, alleen zie ik die kooimoer rechts niet zitten :bounce:
Als ik uitboor moet ik toch een nieuwe kunnen plaatsen :what:Als je goed kijkt zie je een zwart puntje rechtsboven op de foto, maar dat je hem slecht ziet is omdat we het met kit bevestigd hebben en daarna hebben mee gespoten is zodat het niet zo snel aangetast gaat worden door de weersinvloeden.
@FirstP, ik denk dat dit nu moeilijk gaat worden omdat je dan waarschijnlijk iets gaat beschadigen. 😳
Daarom passen wij alle stukken van lampen e.d voor de auto gespoten gaat worden, want dan kun je nog aanpassingen maken aan de carrosserie.
Dus wat ik nu aan het doen ben bij de Karmann, anders is het te laat.Foto is een beetje onduidelijk, maar hier zie je wat ik bedoel.
Passen voor het fijne werk.
Een tip voor iedereen die later aan de carrosserie gaat werken.En dit is dan het eindresultaat. 😳
Ik heb de mijne ook vervangen, en je moet idd de unit eruit halen ttz een beetje naar achter schuiven. Heb aan de rechterkant ook het probleem dat 1 moer meedraait, en die zit zo goed verstopt dat ik er langs achter ook niet aankan, de rechter kant moet ik dus nog doen.
Lijmen heb ik niet gedaan, past er zo ook goed rond. Maar lijmen zal dan wel beter zijn.@Wim: Bedankt voor de uitleg. Ik had stiekem gehoopt dat er een mogelijkheid bestond om eventueel het lampglas te verwarmen en dan te monteren zodat het met de juiste pasvorm terug af zou koelen en zo zou blijven staan. 😕
[quote=”cabrio wim” post=182649]… en moeten officieel gelijmd zitten in behuizing.[/quote]
En waarmee lijm je ze dan? Ik heb de rubbers ook nieuw liggen en moet ze eigenlijk ook vervangen. Bij mij gaan de units er gelukkig uit zonder problemen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.