Rubbers achterlicht classic 911

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Rubbers achterlicht classic 911

• Maker
    Discussie
  • Kan iemand mij vertellen of er truc’s of tips zijn om de achterlichtrubbers te vervangen ?
    Ik neem aan dat de achterlichtunit best eruit moet ?
    Probleem is dat die vijzen zo vast als een huis zitten en dat er één langs achter niet te bereiken is :bounce:
    Plaatsen met de unit erin lijkt onbegonnen werk :think:
    rubbersalicht.jpg

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
    • De achterlichtglazen zijn nieuw, jaartje of zo, en komen zo los.
      Ze zijn ook redelijk buigzaam en breken dus niet, so far no problems.
      De behuizing is ook in zeer goede staat :engeltje:
      Alleen krijg ik die rubbers niet mooi tussen de behuizing en de carrosserie geprangd :bounce:
      Ik vermoed dus dat die behuizing er best eerst uit kan, alleen die twee vijzen krijg ik niet los.
      In feit één, die rechtse van het linker achterlicht.
      Ze zijn achteraan blijkbaar voorzien van zo een splitborg ding maar ik zie de rechtse niet zitten.
      Maar ze draait wel mee met de vijs , zo krijg ik die behuizing er natuurlijk nooit uit :what:

0

Opletten als je de glaasjes terug vastvijst: ze kraken als je er nog maar naar kijkt :bounce:

0
        Anoniem

Ik vermoed dat je het over een 3.2 hebt. De plastic covers kan je normaal met 3 vijsjes los schroeven. Rubber er op en terug vast.
          De units moeten er niet uit. Let wel, de behuizingen zijn dikwijls in slechte staat. Ik heb de mijne ook moeten vervangen.

Succes!

IMG_0368.jpg

0
        3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.