RUF

Home Forum Porsche Talk RUF

  • Maker
    Discussie
  • ruf-scr-1-front-side-view.jpg

    RUF is naar Genève afgezakt met de SCR 2018, een nagemaakt klassieke Porsche 911. Het is geen echte 911 Type 964, maar wel een koolstofvezel kopie op een buizenchassis en met de motor van de 911 R.

    Link – RUF SCR 2018 – AutoGids

    RUF, een merk dat welbekend is onder gamers, is gespecialiseerd in het ombouwen van Porsches. Het is een erkend constructeur geworden, maar RUF blijft toch inspiratie zoeken bij de 911, zoals blijkt uit zijn jongste creatie die veel aandacht wist te trekken in Genève. De SCR 2018 is een knipoog naar een tuningproject uit 1989. Hij heeft de look van een Type 964 maar is allesbehalve een opgelapte oldtimer. Alles is nieuw: het buizenchassis en het koolstofvezel koetswerk. Achterin klopt een echt Porsche-hart. RUF gebruikt de 4.0-zescilinderboxer uit de 911 R. Die ontwikkelt 510 pk en moet daarmee 1.250 kilo auto verslepen naar een topsnelheid van 320 km/u. Stuurmannen zullen ook blij zijn met het feit dat deze RUF SCR 2018 een manuele versnellingsbak heeft. In Genève wist hij in elk geval in de smaak te vallen bij Magnus Walker, een van de grootste Porsche-fanaten ter wereld.

    ruf-scr-76.jpg

    ruf-scr-ios-82.jpg

    ruf-monocoque-chassis.jpg

    PS: geen prijzen vermeld elders maar de turbo versie was iets van 750k€ dus dit zal ook wel tegen de 600k aanzitten… :popcorn:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • ja dat krijgen ze, auto’s als een koenigsegg en pagani enz, worden er maar 10tal of minder van gemaakt, kosten miljoenen euros’s onmogelijk om daar crashtests op te doen, enkel computersimulatie adhv technische gegevens…

      emissienorm is makkelijk te testen zonder destructief tewerk te gaan

      123

        En krijgen ze dan wel nog een CoC ? Want die heb je toch nodig om hem binnen de EU op de baan in te schrijven?

        Ze moeten dan wel nog altijd conform the veiligheid voorschriften zijn voor bv voetgangers en emissie normen halen, kan me moeilijk inbeelden dat ze het ding op de baan toelaten omdat Alois sr of jr het mooi vraagt..

          Wagens die maar in zeer beperkte oplage gebouwd worden zijn vrijgesteld van crashtests en andere homologatie testen…

            Kan zijn, maar aan 600k niet echt iets waar ik wakker van lig. Droomwagen is hier letterlijk te nemen.

            123

              FIA rally homologatie is best wel beperkt.
              Om te beginnen moet er eerst een gewoon model van bestaan dat wel volledig gehomologeerd is.
              En verder mag je die auto met zoeen FIA homologatie niet gebruiken om er mee naar de bakker te rijden tijdens de week.

              Ik moet het nog allemaal zien gebeuren hoor. Das net als Singer (die overigens een bestaand chassis gebruikt om eea makkelijker te maken).. Die auto’s die zie je ook nooit echt op de openbare weg.. Met nummerplaten op.
              Veel foto’s van Singers.. Maar zelden met een nummerplaat…

              Het enige dat ik kan zien gebeuren is een soort éénmalige type goedkeuring, das dan niet echt homologatie…
              In UK doen ze dat voor kitcars, maar die regelgeving is veel en veel strenger geworden de laatste jaren.

                Om Mushroom ff aan te halen ”Die heeft het wel!’ :coolness:

                  wees gerust dat Alois sr en jr weten welke paden te bewandelen om straatlegale auto’s af te leveren.

                  hoe ver wijken bijv. de WRC’s af van de modellen in de showrooms? en deze komen toch via een FIA racecar homologatie de baan op.

                  porsche is hierin trouwens in het verleden ook altijd heel creatief geweest en heeft meermaals homologaties bekomen als ‘evoluties’ op bestaande modellen.

                  123

                    Ja ok, maar Constructeurs moeten voldoen aan de huidige regels, en die zijn redelijk strict. Homologatie testen vergen redelijk wat moeite… Je auto moet volledig conform de huidige normen zijn zoals ik al aangaf, crash veiligheid, voetgangers veiligheid etcetc

                    EU homologatie :

                    http://ec.europa.eu/growth/sectors/automotive/technical-harmonisation/faq-auto_en

                    “Type approval describes the process applied by national authorities to certify that a model of a vehicle meets all EU safety, environmental and conformity of production requirements before authorising it to be placed on the EU market.

                    The manufacturer makes available about a dozen or more pre-production cars that are equal to the final product. These prototypes are used to test compliance with EU safety rules (installation of lights, braking performance, stability control, crash tests with dummies), noise and emissions limits as well as production requirements (of individual parts and components, such as seats or steering wheel airbags).
                    If all relevant requirements are met, the national authority delivers an EU vehicle type approval to the manufacturer authorising the sale of the vehicle type in the EU. The system is based on the mutual recognition of approvals granted by Member States (certified once, accepted everywhere in the EU).

                    Every vehicle produced is then accompanied by a certificate of conformity, which is like the car’s birth certificate, in which the manufacturer certifies that the vehicle corresponds to the approved type. On the basis of this document, the vehicle can be registered anywhere in Europe.”

                    Dus om er 1 te verkopen met homologatie, moeten ze er al minstens 13 bouwen.

                      Ruf is een constructeur
                      Als ie in Duitsland een Europese homologatie krijgt, bol je er in heel de EU mee volgens mij

                      123

                        ik zou denken helemaal nergens op de baan te krijgen..

                        Hoe willen ze de EU veiligheids, crash en emissie testen doen als er maar ééntje van is?

                        Eenmalige type goedkeuring? Maar dan moet je alle voorwaarden van 2018 halen. Zoals bumper veiligheid voor voetgangers en alle andere onzin die ze nu ondertussen hebben. Idem in de US of A.

                        Dit lijkt me puur een circuit auto te zijn

                          En waarschijnlijk in België niet op de baan te krijgen :popcorn:

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.