Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Ruilmotor 996 C4 (2002)
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 10 maanden geleden door
porschky.
-
MakerDiscussie
-
22 april 2008 om 15:46
Heeft er iemand hier op het forum een idee wat men ongeveer mag/moet betalen voor een ruilmoter incl. het in en uitbouwen in een officiele Porsche garage? (Incl. BTW) Ik heb de indruk dat men mij zomaar wat prijzen opgeeft, en ik vindt EUR 12.000 nu niet echt weinig.
-
MakerDiscussie
-
ik heb inderdaad een tijdje geleden nog geschreven dat enkel het Engelstalige magazine Purely GT er zich druk in gemaakt had dat die prijzen van de ruilmotoren stilzwijgend opgetrokken waren, en inderdaad naar het half miljoen frankjes opgetrokken werden!! 👿
Hun advies was echter om bij een gespecialiseerd bedrijf te gaan (waarvan ze uiteraard een voorbeeld gaven) die voor (iets) minder geld een conversie naar een 3.8 liter uitvoerde!!! 😯 Resultaat: alle onderdelen waarmee problemen waren, waren na deze ingreep vervangen door items die wat robuuster uitgevoerd waren (bestand tegen racegebruik!!), en nadien meer koppel en meer PK!!! 😈 En minder geld uitgegeven dan voor ‘dezelfde’ ruilmotor… Ik vond dat inderdaad geen slechte bedenking/investering!
[quote=”Setakira”:1rwjfzit]krijg je dan nu een 997 motor in je 996?[/quote]
Lijkt me weinig waarschijnlijk?*
Om een 997 op te pikken met dezelfde stats als mijn wagen is het prijsverschil écht wel groter dan 10 000EUR, terwijl ik die snuit niet aantrekkelijk vind.
Zat ik nog over X50/X51 na te denken als je voor ‘slechts’ 2000EUR meer daar dan gewoon de 997 motor in laat lepelen..
Als dat waar is 😯Anyways losstaand van de what-if’s, blijft het een vervelende zaak voor hasjem en toch wel zonde van het geld :s
Die prijs is dus inclusief plaatsing zei je?
*Ongehinderd door enige kennis ter zake speculeer ik er maar op los 🙂
Goei vraag..
Heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Ik vraag dit straks even na en laat het jullie weten.Allen,
hartelijk dank voor alle commentaar. Heb pas het bestek binnen gekregen van Verellen. Voor de luttele som van EUR 9.875 incl. BTW heb ik een ruilmotor geplaatst. T’wordt dan toch nog een mooie cabrio zomer.
[quote=”fdeville”:3ffkae79][quote=”torig”:3ffkae79][quote=”fdeville”:3ffkae79]Euch…als dat hier zo zit: TE KOOP: 996 C4. POTK 😆
:[/quote]Voor 50000EUR wil ik u wel van die rommel afhelpen ze fdeville 😈 😆 [/quote]
Akkoord ![/quote]8)
Moet deze topic niet beter naar’t 996 subforum?Anoniem23 april 2008 om 01:19[quote=”torig”:9f15ijcr][quote=”fdeville”:9f15ijcr]Euch…als dat hier zo zit: TE KOOP: 996 C4. POTK 😆
:[/quote]Voor 50000EUR wil ik u wel van die rommel afhelpen ze fdeville 😈 😆 [/quote]
Akkoord ![quote=”fdeville”:2uzr62mq]Euch…als dat hier zo zit: TE KOOP: 996 C4. POTK 😆
:[/quote]Voor 5000EUR wil ik u wel van die rommel afhelpen ze fdeville 😈 😆
Cilinders van de boxster zijn niet meer apart te krijgen, zelfs niet meer bij Mahle, informeer maar eens bij Porsche of mahle, indien je motor de geest gegeven heeft kan je enkel nog een ruilmotor laten plaatsen, ik ken reeds verschillende mensen die hun boxster verkocht hebben omwille van deze reden… dit zijn geen fabeltjes, informeer maar eens bij de onderdelen mannen zoals FG, Vankessel enz… de boxster motoren scheren tegenwoordig hoge toppen qua prijs en vraag…
Het schijnt stilaan dezelfde weg op te gaan voor de 996 … als ik enkele ingewijde mag geloven…Anoniem22 april 2008 om 22:36Euch…als dat hier zo zit: TE KOOP: 996 C4. POTK 😆
Weg wegens aanschaf wagen van ander, betrouwbaarder, merk 😉
Er zijn heel wat verhalen over de slechte moteren van de 996, ik weet ook niet wat er van aan is. Natuurlijk brute pech als het net bij jou voorvalt. Ik hoop dat ik er van gespaard blijf. Zolang porsche zelf geen statement doet of statistieken geeft, zullen de verhalen blijven komen.
Maar ik heb één troost: nog maar een paar jaar geleden kon je “geen slechtere Porsche” kopen dan een 964 (RIP). Blijkbaar is dat nu, als je naar de prijzen en comments kijkt, plots geen probleem meer en zijn het de betere Porsches 🙄[quote=”mcklusky”:3aae3s4u]ja, idd brute pech, en dat van die opgetrokken prijzen klopt, en het wordt nog erger, veel van de onderdelen die defect gaan worden niet meer gemaakt, vandaar dat je stilaan verplicht bent een ruilmotor te laten plaatsen ipv je oude blok te laten repareren/reviseren.
Bij de boxster is dit al zo, en ik vermoed bij de 996 ook.[/quote]
😯
Voor de oudere modellen kan je dan nog wel alles nieuw bestellen, vreemd….
Dacht dat de policy van Porsche in lijn lag met die van de meeste andere Duitse constructeurs: ALLE onderdelen minstens 20 jaar na het uitbrengen van een model nog nieuw leverbaar houden. Kan wel soms met backorder maar ze maken ze desnoods terug.
Staat hier nog ergens zo een verhaal van een 996 met gescheurde cilinder waar ook een ruilmotor wordt voor geplaatst. Bij de luchtgekoelde modellen zou je dan enkel die ene cilinder en piston vervangen… die ze dan zonder probleem nieuwe kunnen leveren…ja, idd brute pech, en dat van die opgetrokken prijzen klopt, en het wordt nog erger, veel van de onderdelen die defect gaan worden niet meer gemaakt, vandaar dat je stilaan verplicht bent een ruilmotor te laten plaatsen ipv je oude blok te laten repareren/reviseren.
Bij de boxster is dit al zo, en ik vermoed bij de 996 ook.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.