ruit 911 vervangen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop ruit 911 vervangen

• Maker
    Discussie

• van eycken
    Deelnemer

is er iemand die ervaring heeft in het vervangen van een vooruit 911
      :sarcastisch

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
      • Ik heb bij de aankoop van de 993 erop aangedrongen bij de eigenaar om de voorruit te laten vervangen bij een officiële dealer omdat ik redelijk wat gelezen had over de gevolgen bij slechte plaatsing. Ik moet bekennen ondanks de meerkost bij de dealer dat ik ontzettend veel last heb van een krakkende voorruit tot mijn grote ergenis. Kostprijs inclusief plaatsing, rubber, lijmset etc bedroeg 1399€ (tov 1040€ bij carglass). Bij het aanspreken van de dealer hierover werd ik eigenlijk niet au serieu genomen 👿 en op mijn aandringen en ongeloof heb ik dan de uitnodiging gekregen om eens langs te komen om eea te onderzoeken wat ik tot op heden nog niet heb gedaan. Dus zo’n voorruit plaatsen … niet evident en of een dealer nu beter is …. ik ben in mijn geval nog niet overtuigd … Geen idee welke ervaringen jullie hebben?

Wim

Rubber er gewoon uitsnijden en strip laten zitten.
          Als je de ruit er dan uit hebt is de spanning eraf, en kun je de strip er zonder vervormen uitnemen.
          Koop een ORIGINEEL nieuw rubber en geen imitatie.
          Monteer de strip voor de montage van de ruit, en werk met 2 trek touwen, eentje voor de ruit erin te trekken de 2de in de buitenste rand om later de rubber mooi op de carrosserie te laten rusten.

Een ruit ook. :mrgreen:

Trouwens, bij het plaatsen van een ruit gebruik je sowieso liefst een nieuwe rubber om lekken te voorkomen.

Let ook op dat je bij het verwijderen van de inleglijst geen ‘bochtjes’ maakt in het metaal: maw probeer de lijst te verwijden met ‘lange’ bewegingen ipv in korte stukjes.

diene rubber kost ook veel geld he, :relaxman:

Als je de rubber stuk snijdt heb je dat probleem normaal niet.

Bij mijn 964 ook de ruit eens laten vervangen ,ze kon eruit zonder te breken ,ja bij mij brak ze toch wel . 🙄

Jep :mrgreen:

Wat wil je weten ? 🙂

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.