Ruit verwijderen en terug plaatsen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Ruit verwijderen en terug plaatsen

• Maker
    Discussie

• bbsfreak
    Deelnemer

Hey,

Ik heb voor mijn 964 een RS achterruit gekocht en zou deze graag geplaatst willen hebben. Ik zou liefst iemand willen hebben die aan huis komt en uiteraard bekwaam is zodat ik niet met lekken zit achterna.

Regio Beringen(Limburg)

Iemand Tips?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • normaal een 800 euro(niet origineel), maar ik heb ze met korting gekocht 😉

Wat kost zo’n stukkie glas ❓

dacht het al… 😀

Het is een ruit zonder gat voor de ruitenwisser en zonder verwarmingsdraadjes en beetje dunner en lichter normaal. geen Lexan hoor.

by the way, wat is trouwens het verschil met een RS-ruit?? Geen opening voor de achterruitenwisser? Lichter? Toch geen Lexanruit veronderstel ik?

we hopen het met u… 😀 Nu, valt doorgaans wel mee als men gewoon met geduld en voorzichtigheid te werk gaat! Let ook op dat je bvb geen spijkerbroeken aan hebt of broeksriemen en dergelijke die bij het leunen tegen de auto kunnen krassen! (geldt uiteraard niet enkel voor plaatsen ruiten!!) Dat zijn van die kleine stomme details die veel gevloek achteraf kunnen helpen voorkomen! Want je vraagt dat een vriend om eens mee te helpen, die brave mensen zijn dan zo vriendelijk om je te assisteren, maar brengen dat ter goeder trouw een mooie kras in je wagen aan… en daar sta je dan… 😕

da was al beter meegevallen als gedacht, dus zal ze terugplaatsen ook wel meevallen hoop ik.

Bbsfreak al de helft van het werk is achter de rug . :applaus: 😉

ze ligt er al uit 😀 . was op rennlist ook even aan het lezen, had daar ooit een topic gevonden van een complete restauratie. deze deed het met schroevendraaiers ik heb het met plastieke fiets banden lichters gedaan zonder het rubber/lakwerk te beschadigen.

nu moet de nieuwe er binnenkort terug in als ik een nieuw rubber heb.

Alvast zeer vriendelijk bedankt Wim

ok, bedankt dan kan ik dat eens proberen

Wim

Als je zeker wilt zijn van een goed plaatsing van de ruit, begin dan met een origineel rubber voor de ruit te kopen/bestellen, en geen imitatie.
                            Want hiervan zijn de bochten niet voorgevormd, en sluiten deze in de hoeken later niet goed aan, wat dan kans geeft op lekkage.

Dan nu het verwijderen, omdat je toch een nieuw rubber moet plaatsen, kun je aan de buiten kant deze doorsnijden met een scherp Stanley mes, dus van de ruit naar binnen snijden.

Je kunt de ruit er ook in zijn geheel eruit drukken, maar als je dit nog nooit gedaan hebt, beter de snij methode gebruiken, en zo beschadig je ook de lak niet.

Als je gaat plaatsen vul ik de rest wel aan. 😉

aah ok omdat ik altijd lees dat je het moet doen volgens de voorschriften van Porsche…

hoe kan ik ze er zelf uithalen? dan kan ik daar al mee beginnen :mrgreen:

Wim

Is met 2 personen makkelijk te doen hoor. 💡

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.