Ruiten Sproeier.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Ruiten Sproeier.

• Maker
    Discussie

• Dobbels Mike
    Deelnemer

Hoi,

Heb porsche 928 s, heb hem al jaar of 10 .
      Nu mijn ruiten sproeier werkt niet ,het pompje gaat wel en er komt water uit darmpje ,heb de sproeiers al een door gestoken.
      Heb nu in mijn motor kap ,na gezien en dat zit vol met tee stuken en teugslag kleppen,snap er de werking niet echt van.
      Bestaat er soms schema van de werking,wan bij 928 is er niets simpel.

Alvast bedankt ,en goede feesten.

P.s zijn er mensen hier op het forum ,die van de kanten van destelbergen zijn,zie soms af en toe bruine 928 rond rijden.

Groeten Mike.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • Hoi Dobbels,

Pompje kan je voorzichtig demonteren, mits wat prutsen lukt dat wel, en dan kan je de onderdelen goed kuisen. vaak zit er opgedroogde kalkresten aan zowel het asje als aan het tandwieltje dat voor de watercirculatie zorgt… even in azijn of ontkalker leggen, terug monteren en de druk is terug.

Eventuele verstoppingen in de leiding zelf kan je proberen weg te blazen met luchtdruk (compresor), met het (gekuiste) pompje en ontkalker in het waterreservoir of een veilige ontstopper…;
        Succes;:up:

Hoi,
          Eerst vooral mijn beste wensen voor het nieuwe jaar,trouwens is hij van 1982.
          Vind zelf niet dat ik daar zoveel druk van heb,maar vree wel bedankt voor het schema,nu kan ik toch wat leidingen volgen .

Alvast bedankt.

Groeten Mike.

123

kweet niet welk jaar jij hebt (ALTIJD BIJVERMELDEN!!!)
            en of er veel verschil in zit. dit is 1984

Heb je eigenlijk voldoende druk van dat pompje??
            Typisch probleem is roest in de leidingen die de boel verstoppen, en das gewoon van begin tot eind demonteren en nazien/vervangen.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.