ruiten sproeier 911

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 ruiten sproeier 911

• Maker
    Discussie
  • kan me iemand helpen hoe ik van een 911 van 1977,
    de sproeiers voor de raam er uit kan halen.

groeten erwin

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Wim

Kijk eerst eens of sproeier motor genoeg druk geeft, als dit goed is moet je op zoek naar de filters en klepjes die overal tussen de slangen zitten. Deze kunnen door de aanslag verstopt zitten, evenals de aanzuigslang in voorraad vat.
      Deze dan verwijderen en even in de anti kalk leggen, daarna goed uitspoelen en terug plaatsen.
      succes.

nu heb ik als nieuwe maar hij doet het nog niet goed?
        motor en slangen en de sproeiers vervangen,?:
        hoe kan dit??

: groeten erwin911 😳

Met een frisco stokje de lipjes wegduwen, de kopjes er dan uittrekken (naar boven toe).
          Vervolgens kan het nuttig zijn een kwart slag te draaien (zo komt het buisje in de gewenste positie) en volledig verwijderen.

Of van onderuit de lipjes wegduwen (mist wat demonteer werk) kan nog handiger zijn.

Veel succes
          Jack-in-the-box
          (Tip: als je nieuwe wil plaatsen, bestel eerst de nieuwe deze zullen bovenstaande uitleg veel duidelijker maken. Dan kun je zelf zien wat die lipjes en buisjes zijn.)

edit:
          hier nog een foto

Hallo
            Gewoon onderkant de lipjes indrukken of als dat niet lukt de lipjes weg peuteren, en nieuwe bestellen kost echt niet zoveel.
            Heb dit ook bij mijn 911 gedaan.
            Groeten
            Geert

[quote=”erwin”:cp4690k8]kan me iemand helpen hoe ik van een 911 van 1977,
              de sproeiers voor de raam er uit kan halen.

groeten erwin[/quote]

Kofferdeksel open
              Binnenbekleding eruit t.h.v. raam
              Daar zit de ruitenwisser motor en water darmpjes

Indien gewenst kan ik je wel een schema bezorgen als je me je e-mail doorgeeft.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.