In mijn DD heb ik de achterruiten en de kofferklep ook laten tinten. (BMW 520D touring)
Mijn vorige breaks heb ik ook telkens laten tinten. Niet alleen voor de look maar ook voor de kids achterin tijdens de zomer alsook om nieuwsgierige blikken een beetje buiten te houden als je geparkeerd staat. Een trui op de achterbank is vaak al genoeg om de één of andere marginaal je ruit te laten ingooien…
Wat betreft het tinten zelf, ik neem altijd donkerder aan de zijkanten dan de achterruit.
Waarom? De meeste wagens hebben tegenwoordig zo’n automatisch verdonkerende achteruitkijkspiegel. Wanneer je dan bij schemer of donker rijdt, en je hebt een achterligger dan gaat die spiegel nog verdonkeren. Gevolg, je ziet niets meer, alleen nog 2 lichten achter je. En dat vind ik vervelend. Ik wil weten wie achter me rijdt. Een vrachtwagen, bestelwagen, personenauto, wie weet onze vrienden van de arm der wet.. Maar dat alles kan je niet meer zien als je ruit te donker is. Ik opteer normaal voor 75% à 80% op de zijkanten en 60% op de achterruit. Dat is donker genoeg achteraan maar dus niet té…
Bij wie? Carglass werkt met degelijk materiaal maar is aan de dure kant. Zij werken met een onderaannemer (tint-tech) die mooi materiaal levert, maar Carglass moet natuurlijk ook z’n deel van de koek hebben.. Dus de prijs is vaak hoger…
Ikzelf ben bij een lokale autoruiten installateur geweest. Autoglas Hugo in Zemst. Die man kan bij je dealer komen of je brengt de auto bij hem. Een beetje een artisanale garage waar hij zit maar bijna 35 à 40% goedkoper dan carglass. En wat mij betreft deed die het goed.
Waar moet je wel naar informeren? Of ze de ramen eruit halen om te tinten. Dat moet je proberen te vermijden.
Bij Carglass is dit bv niet nodig. Wanneer ze dit wel moeten doen heb je bijna altijd miserie achteraf met rubbers die terug loskomen of sierlijsten die ze niet terug 100% goed gemonteerd krijgen.. Dat heb ik helaas wel moeten ondervinden bij mijn BMW. Conclusie, topkwaliteit betaal je…
Succes ermee en laat maar eens een foto als de werken gedaan zijn..
Gr
Denis