Ruitensproeier voorruit werkt niet (met analyse)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Ruitensproeier voorruit werkt niet (met analyse)

• Maker
    Discussie
  • (heb 1996 Carrera 4S)
    Vandaag vastgesteld dat de ruitensproeier voor de voorruit niet meer werkt. Die van de lampen wel.
    Heb het volgende gedaan:
    1) clt reservoir: blijkt vol te zijn
    2) de slang thv de eerste valve losgemaakt (# 19 op de tekening), ruitensproeier geactiveerd: er komt geen water uit de slang.
    3) in de slang lucht geblazen; geen probleem, water uit de slang zuigen ging ook
    4) lamp aan de bestuurderszijde eruit genomen en vastgesteld dat er twee pompen zitten.
    5) ruitensproeier geactiveerd en vastgesteld dat de pomp waarschijnlijk defect is want ik hoor hem niet.

Mijn vragen:

a) welke pomp is voor de voorruit?
    b) Indien het pomp 1 is, hoe haal ik de stekker er vanaf? Ik ben bang dat ik ze kapot maak.
    (ik wil ze ctl op corrosie en of ze wel stroom krijgt)
    c) heeft iemand al ervaring met het vervangen van zo’n pompje?

Thanks.

Attachments:
    • pump1_resize.jpg
    • pump2.jpg
2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Thanks, ben je zeker? Want als de tekening omdraai en ze bekijk met B als zijnde vooraan (idem als de foto die ik nam) dan is D links gelegen. Is de tekening niet van een model 996 trouwens?

de linker pomp is deze van de litronics, de rechter (hier onder letter D)van de voorruit; probeer anders even de slangetjes te volgen vanaf de pompjes om te kijken waar ze naartoe leiden.
        de stekkers kan je pas los trekken na het verwijderen van de metalen draadclips achteraan de stekker.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.