ruitenwissers straks overbodig

Home Forum Zeverhoekje ruitenwissers straks overbodig

• Maker
    Discussie
  • Supersportwagenbouwer McLaren werkt aan een hoogtechnologisch ultrasoon apparaat dat ruitenwissers op een wagen overbodig moet maken. bron: The Telegraph

Het toestel zou zijn afgeleid van een systeem gebruikt op gevechtsvliegtuigen. Geluidsgolven op hoge frequentie zorgen voor een krachtveld over de voorruit, waardoor water, insecten en modder niet langer op het glas kunnen blijven kleven. Zeer kleine vibraties die niet waar te nemen zijn door de mens, zorgen ervoor dat alle vuil afgeschud wordt.

Technologie met geluidsgolven wordt vandaag onder meer reeds gebruikt in de medische wereld voor echografieën en door tandartsen om tandplak te verwijderen.

Verwacht wordt dat McLaren het systeem op zijn exclusieve wagens zal introduceren tegen 2015.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Daar heb je gelijk in Ghost. Maneuvers zijn er inderdaad niet meer. Alleen de procedure zal verlengt, en dus waarschijnlijk duurder, worden (Europese maatstaf).

Strengere rijopleiding is er toch niet volgens mij hoor.
        Parkeren bvb hoeft bijna niet meer.
        De examinator zou een leerling moeten laten parkeren tijdens het examen maar is zelf verantwoordelijk als het mis gaat dus zal dus het niet te moeilijk maken 😯
        Waar is de tijd dat je nog moest maneuvers :driver: doen op het privé terrein van het examen centrum 😀

Dik vet gelijk Mart. De auto zal steeds meer en meer “automobiel” worden maar steeds minder en minder auto… Of dat zijn invloed gaat hebben op het steeds verstrengen van de rij opleiding en de verzekering durf ik echter te betwijfelen. Ik weet dat ik uit principe nooit met zo n onding zal willen rijden maar vrees dat er vroeg of laat niets anders te kiezen valt… Leve de oldtimer dus 😀

Zelfs de chauffeur wordt met 10/20 jaar overbodig. De malloten zijn toch met auto’s bezig waarin je als bestuurder passagier bent, ofwel dat je dus als een soort gezagvoerder in je auto zit…de minister van vervoer heeft er al mee gereden in NL.

Mogen wij dan met 20 jaar de weg nog wel op met de grote motoren? :wtf:

Dan kun je dus echt niet meer normaal rijden als alle banen gevuld zijn met 2m afstand houdende electronische koekblikken.

Ik ben denk ik wel blij dat ik geen 100 jaar oud word ofzo … nu kan het nog!! :driver:

Handig , als ze dat nu ook nog voor de rest van de wagen maken dan hoef ik em nie meer te wassen :mrgreen:

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.