Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › rvs ssi uitlaat compleet systeem
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 10 maanden geleden door hcm renders.
-
MakerDiscussie
-
2 december 2012 om 22:23
hoi forum leden
ben bezig met een nieuw uitlaat syteem
is de ssi rvs of maakt dat wat te veel herrie
heb een carrera 3.2
gr :driver: -
MakerDiscussie
-
[quote=”Peter_Targa_84″ post=114133]dju, wou filmpje erin plakken 😕 :cry:[/quote]
http://www.youtube.com/watch?v=mSIfbGdv4OM
mvg, guy
Mijn Targa zijn geluid vanaf ongeveer 32 sec, daarvoor lekkere Harley 😛
[hide]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=mSIfbGdv4OM[/video][/hide]bedankt mannen
ik heb heel wat keuze nu
ga het eens goed uitzoeken
is prachtig dat geluid in een oude carrera
is genieten
:driver:heb een uitlaat van fabspeed onder mijn turbo hangen je kunt ook eens bij hun kijken klinkt ook mooi
Goed om weten is dat de dempers van een 3.2 op een 3.0 passen maar niet omgekeerd ! Reden is de verbindingsbuis van de verwarmingspotten.
De meeste uitlaten bij Van Kessel zijn dus 3.2 exemplaren.Er zijn verschillende dempers in dit type; In de UK werken ze veel met Design Tec & Inox Import. Deze zijn iets duurder dan die van Dansk.
VIA DEZE LINK krijg je een overzicht van de meeste inox dempers.Mijn uitlaat bestaat uit de klassieke opstelling van kachelpotten die samenkomen in een inox tussenbuis zonder demper. En dan de kleine S-bend demper. Prijs bij V. Kessel was 180 voor de tussenbuis en 320 voor de demper. Het geluid klinkt veel zwaarder dan je van een SC gewoon bent maar is in de wagen best wel stil. Ook dit was voor mij een must 😉 Als alles goed warm staat komt er af en toe bij het snel opschakelen wel een knal uit de uitlaat; leuk, maar wel even wennen de éérste keer 😛
Ik denk dat deze Cab deze ook hangen heeft.[video]http://www.youtube.com/watch?v=fvnyupUHHIY[/video]
dat systeem waar jij het over hebt
hoe heet dat precies dan
wat moet ik tegen garage zeggen wat ik wil
en past dat op 3.2
mvrg harry :driver:[quote=”Gette” post=113969]
De sound van een Porsche is persoonlijk, er zijn er die zweren bij het origineel geluid, anderen bij het metalen geluid zoals de SSI. Persoonlijk ben ik meer voor voller gebrom zoals op de 964 en 993. Daarom heb ik onder de SC een inox lijn hangen van Dansk met het S-bend potje.
Geeft duidelijk verschil in het hernemen tegen origineel systeem, weegt niks en is zeer goedkoop. Is populair bij onze Duitse vrienden en ook bij mij 😛Ik heb Gette zijn Porsche al gehoord en ik vind het ook zeer geslaagd zijn geluid :music: :music:
hey
ik wil alles laten monteren door paul geeris uit heeze nl
dat is een porsche man doet ook veel in race porsches
gr harry :driver:Heb die van mij ook bij Van Kessel gekocht een dikke 2 jaar geleden. Ik heb toen 1150 euro betaald voor de SSI + dichtingen + olieleidingen. De einddemper van Dansk in inox 2 in 2 uit kostte me toen 550 euro.
Hou rekening dat zo’n inox uitlaatsysteem VERSCHRIKKELIJK veel warmte afgeeft. 👿
Ik heb zelfs hittematten in de bumper moeten kleven omdat het boeltje te heet werd.Wel voorzichtig zijn bij het demonteren van je oude uitlaat. Veel kans dat de bouten in cilinderkop meekomen of nog slechter : afbreken… 😥 Ook voor het vervangen van de olieleiding voorzichtig zijn bij de thermostaat in de wielkas. Gelukkig is bij mij alles goed verlopen. Neem vooral je tijd voor de werken 😀
de mensen waar ik mijn custom uitlaat heb laten maken voor mijn V-Max die deden dit ook voor de porsche, anders daar eens conctact mee opnemen.
MB POWER 0478/649920
Vroeger ook nog onderdelen gehad van Dansk en was er ook tevreden van .
De prijs valt goed mee .De prijs die Peter hierboven geeft is mijns inzien heel wat redelijker voor de volledig kit dan de 3000 😯
Dit even ter info; De sound van een Porsche is persoonlijk, er zijn er die zweren bij het origineel geluid, anderen bij het metalen geluid zoals de SSI. Persoonlijk ben ik meer voor voller gebrom zoals op de 964 en 993. Daarom heb ik onder de SC een inox lijn hangen van Dansk met het S-bend potje.
Geeft duidelijk verschil in het hernemen tegen origineel systeem, weegt niks en is zeer goedkoop. Is populair bij onze Duitse vrienden en ook bij mij 😛
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.