S2 of turbo remmen op een ’85 944.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 S2 of turbo remmen op een ’85 944.

• Maker
    Discussie
  • Ik speel met het idee om sterkere voorremmen te monteren op mijn 944, echter wil ik wel bij OEM Porsche blijven.
    Meest voor de hand liggende zou de remmerij van een S2 of Turbo zijn, wat mij het meest logisch lijkt.

Nu ben ik benieuwd of iemand mij zo kan vertellen of dit naast de slangen, schijven, blokken en klauwen een voor de hand liggende swap is, of dat je tegen meer dingen zult aanlopen?
    Passen de grotere klauwen zo op het fuseestuk van een normale 944 bijvoorbeeld?

Mocht iemand meer informatie of kennis hieromtrent hebben, ik ben er geinteresseerd.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • 123

Had de eerste jaar 944 turbo geen oude offset wielen? Fuchs?
      Dan zouden die remmen moeten passen. denk ik.

Maar, die zijn zeldzaam, dus €€€ , dus het blijft een duur verhaal met beperkte winst.

Voor normaal gebruik zie ik het nut er niet echt van in want de 944 standaard remmen zijn toch al redelijk goed.
      Voor circuit gebruik zit je gewoon op een beperkt platform en kun je dan beter meteen een latere Turbo in huis halen, op de lange duur ben je beter af.
      Dan kun je tenminste op alle vlakken verder evolueren

EDIT

early offset 944 turbo remmerij
      http://www.porsche944usedparts.com/apps/webstore/products/show/7603039
      550 USD
      reken 900 tegen dat ze in Belgik zijn

Je kan ze best even reviseren terwijl ze los liggen..
      Dan nieuwe schijven, blokjes, nieuwe wiellagers , while you are in there. (als ze al niet recent gedaan zijn)

Pak 2000 euro als je het zelf doet?

OEM ga niks bolt-on vinden. Enige optie is de volledige wheel carrier met remmerij overbouwen van een Turbo.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.