S2’s 914

• Maker
    Discussie

• S2

Goed nieuws!!!

[size=150:nyxx1bj6]Ik ben niet meer Porscheloos![/size]

Het rijden verliep heel goed (ahum, buiten die paar keer stil vallen 😀 )

De versnellingsbak vraagt wat gewenning om de versnellingen te vinden, maar schakelt verder perfect.

Ik heb nog eens extra de plek onder de batterij gecontroleerd, en er is wel wat roest, maar zeker niet dramatisch (niet doorgeroest).

Wat er nog gebeurd voor ik de wagen afhaal:
      – Nieuwe bandjes vooraan
      – Startermotor revisie (draait nogal traag)
      – Carburators nog eens optimaal laten afstellen (durft af en toe eens een knalletje geven)
      – enkele kleine retouchekes (krasje op de rechterdeur)
      – originele 2.0 uitlaat (en de spagetti voor als ik veel lawaai wil maken krijg ik mee)
      – en een onderhoud (nieuwe bougies, olie, …)

Motor is trouwens onlangs compleet gereviseerd 🙂

Dan kan ik rondrijden met Oldtimer-platen en deze winter of wanneer ik er zin in heb, breng ik hem binnen en wordt hij gekeurd voor dagelijks gebruik (voor een laag vast bedrag, alles wat over dit bedrag gaat nemen zij voor hun rekening)

(Moderators, kunnen jullie dit even afsplitsen? Titel bvb. S2’s 914 🙂 )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 75)
    • S2

Alweer enkele “improvement works” uitgevoerd op mijn 914. Er zat een sterretje in de voorruit en ik wou niet het risico lopen dat dit ging verder barsten.

Dus hebben ze dit onder vacuum gevuld en uitgehard zodat het niet verder kan lopen.

Uiteindelijk waren het 4 inslagjes die gevuld zijn, maar mijn ruit is weer zo sterk als voor heen 🙂

Wat de verkoop betreft is het stil, heel stil, zelfs geen onnozele biedingen.
        Dus het ziet ernaar uit dat de 914 blijft. 🙂

Blijkbaar ligt de 914 heel slecht in de markt. Zelf vind ik mijn vraagprijs niet overdreven, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Dat zijn idd veel belangrijkere zaken 😉

Van harte

Wel:

3e kindje bij, zelfstandige geworden, enz…

dus niet te veel tijd om te surfen… 😉

Groet
            R

[quote=”924carreragt”:pogvbkwt]
              Ik ben er een tijdje uit het forum geweest, maar daar komt verandering in. 😉

Groeten,

Robbie[/quote]

WB Robbie 😉 waar hebde gij gezeten de laatste tijd ?

Hallo Maarten, S2,

allereerst proficiat met je nieuwste Porsche. sneller dan verwacht…
                Ik ben er een tijdje uit het forum geweest, maar daar komt verandering in. 😉

Groeten,

Robbie

Prachtig werk

Zeer mooi werk, ga ge daar ooit durven in stappen met uw schoenen aan na al dat harde labeur 😆

[quote=”S2″:26tjgbqc]
                      Maar na het raadplegen van enkele bronnen op het Amerikaanse 914 forum, blijken de matten gewoon op de vloer te liggen. Dus geen dempingsmateriaal daar.[/quote]
                      heel proper gedaan 😉
                      Bij ons, is voor mijn weten 100 % origineel, zit er ook geen dempingsmateriaal tussen en heb het ook nog nooit bij enen gezien.

S2

Bedankt bedankt 🙂

Sta er zelf ook versteld van hoe goed het gelukt is. Hangt denk ik wel veel af van de kwaliteit van de tapijten (deze zijn mooi afgewerkt, alle zichtbare randen zijn afgewerkt met leder). Ik heb enkel fameus gezweet bij het mooi laten passen van de tapijten op de zijbalken. Daar kwam wat pas en snijwerk aan te pas (en eens gesneden kan je niet meer terug hé, dus passen en nog eens passen )

Prachtig gedaan. Heel proper.

Very Nice!

S2

En het eindresultaat:

Ik ben er best trots op, het is prachtig geworden, ik heb zelfs schrik om erin te stappen met mijn schoenen aan (heb dan ook nog maar proefgezeten op mijn kousen 😀 )

S2

Goede vraag FlatSix, ik vroeg me hetzelfde af maar aangezien ik de wagen in niet originele toestand kreeg kon ik het niet onmiddellijk nagaan.

Maar na het raadplegen van enkele bronnen op het Amerikaanse 914 forum, blijken de matten gewoon op de vloer te liggen. Dus geen dempingsmateriaal daar.

Zeer goed bezig S2, maar ik zat mij af te vragen of er in een 914 geen dreunmatten lagen op de bodem of waren er deze reeds uitgenomen als gewicht besparing. Bij de 911 heb je die wel.

S2

Om eerlijk te zijn stoort me die deformatie me niet, want zoals ik al zei, ik weet dat het hard en goed is en dus puur cosmetisch is.
                                    Om dit proper te laten herstellen moet de auto weer binnen bij een carrosier en daar heb ik geen zin in.

En eens de tapijten in de auto zitten zie je het zelfs niet meer.

De volgende eigenaar moet toch ook nog iets te doen hebben 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 75)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.