S2’s 914

  • Maker
    Discussie

  • S2
    Deelnemer

      Goed nieuws!!!

      [size=150:nyxx1bj6]Ik ben niet meer Porscheloos![/size]

      Het rijden verliep heel goed (ahum, buiten die paar keer stil vallen 😀 )

      De versnellingsbak vraagt wat gewenning om de versnellingen te vinden, maar schakelt verder perfect.

      Ik heb nog eens extra de plek onder de batterij gecontroleerd, en er is wel wat roest, maar zeker niet dramatisch (niet doorgeroest).

      Wat er nog gebeurd voor ik de wagen afhaal:
      – Nieuwe bandjes vooraan
      – Startermotor revisie (draait nogal traag)
      – Carburators nog eens optimaal laten afstellen (durft af en toe eens een knalletje geven)
      – enkele kleine retouchekes (krasje op de rechterdeur)
      – originele 2.0 uitlaat (en de spagetti voor als ik veel lawaai wil maken krijg ik mee)
      – en een onderhoud (nieuwe bougies, olie, …)

      Motor is trouwens onlangs compleet gereviseerd 🙂

      Dan kan ik rondrijden met Oldtimer-platen en deze winter of wanneer ik er zin in heb, breng ik hem binnen en wordt hij gekeurd voor dagelijks gebruik (voor een laag vast bedrag, alles wat over dit bedrag gaat nemen zij voor hun rekening)

      (Moderators, kunnen jullie dit even afsplitsen? Titel bvb. S2’s 914 🙂 )

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 75)
      • Ik dacht ook eerder aan terug in vormkloppen.
        Als de bodem toch in goede staat is (lees hard en niet verroest) was dat toch en mogelijkheid.
        Eruit slijpen is goed als je met rotte plekken zit

          Zouden die dat niet kunnen wegwerken ?
          http://www.dellendoktor.de/index.html

          S2

            [quote=”911-lover”:1xn49dkz]Nu je toch bezig was aan de bodem.
            Was dit niet terug in vorm te brengen ❓ [/quote]

            Ja hoor, uitslijpen en een nieuwe bodem inzetten.
            Moest ik voor concours gaan had ik dat gedaan.
            Maar, ik ga niet voor concoursstaat, maar voor zo goed mogelijke staat naar gelang het budget. En de deformatie is puur visueel en heeft geen enkele verdere structurele impact, dus vond ik persoonlijk het niet nodig dit te vervangen.

              Nu je toch bezig was aan de bodem.
              Was dit niet terug in vorm te brengen ❓

              S2

                Dat is spijtig genoeg geen indruk 🙁

                Die bodemplaat is zo gedeformeerd (bestuurderskant hé). Ze is nog keihard (lees geen roest), maar waarschijnlijk is daar eens iets fout gelopen (fout opgekrikt?)
                Al moet ik zeggen dat ik dezelfde rare deformatie nog al gezien heb. Mijn gok is opkrikken of iets tijdens transport.

                  Dat ziet er weer porper uit.
                  Maar is dat een indruk of is die bodemplaat echt zo gegolft ❓

                    zeer mooi
                    8)

                    S2

                      😀

                      De vloerbekleding lijkt op de foto niet helemaal strak te zitten, maar is het wel hoor. Het is zo’n soort velours waar je donkere strepen in kan maken als je tegen de haartjes in wrijft.

                      Maar het is prachtig en van zeer (bijna te) dikke kwaliteit!

                        Bien soignée die 914 van jou!
                        Leuk om te volgen

                        S2

                          Onder het moto “Wie schuurt die blijft” nog een dagje doorgetrokken.

                          Eerst verder alles afgeschuurd en dan alles in de spuitplamuur / primer gezet.

                          Daarna opnieuw schuren (amai mijn longskes 🙂 ) en in kleur zetten.

                          .

                          Als alles droog is wordt de “insert voetensteun” opnieuw geplaatst.

                          En dan kan begonnen worden met het herbekleden.

                          S2

                            Zoals je al kon zien op de laatste foto die ik poste (voor de oplettende kijker tenminste 😀 ) was er een probleempje ter hoogte van de voeten van de passagier.

                            Namelijk dit:

                            In zijn onmeetbare ijver heeft de vorige US eigenaar getracht van de 914 om te toveren tot een boomcar 😉 en gezien het plaatsgebrek heeft hij dan maar iets gefabriceerd met hout, triplex, isolatieschuim,en enkele gaten in de voetsteun van de passagier. Het hout en isolatieschuim zijn hier al weg maar wat over blijft is om bij te huilen.

                            Daarop volgde een grote discussie op US 914 forums of dit origineel was of niet. De meeste hebben dit onderdeel niet meer, maar Arno verzekerde me dat het origineel was. Welliswaar NLA bij Porsche, maar 914parts.nl had nog een goed gebruikt exemplaar.

                            Dus wil ik dit ook opnieuw hebben 🙂

                            Wat volgt was een heel groot werk om alles te verwijderen, maar de volhouder wint en uiteindelijk ziet de voetruimte er zo uit. Efkes wat bescherming op gedaan omdat ik tot het blanke metaal geschuurd heb. (Kwestie van grondig te zijn)

                            Zoals je kan zien is het schuimgedeelte inderdaad origineel (nr. 26) en komt er dus opnieuw in voor de matten erin gaan. Maar daarvoor is er nog veel, heeeeel veel werk.

                              Allr info staat hier: http://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?t=2739

                              De vorige ritten van Koen waren prachtig! Maar tot nu toe was er nog geen 914 bij…

                                [quote=”stefx911″:1g0vfxiv]PROFICIAT!

                                Doe je toch een ritje mee binnenkort hé! De herfstrit van Koen misschien ?

                                Dan hebben we ineens twee 914tjes!

                                Ga je nog veel plezier aan hebben. Tom is ook super gelukkig met zijn 914[/quote]
                                patje is ook super gelukkig met zijn 914 😀
                                dat ik hem ooit heb willen inruilen voor iets anders 🙄 ❗
                                denk dat ik het nooit zal doen 😉
                                wanneer is die herfstrit van koen ??? (misschien drie 914tjes 8) )

                                  Dat zijn al de grotere werken.
                                  En aan de foto te zien was het idd nodig.
                                  Ik blijf dit met belangstelling volgen

                                    Goe bezig Maarten!

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 75)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.