S2’s 914

  • Maker
    Discussie

  • S2
    Deelnemer

      Goed nieuws!!!

      [size=150:nyxx1bj6]Ik ben niet meer Porscheloos![/size]

      Het rijden verliep heel goed (ahum, buiten die paar keer stil vallen 😀 )

      De versnellingsbak vraagt wat gewenning om de versnellingen te vinden, maar schakelt verder perfect.

      Ik heb nog eens extra de plek onder de batterij gecontroleerd, en er is wel wat roest, maar zeker niet dramatisch (niet doorgeroest).

      Wat er nog gebeurd voor ik de wagen afhaal:
      – Nieuwe bandjes vooraan
      – Startermotor revisie (draait nogal traag)
      – Carburators nog eens optimaal laten afstellen (durft af en toe eens een knalletje geven)
      – enkele kleine retouchekes (krasje op de rechterdeur)
      – originele 2.0 uitlaat (en de spagetti voor als ik veel lawaai wil maken krijg ik mee)
      – en een onderhoud (nieuwe bougies, olie, …)

      Motor is trouwens onlangs compleet gereviseerd 🙂

      Dan kan ik rondrijden met Oldtimer-platen en deze winter of wanneer ik er zin in heb, breng ik hem binnen en wordt hij gekeurd voor dagelijks gebruik (voor een laag vast bedrag, alles wat over dit bedrag gaat nemen zij voor hun rekening)

      (Moderators, kunnen jullie dit even afsplitsen? Titel bvb. S2’s 914 🙂 )

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 75)
      • Dat komt hier dik in orde ! Zou hem wel eens in het echt willen zien.

        Gr,
        Rufie.

        S2

          Origineel interieur staat iets hierboven dus dat ga ik niet opnieuw posten, maar dit zijn de stoelen die eruit komen:

          Heel mooie stoelen, maar helaas niet meer naar mijn standaard om in de auto te laten.
          Prijs om ze opnieuw te bekleden: 414 Euro per stoel ????

          Dus als oplossing is dit het voorlopig geworden:

          Met dank aan Jeroen914 van poscheforum.nl om mij deze stoelen te bezorgen.

          Andere werken:
          – Tapijten zijn zoals je kan zien op de foto vervangen door gebruikte maar originele exemplaren. (Nieuwe bekleding is in bestelling)
          – Nieuwe klinken rondom
          – Nieuwe pinkerglaasje vooraan
          – Bevestigingspunten in de koffer voor het targadak toegevoegd.
          – ……

          – koffer is volledig blank gezet tot op het staal om de bekende roest issues te onderzoeken 🙂
          resultaat valt goed mee, uiteindelijk 1 rotte plek aan het rechter achterlicht met 1 gat. Hier wordt een nieuw plaatje in gezet.

          Ontdekkingen tijdens het afstellen van de carburatoren:
          – Motor is uitgerust met een extra oliekoeler + electrische fan onder de koffer
          – Performance box op de olieleidingen (geen idee wat het juist doet 🙂 )

          Fotootje van de “Bug Performance vent box”


          Die gele “tuinslangen” dien ik ook dringend eens te vervangen door mooie stalen exemplaren 😀

            Knappe wagen Maarten 8)

            Ben echt wel benieuwd om deze IRL te kunnnen bewonderen.

            En aangezien ik bijna alle dagen aan je deur voorbijkom, zal dat wel eens lukken zeker 🙂

              Veel plezier Maarten !
              Ik dacht al…waar blijft hij nu met de foto’s, hehe.

                Van harte geluk gewenst.
                Prachtige wagen en dito kleur.
                Dat is zo’n wagen die ik ook ooit in mijn bezit wil hebben.
                Schitterend.
                Nog een 914 op de Herfstrit ❓ 💡

                  awel, proficiat, ziet er heel goe uit !!!! 😀 D

                  en hou hem heel he… 😉 😀 D D

                    dat stuur vind ik echt mooi, weet iemand waar ze dit inkleuren of er toch zo laten uitzien??

                    BTW: mooie 914 veel rijplezier gewenst 😉 😀

                      Proficiat, ziet er heel goed uit.

                      S2

                        Oh ja Stef, jij vroeg toch naar de stickers?
                        Op de laatste foto zie je nog net de sticker aan de binnenkant van de deuropening zitten, met daarop het jaar, en het chassisnummer. (zwarte sticker)

                          PROFICIAT!

                          Leuk bakske en ziet er goed uit!

                          S2

                            Update:

                            Vanmiddag de 914 gaan ophalen en al volop in actie geschoten.
                            (Helaas was de batterij van het fototoestel leeg, zodat ik maar enkele foto’s kon maken).

                            Intussen zijn de plastic matten eruit en vervangen door weliswaar gebruikte, maar originele exemplaren. (Al een hele verbetering!)
                            Ook zijn beide zetel verwijderd om de toestand onder de overtrekjes te inspecteren. (De bestuurderszetel is helaas te ver heengegaan, maar de passagierszetel is op een scheurtje in het zitvlak en een klein plekje op de binnenkant nog zeker herstelbaar, dus daar is de hoes van verwijderd.)

                            Verder is het dak ook opnieuw gezwart, zodat het grijze wat weg is.
                            En morgen volgen de velgen (al zit ik het grootste deel van de dag op circuit zolder). (De gepolierde rand is niet meer echt gepolierd 🙂 )

                            S2

                              Thanks, ik laat je iets weten als hij in mijn garage staat 🙂

                              Intussen weet ik weer iets meer:
                              Chassisnr: 4732925299
                              motornummer: EA80…

                              Dit is trouwens post 300! Let’s celebrate 🙄

                                Dikke proficiat Maarten 8)

                                We moeten eens afspreken hé 😉

                                  van 70 tot 71 1.7 code W 80pk
                                  72 tot 73 1.7 code EA 80 pk
                                  73 1.7 code EB 72 pk lagere compressie

                                  een tip: 914 2 liter motor is te herkennen aan de inlaatcollectoren (en moeilijker de stand van de bougie) deze heeft namelijk 3 bouten i.p.v. 4
                                  een vw 2.0l heeft er 4 en maar 70 pk

                                    Nu is een 914 ook niet direct een BOM dus zeer grote prestaties moet je er niet van verwachten, ook niet van de 2.0

                                    Toen deze indertijd uitkwam lag dit uiteraard wel anders in vergelijing met wat er toe normaal was van vermogen in een wagen 😉

                                    Het is een zeer leuke wagen die goed meekan in het dagelijks verkeer.

                                    Tom is van zijn 1.7 in ieder geval zeer tevreden…

                                    Voor die prijs zou ik het niet laten enkel omdat het een 1.7 is.

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 75)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.