S2’s 914

• Maker
    Discussie

• S2
    Deelnemer

Goed nieuws!!!

[size=150:nyxx1bj6]Ik ben niet meer Porscheloos![/size]

Het rijden verliep heel goed (ahum, buiten die paar keer stil vallen 😀 )

De versnellingsbak vraagt wat gewenning om de versnellingen te vinden, maar schakelt verder perfect.

Ik heb nog eens extra de plek onder de batterij gecontroleerd, en er is wel wat roest, maar zeker niet dramatisch (niet doorgeroest).

Wat er nog gebeurd voor ik de wagen afhaal:
      – Nieuwe bandjes vooraan
      – Startermotor revisie (draait nogal traag)
      – Carburators nog eens optimaal laten afstellen (durft af en toe eens een knalletje geven)
      – enkele kleine retouchekes (krasje op de rechterdeur)
      – originele 2.0 uitlaat (en de spagetti voor als ik veel lawaai wil maken krijg ik mee)
      – en een onderhoud (nieuwe bougies, olie, …)

Motor is trouwens onlangs compleet gereviseerd 🙂

Dan kan ik rondrijden met Oldtimer-platen en deze winter of wanneer ik er zin in heb, breng ik hem binnen en wordt hij gekeurd voor dagelijks gebruik (voor een laag vast bedrag, alles wat over dit bedrag gaat nemen zij voor hun rekening)

(Moderators, kunnen jullie dit even afsplitsen? Titel bvb. S2’s 914 🙂 )

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 75)
      • van harte proficiat ook hier met je aankoop!!!

8)

S2

Net telefoon gekregen van de verkoper.

Deze heeft het motornummer nog eens gechecked (ik weet het, dat had ik ook moeten toen voor ik hem kocht, maar ik vond het motornummer niet onmiddellijk (omdat ik op de misse plaats zocht))

En de motor blijkt een 1.7 te zijn.

Nu krijg ik de keuze om mijn aanbetaling terug te krijgen, de koop wordt dan geannullerd.
          Of ik neem gewoon de 1.7 (welliswaar voor dezelfde prijs)

Aangezien ik met de auto reed, en ik hem best wel leuk rijden vond, denk ik niet dat het voor me uitmaakt of het een 1.7 dan wel een 2.0 is.
          De versnellingsbak voelde goed aan.
          Dus ik denk dat ik hem ga houden.

Vervolg:
          Heb nog verder met de verkoper gebeld.
          Blijkbaar valt aan het chassisnummer niet na te gaan of de wagen met een 1.7 dan wel met een 1.8 of 2.0 van de band gerold is.
          Wel is het motornummer EA80… wat wijst op een 1.7 uit 1973 (dus alvast het correcte bouwjaar).
          De Amerikaanse verkoper beweerde wel bij hoog en laag dat het een 2.0 was. Nu zijn er in Amerika heel wat 1.7’s uitgeboord tot 2.0’s en aangezien er inderdaad nieuwe cylinders op de motor zitten, bestaat de mogelijkheid dat dit misschien het geval is.
          Ik neem nu wel aan dat de verkoper ervan overtuigd was dat het een 2.0 was, en in die zin ter goeder trouw handelde.

Anoniem

Ah leuk , proficiat, en hou deze OP de baan hé. 😉

S2

[quote=”Rufie”:26kdk2cb]Hey de Max S2. Heel blij voor jou ![/quote]

Ja, wie had dat gedacht toen ik met “Porschen met Pasen” zei dat er even andere prioriteiten waren 😀

S2

[quote=”enrico”:28zq0s9o]Proficiat veel plezier en veilige km toegewenst 😉
                Heb je toevallig soms een foto !![/quote]

Enkele fotootje vind je onderaan DEZE pagina 🙂

veel leuke km’s gewenst met je wagen, en die bak dat went heel snel

@porsche
                  914 orange; je hebt gelijk ,ben even in das grosse vw porsche-buch (heel) gaan neuzen, en ja de 1.8 ec code, had ook injektie (wel een l jetronic , geen d)

erwin

Hey de Max S2. Heel blij voor jou !

Van harte S2! Rijd maar fijn rond met dat bakske 8)

Ik denk dat je juist op tijd beslist hebt, want de mcklusky was er ook over aan het denken om de wagen te gaan halen

Proficiat veel plezier en veilige km toegewenst 😉
                        Heb je toevallig soms een foto !!

Proficiat S2 , veel plezier ermee!!

S2

Thanks, ik hoop er iets langer van te mogen genieten dan van mijn S2 🙂

Ik houd jullie alvast op de hoogte.

(mcklusky, hij is dus verkocht hé 😉 )

Was blijkbaar heel wat interesse in de auto, ik denk niet dat hij lang te koop zou staan. Hij stond ook te koop in Duitsland en van daar kwamen nogal wat telefoontjes. (Als ik de verkoper mag geloven tenminste)

Proficiat S2 !!! het is je gegund !

[quote=”westfalia”:3qh7hgel]
                                enkel de 1.8 was uitgerust met solex carb’s(sommige in amerika hadden ook injektie)
                                [/quote]
                                euhm ik denk dat jij mis bent, mijn pa heeft in 72 een 1.8 nieuw gekocht hier in belgië bij D’ieteren en daar zat een injectie op. In amerika waren er enkelen met carburatoren. Juist omgekeerd dus. 😉
                                Als ik nu mis ben weet het me te zeggen 😉

PROFICIAT!

Doe je toch een ritje mee binnenkort hé! De herfstrit van Koen misschien ?

Dan hebben we ineens twee 914tjes!

Ga je nog veel plezier aan hebben. Tom is ook super gelukkig met zijn 914

van harte proficiat, nu al de 3e hier op het forum.cool 😉 😀

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 75)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.