Savoie Cup 2015

Home Forum Porsche Uitstappen Savoie Cup 2015

• Maker
    Discussie
  • De Savoie cup 2015 gaat door van 26 tot 28 juni 2015 wel ong. 10% duurder dan vorig jaar.
    Wij zijn er alvast weer bij. :up: :up: :driver: :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
    • Ja Funny daar twijfel ik niet aan, maar jouw driving skills schat ik veel hoger in dan de mijne.
      😉
      Maar ik wil het daar zeker eens meemaken.

@ Pvb vorig jaar de Savoiecup gereden met de Boxster 2.7 en kon perfect een 997 turbo of carrera s volgen .
        Dit zal je ook wel lukken en indien het soms iets te snel gaat dan rij je je eigen tempo ,boven wachten we toch .
        Beter je snelheid aanpassen aan je kunnen ipv van overmoedig worden .

Ik heb m’n momenten, maar geen vrouwelijke bijrijder die het gaat trekken. M’n mankum is ook dat ik ernstig rekening hou met de overige weggebruikers, zekers in het buitenland. Moet niet hebben dat mensen denken vannuh ‘daar heb je zo’n asociale Hollandse diknek met z’n speeltje ‘. Ben liever die aardige Elf die voorrang verleent en waarvan mensen denken ‘o, zo kan het ook’. Die wagen is zo snel dat je nergens voor hoeft te piepen.

Maaruh, persoonlijk, ik zou wel es een paar dagen mee willen stuffen daar … :drink:

die 356 zit wel in een tragere groep, maar die kan wel uit de voeten met die 356, zo traag is die ook niet, dat bakske gaat wel goed, moet zeggen dat er zeer zeer sportief gereden wordt :driver: :driver:

[quote=”patrickvb” post=208919… we rijden ‘slechts’ met een 2.7. De kans dat we niet mee kunnen is reëel. Ik rij graag wat sneller dan toegelaten, maar er zijn grenzen….[/quote]

ik zag op de fotoreeks een 356 die standaard 90 pk of zo onder de kap heeft? met een beetje goeie wil kan je altijd aanpikken bij een trager groepke.

We zullen niet overdrijven maar er zit wel verschil in de Voorrijders kwa snelheid , maar er word steeds gewacht als er afgedraaid of van richting word veranderd .Dus je bepaald grotendeels hoe snel je rijd . Het is nog geen Race hè ! dit wou ik er nog aan toe voegen .

Ik ga bij de Ronny op het terrasje zitten kijken naar onze blnkende Porsches. Ik hou ook van speed, maar dan eerder “Classic speed”. :drink: :drink:

Hey, kijk hier de emoticons zijn terug. :happydance: :happydance:

[quote=”bccars” post=208899]Maar dat staat niet in de weg dat ik wil RIJDEN ! De Savooikool staat dus in elk geval op mijn todo lijstje (tenzij er gereden wordt als getikten) :-)[/quote]
                    Mijn madam en ik willen ook wel eens naar daar, maar….

– ik heb begrepen dat gereden wordt in groepen van 10 met telkens iemand van de lokale club op kop. Je bent dus zo goed als verplicht te volgen. Kans bestaat dat je verder gaat dan eigen kunnen.
                    – we rijden ‘slechts’ met een 2.7. De kans dat we niet mee kunnen is reëel. Ik rij graag wat sneller dan toegelaten, maar er zijn grenzen.
                    – het is een rit op de openbare weg. En dan wens ik rekening te houden met andere weggebruikers: fietsers, voetgangers, tegenliggers…
                    – ik heb helemaal geen zin daar ‘brokken’ te rijden. Daarvoor is deze hobby iets te duur voor een simpele werkmens.

Maar aan de andere kant, de regio is prachtig en rijden in de bergen is super. Dus???

[quote=”snoer 964″ post=208844]Nog even dit , als je graag je Porsche rijd waarvoor hij gemaakt is (sportief rijden ) dan is de Savoiecup iets voor u .Als je niet graag snel rijd op bergpassen ben je beter van niet in te schrijven . Wij hadden een man mee in onze groep die na de eerste stop al wou afhaken wegens te snel rijden . Dus bezin eer je begint of informeer je goed . Het is een top organisatie maar niet voor mensen die hun P hebben om hem te kuisen en er enkel mee te pronken .(Wat natuurlijk ook mag en waar ik niets op tegen heb ) maar die mensen gaan niets aan de Savoiecup hebben . Dit wou ik nog even meegeven .[/quote]

[hide] Dat is nog eens interessante info … ik haak dus waarschijnlijk af voor de Savoie Cup 2016. Ik geraak mijn adrenaline wel kwijt op andere plaatsen dan achter het stuur.

Ik ben geen heilige en kan gerust wel gas geven op een plaats waar het (volgens mij) kan, maar op 2 of 3 dagen op de openbare weg op het scherp van de snede te gaan rijden om te volgen… mij niet gezien, dan is het voor mij geen ontspanning meer. Dan ga ik wel op een terrasje zitten (of mijn auto nog eens opblinken) en rij op mijn gemak terug naar het hotel, of ik maak mijn vrouw achter een hoge struik nog een keer extra blij …

Het zal ondertussen wel duidelijk zijn waarom ook de 964 een tiptronic mocht zijn zeker … [/hide]

Probleem is dat “sportief” rijden geen eenduidige of duidelijke definitie is !

Wat de ene sportief noemt, noemt de andere getikt. Ook aan de andere kant van het spectrum wat de ene sportief noemt, noemt de andere tam.

Ik vind het heerlijk om mijn P te poetsen, kan het niet uitstaan als hij niet proper en glad staat. Maar dat staat niet in de weg dat ik wil RIJDEN ! De Savooikool staat dus in elk geval op mijn todo lijstje (tenzij er gereden wordt als getikten) 🙂

En de Sammy is hier ook terug zie!
                          Wat de 32° betreft, zorg tegen zondag best voor voldoende afkoeling!
                          😉

we hebben terug genoten, het weer was er prachtig met een mooi decor van bergen en sneeuw, de wegen in Italie waren minder maar met het zonneke van 32 graden hadden we niet te klagen

Nog even dit , als je graag je Porsche rijd waarvoor hij gemaakt is (sportief rijden ) dan is de Savoiecup iets voor u .Als je niet graag snel rijd op bergpassen ben je beter van niet in te schrijven . Wij hadden een man mee in onze groep die na de eerste stop al wou afhaken wegens te snel rijden . Dus bezin eer je begint of informeer je goed . Het is een top organisatie maar niet voor mensen die hun P hebben om hem te kuisen en er enkel mee te pronken .(Wat natuurlijk ook mag en waar ik niets op tegen heb ) maar die mensen gaan niets aan de Savoiecup hebben . Dit wou ik nog even meegeven .

sa208.jpg

sa237.jpg

sa195.jpg

sa198.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.