SC 2.7 van ’77?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 SC 2.7 van ’77?

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      hoi, ik ben nieuw en wil een porsche gaan kopen, m’n pa rijd al met een 911 3.2, en m’n broer met een 944…

      Ik weet een Porsche staan, de eignaar zegt dat hij volledig origineel is en de motor een 2.7 is van ’77, maar nu zag ik achteraan SC op de motorkap staan, de motorkap is uit polyester en er staat een kleinere spoiler dan een turbo op (motorkap en spoiler uit 1 stuk) ook dit was origineel zei hij…

      hij lijkt sprekent op deze: http://www.westcoastautosport.com/docs/ … n00064.htm
      maar dan zonder “carrera” op de zijkanten, zonder chroom raambiezen (randen raam),andere zetels en dan wel met “SC” op de motorkap…

      Nu was mijn vraag zou dit origineel zijn of niet, en wat is de +/- prijs er dan van als hij in goede staat is? hij heeft wel 210.000km’s maar de motor is waar nodig gereviseerd, alle facturen aanwezig en ik krijg garantie…

      Greetz!

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • de whaletaile was een originele optie, bij velen is er achteraf SC opgezet ter verwijzing naar het toen jongere model, chassisnr. klopt volgens mij niet en heeft denk ik niet bestaan, hij is inderdaad verbreed naar turbolook en als je problemen hebt met het magnesiumcarter van de 2.7 is het mss beter om de aluminiumblok van de 3.0 liter er in te leggen; motornr. zou kunnen van pas komen om precieze vermogen etc. te weten te komen, voor de rest voor 7000 euro vind je mss betere restauratieprojecten maar mss beter 10000 geven voor een in iets betere staat te verkeren 3 liter 😉

          idd 15 jaar stil staan is niet zo goed voor de motor 😥 en de rest, ik zou toch goed opletten 💡 als ik hem zou kopen. Probeer hem eens te starten of zo maar zie eerst dat de motor los zit door middel van een sleutel te zetten op de krukas vooraan. 😉

            Meer en duidelijkere foto’s zou al wel helpen hé

            Draait de motor ?

            Nu 15 jaar stilstaan is zeker niet goed voor een auto.
            Waarschijnlijk zijn dan wel alle rubbers aan de ophanging enzo verduurd
            Dichtingen van de motor staan dan droog en barsten…

            Remmen zullen wel vast zitten…

            Anoniem

              Op het plaatje van de chassisnr stond:

              “D11” (kleur?)
              “911 100 241” (nogal onduidelijk geslagen precies 😕 )

              is iemand hier iets mee?

              Hij vraagt 7000euro, maar de papieren zijn zoek…(Maar dat kan ik mss wel regelen, aangezien de wagen normaal vrij is van het gerecht)
              Ik denk dat de kas omgebouwd is en dat ook daarom de verf van de achterste spadborden blaasjes vertonen en afpelt.

              Ik denk dat in dat geval 7000euro een te hoge prijs is, of niet?
              Ik ga dan ook hoogstwaarschijnlijk op zoek naar iets anders,
              of wat raden jullie me aan?

              Greetz!

                Kan ook een kast zijn van een turbo of eentje met een ombouw erop

                  Het is in ieder geval NIET origineel !

                  Ofwel is het een SC body met een 2.7 in

                  Owel is het een 2.7 waar de spatborden achteraan breder zijn gemaakt en een SC badge opgezet is.

                  De US 2.7 van ’77 heeft ook nog het smalle kontje !

                  Zo te zien wel veel roestpokken… veel werk !

                  Wat vragen ze er eigenlijk voor ?
                  Start hij nog ?

                    Vergeet wat ik hierboven schreef !
                    Ik zie nu pat dat het eentje is van 1977 😳 .

                    Dit betekent dat het géén 2.7 Carrera kan zijn, want deze werd in 1976 opgevolgd door de Carrera 3.0.

                    Het is er alleszins eentje met 165pk !!

                      Indien het een 2.7 is van bouwjaar 1975 is het er één met volgende motor :

                      1) een “911” met 150 pk, ofwel
                      2) een “911S” met 175 pk, ofwel
                      3) een “911 Carrera” met 210 pk, ofwel
                      4) een “US 911s“; “US 911 Carrera“, beiden met 165pk.

                      De achtervleugel (“Whale-tail”, afgeleid van de 3-liter Carrera RS) werd voor het eerst serie gemonteerd in 1975 op de US 2.7 Carrera. Later ook (optioneel) op de Carrera 3.0 en op de eerste 930’ers …

                      ➡ Hebben we hier dus niet te maken met een Amerikaanse 2.7 Carrera ? 😉

                        originele 2.7 sc kan niet, volgens mijn info heeft een sc alleen een 3.0 motor en 3.2. aan de spatborden te zien is hij precies verbreed, je ziet het slecht, maar ik denk het wel. dus van een smalle body een brede sc body gemaakt. ik kan er naast zijn ook want fotos zijn idd niet zo duidelijk.

                        diet

                        Anoniem

                          hoi, ‘k heb ff foto’s gemaakt en wat info bijeen gezocht, volgens mijn info zou het een originele 2.7 SC zijn van ’77, ook Willems (Porsche Garage)zegt dit…

                          En hier zijn de foto’s, niet schrikken want er is wat werk aan! (heeft 15 jaar stil gestaan!!) Er wordt mij wel verzekert door Willems dat de mechaniek in orde is…

                          foto’s: http://groups.msn.com/Bling-Image/porsc … ?Page=Last

                          Zeg jullie mening maar, twas aan het regenen dus moest raprap gaan maar kheb foto genomen van spatborden, vleugel enz…

                          Greetz!

                          Anoniem

                            Bedankt voor de reactie’s, heb al veel bijgeleerd in korte tijd!

                            Eerst even ter verduidelijking, de spoiler is geen “duck tail”, hij lijkt meer op deze in de bijgevoegde link…
                            Ik zal eens proberen letten op de spatborden!

                            En een RS is het zeker niet, zou te mooi zijn om waar te zijn éh!? 🙁

                            Ik denk dat het een gewone 2.7 is met SC logo’tje erop en mss anders spoilertje…

                            Als ik foto’s heb ofzo zal ik deze proberen posten! Zal dan al een pak makkelijker zien éh!?

                            Greetz!

                              In 1977 hebben ze de 911 beginnen leveren met een 3.0 blok in of een 3.3 turbo motor er in. Maar ik denk dat jullie het aan het verwarren zijn met een 911 Carrera RS en deze had 210 pk en een top van 243 km/u, en dan had je de optie van een RSR te kopen en die had dan een 2.8 motor zitten met 330pk bij 8000tr/min en een top van 280 km/u

                              Nog iets de afkorting van SC is Super Carrera

                                In ’77 is het model SC ingevoerd maar dat is een 3.0. In de 2.7 heb dat jaar de 2.7 en de 2.7S

                                Volledig origineel zal de auto dus wel niet zijn als de badge niet klopt met de motor.

                                Je kan het verschil tussen een 2.7 en een SC zien aan de achterste spatborden: vanaf de SC zijn die breder geworden ( idem aan de 3.2 )
                                Voordien hebben ze de smalle “kontjes” tenzij het een RS of Carrera 3.0 is.

                                Die kleine spoiler is een originele spoiler van vroeger en noemt men een “duck tail”. Vooral populair in de US. In Duitsland was die verboden dacht ik wegens gevaarlijk ( voor de voetgangers )
                                Staat origineel op de 2.7RS

                                Een goed boek zoals “de Originele 911” of “the 911 red book” waar alle chassisnummers instaan is idd een goede investering als je op zoek gaat naar een 911.

                                Als je van plan bent een 2.7 aan te schaffen let dan wel op de kettingspanners. Deze kan je best upgraden naar de carrera kettingspanners moest dat nog niet gebeurd zijn.

                                Ik rij zelf met een 2.7S van ’77

                                Heb je foto’s van de P die je wil aankopen ?

                                Anoniem

                                  Dag , ik heb een boek van porsche waar alle chassisnummers en de motornummers instaan. Als je wil moet je maar eens komen inkijken, ben ook van Waregem. Ik kan u een copy van de blz. meegeven. Anders moet je een proefrit met de auto vragen en er eens mee naar Willems rijden of diegene die uw pa’s porsche onderhoud. Tweede opinie kan nooit geen kwaad hé.
                                  Groeten, Christophe.

                                    Een logootje is snel gehangen hé 😉
                                    De uitvoering moet normalerwijze op je gelijkvormigheidsattest staan.
                                    en nu hopen dat het een RS is 😯 😆
                                    [size=59:2qnvm3ig]-watzeerzekernietzalzijn-[/size]

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.