Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.



      De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

    15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 232)
      • [quote=”the body docter”:c421wv4t]ik begrijp ni wel niet dat je de slechte deln nu niet gaat zandstralen das de meest efficiente methode om de roest duivel tegen te gaan

        zandstralen en dan een zeer goede roest werende primer erover en dan verder werken en daar nog een laagje zinga over komt echt niks meer aan[/quote]
        slechte delen haalt wim eruit en zet er nieuwe in, beter kan toch niet?
        Ook die delen zal hij wel behandelen tegen de roest 😉

          ik begrijp ni wel niet dat je de slechte deln nu niet gaat zandstralen das de meest efficiente methode om de roest duivel tegen te gaan

          zandstralen en dan een zeer goede roest werende primer erover en dan verder werken en daar nog een laagje zinga over komt echt niks meer aan

            Idd , zoals ik al enkele maanden terug in deze draad schreef is uw auto zeker geen uitzondering. Eerder de regel.
            Kan ook bijna niet anders. Wie zorgt ervoor dat het achter dat hoekje moddervrij blijft? Zogoed als niemand. T’is spijtig maar t’is zo.

            En niet alleen de G serie , ook de 964 serie zit met hezelfde probleem.
            Mijn 964 targa (92) die ik in mei kocht had op die plaats roest.
            Gelukkig was ik er op tijd bij en was het nog oppervlakkig.
            Maar als die nog een paar jaar verder was geroest was het ook allemaal rot daar.

            Wim

              Even ter vermelding, maar wil niemand bang maken die een ouder model 911 bezit of wil aanschaffen, maar ben dit weekend naar een 3.2 cabrio van ’85 en 3.2 coupe van ’86 gaan kijken voor een kennis, en bij alle bij op dezelfde plaatsen niks te zien, tot ik bij beiden aan de versteveging ging voelen, en wat denk je, bij allebei rot, kon zo de stukken eruit halen. Dus aspirant kopers u bent gewaarschuwd. 💡
              Hebben wel de 3.2 coupe gekocht, maar dan wel voor een meeneemprijs. 😆 Origineel door Pon in Nederland geleverd en 3 eigenaren gehad, schade vrij en met volledige historie tot nu aan toe. 8)

              Verder even over de restauratie: heb de linkerkant achter scherm verwijdert, en ben daar nu aan bezig om alles schoon te maken en te behandelen.
              Ben nu zo ver dat ik alles van gehele achter ophanging klaar heb, en als de linkerkant gelast is kan hij terug op zijn achterpootjes gaan staan.
              Foto’s van resultaat plaat ik dan wel.

              Wim

                Dit weekend weer begonnen aan de Porsche, 8) terwijl het aan de buitenkant er nog goed uitzag.
                Je snapt niet dat hij nog niet geknakt is. Moet de rest van het chassis dus toch sterk zijn. 😉


                Dit is weer het resultaat achter de coating. 😥 Gelukkig dat ik er van uit gegaan ben het allemaal te vernieuwen.
                Je ziet dus hier ook gelijk het probleem op de foto hierboven, niks afgekit maar gelijk de coating erover gezet, dit kan dus nooit om de hoek komen tussen de slotplaat en versteviging, dus klein scheurtje of geen coating daarachter, verzinkt of niet en versteviging staat bloot aan de roestduivel.
                Dus gaan we nu al coaten voor achter scherm erop gaat.


                Andere kant van de versteviging heb ik nog niet af gekit, omdat daar de sluitplaat en dorpel nog aan gelast moet worden, dus moeten we toch weer blank maken.

                  😆 😆 😆

                  Wim

                    😳 foutje is al aangepast.

                      [quote=”cabrio wim”:1se77eix]vanavond komen ze het volledige interieur ophalen, gaat een nieuw tapijtset worden met leder afgewerkt, en stoelen plus achter zitjes worden opnieuw in het leder bekleed.
                      Dit gaat gedaan worden door Kustom Creations, jullie wel al bekend van een andere Porsche. 😉
                      [/quote]

                      mm raar, heb gisteren ook al een interieurtje komen ophalen bij jouw wim 😆 😆 😆

                      btw was gezellig 😉

                      Wim

                        Gisteren weer een pakketje binnen gekregen, zodat we hier ook weer de kapotte en ontbrekende stukken kunnen vernieuwen.
                        Denk niet dat ik niet bezig ben, maar zijn allemaal van die kleine dingen waarover ik al eens over geschreven of foto’s gepost heb.

                        Zou ik bijna nog vergeten, gisteren avond is Koen het volledige interieur komen ophalen, gaat een nieuw tapijtset worden met leder afgewerkt, en stoelen plus achter zitjes worden opnieuw in het leder bekleed.
                        Dit gaat gedaan worden door Kustom Creations, jullie wel al bekend van een andere Porsche. 😉

                        Heb vandaag nog wat aan de rechter achter ophanging gedaan, lager netjes ingeperst en voor zover mogelijk al opgebouwd, dus deze ligt klaar.

                        Zijn zo van die karweitjes die je lekker even tussendoor kunt doen, plus zie je het weer een beetje groeien, in plaats van alleen slopen en demonteren.

                          Wim, ik heb zeker nog niet afgehaakt en volg je draadje met veel interesse en groot respect!
                          Alleen kan ik der weinig van zeggen want ik ken daar allemaal niks van 😳

                          Dus euh… knap!!! Doe zo verder 8)

                          Wim

                            Zoals jullie zien heb ik de onderdelen van de rechterkant klaar liggen, ging nog even alles goed inspecteren, met vergroot glas, en zag tot mijn verbazing weer roest.
                            Verfbrander en met plamuurmes aan de gang gegaan, wat weer resulteerde in dit onder de coating.
                            Dus eerst dit maar weer eens behandelen, voor de torsi weer in het doosje gaat voor een aantal jaren.


                            Wim

                              Had die vorige keer van de Triumph Stag laten doen, en was niet zo naar mijn zin, was meer geplekte dan egale kleur, vandaar zelf gestraald.
                              Bumpers van de Porsche zijn wel naar daar geweest, is ook geplekt maar moet nog kleur over hé.

                                [quote=”Kustom creations”:mb45lvl8]Dit wordt een pareltje als hij klaar is.[/quote]

                                dat is zeker, maar is deze dan ook nog betaalbaar?

                                waarom de alu-onderdelen niet meenemen naar NEW-ICC ?

                                  [quote=”Kustom creations”:36wg02jw]Dit wordt een pareltje als hij klaar is.[/quote]

                                  Inderdaad!

                                  Heel knap Wim en zeer Leuk om volgen

                                    Dit wordt een pareltje als hij klaar is.

                                  15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.